Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

@eekhoorn: Als ik op Strava kijk naar de downhill segmenten denk ik dat mijn snelheid waarmee ik naar beneden rij zeker en vast in orde is hoor :wink:
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

De rara evo: op pakweg 10 km lieserpad 2x beetje geschroefd op de flank, en het was gedaan met tubeless rijden. notubes kreeg dat niet meer dicht.

Op het einde van de rit was er nog een scheur in het loopvlak van ongeveer 5 mm bijgekomen.

Verder een hoop miserie eer de band luchtdicht was, lekte als een zeef en ook het contact met de notubes velgen was maar zozo.

Flanken zijn sowieso extreem soepel waardoor ze op redelijk hoge druk moeten staan.

Niet mijn favoriet dus!
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

de toppers in de marathon lijken allemaal met de schwalbe rara te rijden.

bvb: toen in bouillon op de 160 km in het groepje zat dat voor de 2 plaats reed was ik van de 6 de enige die niet met schwalbe reed. Ik reed met geax.
en wie scheurt er zijn flank en een afdaling? jawel ik.

Is dit dan puur ongeluk of waren die geax, die dikker aanvoelen als schwalbe, dan minder stevig?

Ik vind het niet leuk als ik weet dat men tegenstanders 100 gr per wiel besparen en dan toch niet lekrijden.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

fillebiker wrote:de toppers in de marathon lijken allemaal met de schwalbe rara te rijden.

bvb: toen in bouillon op de 160 km in het groepje zat dat voor de 2 plaats reed was ik van de 6 de enige die niet met schwalbe reed. Ik reed met geax.
en wie scheurt er zijn flank en een afdaling? jawel ik.

Is dit dan puur ongeluk of waren die geax, die dikker aanvoelen als schwalbe, dan minder stevig?

Ik vind het niet leuk als ik weet dat men tegenstanders 100 gr per wiel besparen en dan toch niet lekrijden.
Racing ralph snakeskin 2.25 als ge op zeker wilt spelen. Rond de 600gr per band
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

fillebiker wrote:Ik heb net een duitse test (van enkele maanden geleden) gelezen.
Hierin testen ze de banden ook op de sterkte van het karkas tegen stenen en doornen.

Tot mijn verbazing moest ik hier lezen dat de schwalbe evo en conti racesport hier telkens met de beste scores gingen lopen.
Veel beter dan vredestein, geax en specialized.
Het zal wel toeval zijn dat twee Duitse merken als beste komen uit een Duitse test. :lol:
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Jannemanneke wrote:
fillebiker wrote:Ik heb net een duitse test (van enkele maanden geleden) gelezen.
Hierin testen ze de banden ook op de sterkte van het karkas tegen stenen en doornen.

Tot mijn verbazing moest ik hier lezen dat de schwalbe evo en conti racesport hier telkens met de beste scores gingen lopen.
Het zal wel toeval zijn dat twee Duitse merken als beste komen uit een Duitse test. :lol:
Daar zit iets in!
:oops:
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

@prideandglory1891: heb je deze nagewogen? zie veel berichten op mtbr dat ze eerder naar de 650 a 660 gr gaan ipv 600.
650 vind ik nogal overdreven.

@Jannemanneke: Zo een test zou toch objective info moeten bevatten wat de cijfers betreft, de interpretatie kan natuurlijk iets subjectiver.
guidoke
Mountainbiker

Post by guidoke »

[quote="MC Tim]
Bij Conti heeft de X-King hééél veel grip, maar die loopt langs geen meter op de baan. De RaceKing bolt héééél goe op droge ondergrond, maar heeft totaal geen grip in de bochten. Ik reed altijd met de Supersonic-versie hiervan en vorige is die de vuilbak ingevlogen omdat deze totaal geen bescherming had. Bij het minste scherpe steen of rand heb ik snakebite...[/quote]

De X-King die geen meter loopt op de baan? Het testverslag al gelezen in de Fiets (oktober '12) pagina 26? ... een echte snelheidsduivel, voelt alsof je met minder profiel rijdt ... laagste rolweerstand van alle geteste MTB- en cyclocrossbanden.
Wel even meegeven dat ik er zelf ook wel geen ervaring mee heb, maar zou deze wel eens willen proberen. Een test blijft uiteraard een test. Zelf uitproberen en luisteren naar "eigen gevoel" lijkt me nog altijd het beste.
Mudspin
Mountainbiker

Post by Mudspin »

is er ergens een webshop die goede 29' banden verkoopt ? zo weinig mogelijk lekrijden is de belangrijkste voorwaarde :lol:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Jannemanneke wrote:

Het zijn ook de enige 2 fabricanten die hoogwaardige karkassen gebruiken.
Post Reply