Zou ik toch nog eens over nadenken. De Magura's zijn zeer betrouwbare en goede remmen.Warpy wrote: Mijn FM heeft me wel kunnen overtuigen om een setje Hope's aan te schaffen.
De Hope's hebben mijn niet kunnen bekoren.
Zou ik toch niet doen... Niet dat hope slechte remmen zijn maar bijten doen ze niet genoeg in mijn opinie. Al zullen de rijders die met hope rijden dat wel tegen spreken.Warpy wrote:Mannen, bedankt! Na bovenstaande tips zijn ze weer perfect.
Mijn FM heeft me wel kunnen overtuigen om een setje Hope's aan te schaffen. Iemand interesse in MT6? Maand oud, perfecte staat. €330 volledige set incl. schijven. Komen van Haibike Greed RC 29-er.
Post by carlos bananas »
Kan je deze nieuwe bleed procedure eens uitleggen?madskatingcow wrote:het gaat hier om 0.5mm - de MT6'en zijn geen Formula's![]()
Trouwens, Magura heeft een 'nieuwe' Bleed Procedure, waarbij ze werken met een spuit met een gat in geboord aan de kant van de remhendel, om zo te voorkomen dat het systeem onder druk staat, met hetzelfde doel. Voorkomen dat de zuigers terugtrekken bij het ontluchten.
Ik zit hier met hetzelfde probleem met mijn MT8 remmen.caveman wrote:Als je nieuwe remblokken steekt is het over, dit komt omdat de MT niet onmiddelijk aangrijpen zit wat speling op.
Je kan dit verhelpen door als je ze ontlucht de rem bovenaan dicht te zetten.
Dan steek iets tussen de remblokken en de remschijf bv: langs elke kant reserve mesjes van een breekmes.
Dan spuit je de nog wat meer olie in de remklauw ( spuit met olie zit nog altijd aan de remklauw vast) nu worden de remblokken tegen de schijf gedrukt.
Spuit verwijderen en de reserve mesjes.
Klaar.
Juist opletten dat je bij het steken van nieuwe blokken dat je de zuigers er niet volledig weer in duwt, anders weer hetzelfde.
Klaar