Zo 28/10/2012 Bierbeek :: 10de Meerdaal 2000 MTB-Tocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- go2go2
- Mountainbiker
- Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg
Zo gewoon was da toch ni. Heb ik toch ook op gevloekt. Een hand nodig om de lat op te houden want die viel anders op mijne kop. Met de andere hand mijne fiets zonder schrammen over da verhoog krijgen. Nie simpel.DodgeW200 wrote:Dat poortje op de 65km moest je gewoon die bovenste lat omhoog heffen en dan over het onderste deel stappen.
Dus je moest je fiets erover heffen.
Een koe/dier die kan deze 2 dingen niet tegelijk.
Vloog nog een halve meter omhoog toen ik de prikkeldraad raakte die onder stroom stond... Da hoefde voor mij echt niet.
Verder was het allemaal OK. Heb genoten.
Wat kon beter :
-goede bewaakte fietsparking ook vooraf!
-bevoorading was magerkes maar gezien de beperkte inschrijvingsprijs(
-af en toe een pijlke vroeger hangen
Detailkaartje met de locatie bijgevoegd op de websitephille wrote:tgaat me niet om de prijsmaar kun je mss eens aangeven op de kaart waar het is ? Ik probeer het me voor te stellen (heb al aardig wat gebiked daar in de geburen) maar ik weet begot ni waar het is ... mss dat den adri het maar eens moet tonen ?
- Rucher
- Mountainbiker
Gisteren met den daddy en bert afgekomen voor een toffe TT..smorgens mijne bike gepakt met platte band zodat ik al direkt kon plakken..beter voor de rit als onderweg zeker
de eerste 15km tot de bv samen met bert gereden die aan zijn 2de TT deelnam,vermits het hem al goe afgaat de keuze gemaakt voor 55km te kiezen zodat ik ff kon doorstoempen terwijl bert voor de 45 ging..samen aangekomen op de 2de bv..voor mij voldoende met banaan,appelsien en peperkoek..laatste stuk samen vertrokken en onderweg door patje met zijne nieuwe 29er voorbij gestoken..de laatste 10km wat doorgestoempd zodat ik patje tegen het einde terug bijgebeend had..hartslag wel wa hoog
Voor mij goeie organisatie ,bv en vond de bepeiling nog ni zo slecht..ook wel verkeerd gereden net na de 2de bv(wellicht samen met da groepje van 50)
maar pijltje hing er wel..hing in de afdaling achter iemand anders en dan volg je zonder op de pijlen te letten..bwhaaaa extra klimmetje heeee
Krijt op sommige plekken zou niet slecht zijn maar biker van Zoenk zei me dat dit niet zou mogen in deze streek
en tot next jaar
de eerste 15km tot de bv samen met bert gereden die aan zijn 2de TT deelnam,vermits het hem al goe afgaat de keuze gemaakt voor 55km te kiezen zodat ik ff kon doorstoempen terwijl bert voor de 45 ging..samen aangekomen op de 2de bv..voor mij voldoende met banaan,appelsien en peperkoek..laatste stuk samen vertrokken en onderweg door patje met zijne nieuwe 29er voorbij gestoken..de laatste 10km wat doorgestoempd zodat ik patje tegen het einde terug bijgebeend had..hartslag wel wa hoog
Voor mij goeie organisatie ,bv en vond de bepeiling nog ni zo slecht..ook wel verkeerd gereden net na de 2de bv(wellicht samen met da groepje van 50)
Krijt op sommige plekken zou niet slecht zijn maar biker van Zoenk zei me dat dit niet zou mogen in deze streek
- scelter
- Mountainbiker
In de afdaling achter de camping in Sint-Joris-Weert waar je naar rechts moest heb ik er velen rechtdoor zien gaan, maar ik denk dat het idd meer met de kleuren van de pijlen in combinatie met de herfstkleuren van het bos te maken had, dan met de slechte plaatsing van de pijlen. Want die hingen volgens mij best wel ok. Ik vond wel dat ze redelijk wat lieten liggen in en rond Meerdaalbos, maar vermoedelijk zitten de groene jongens hier weer voor iets tussen. Kheb me toch goed geammuseerd. Volgend jaar graag weer.
Hoi allen,
kort ook een reactie van mijn kant... Dank voor alle feedback !
In elk geval aandachtspuntje dat met stip wordt genoteerd voor volgend jaar !
To all: Hopelijk tot volgend jaar in Bierbeek !
En nu volop de focus op al die andere leuke tochten in de komende weken !
kort ook een reactie van mijn kant... Dank voor alle feedback !
DodgeW200 wrote:Het is herfst en een geel/zwarte bepijling is dan wat minder opvallend tussen de herfstkleuren. Dus het was aandachtig rijden en geen enkele keer gemist op de 65km.
De bepijlingsopmerkingen gaan we zeker serieus ter harte nemen naar volgend jaar toe... Bovenstaande hebben we zondagmorgen ook met de organisatie geconstateerd (extra bedenking die we ons maakten: bij het afpijlen zaterdagnamiddag stond de zon anders wat een heel ander licht-en schaduwpalet oplevert)... Meerdaalbos: ja de reglementen zijn streng...scelter wrote:In de afdaling achter de camping in Sint-Joris-Weert waar je naar rechts moest heb ik er velen rechtdoor zien gaan, maar ik denk dat het idd meer met de kleuren van de pijlen in combinatie met de herfstkleuren van het bos te maken had, dan met de slechte plaatsing van de pijlen. Want die hingen volgens mij best wel ok. Ik vond wel dat ze redelijk wat lieten liggen in en rond Meerdaalbos, maar vermoedelijk zitten de groene jongens hier weer voor iets tussen. Kheb me toch goed geammuseerd. Volgend jaar graag weer.
In elk geval aandachtspuntje dat met stip wordt genoteerd voor volgend jaar !
Veel beterschap (graag gedaan) !tr606 wrote:Ik wil langs deze weg nog eens mijn dank betuigen aan de organisatie, en wel om iets heel anders dan de bepijling of bevoorrading: Ik was een van de onfortuinlijke deelnemers die vandaag een serieuze smak gemaakt heeft, in volle afdaling op een kleine kilometer voor de tweede bevoorrading.
Toevallig passeerde een van de mede-organisatoren (op dit forum "Freaky", vertelde hij mij) en die was zo vriendelijk om met mij en mijn mederijders via een kortere weg naar de bevoorrading te stappen. Ook daar werd ik uiterst vriendelijk ontvangen door enkele mensen die zich meteen over mij ontfermden. Er werd gebeld voor een camionette die mij terug naar de start bracht. Daar werd ik door twee uiterst charmante dames van de EHBO post in de watten gelegd, terwijl de hoofdorganisator zich om de administratieve details bekommerde. Uiteindelijk ben ik via de hulp van mijn medecompagnons (die zelf met hun fiets naar de start gereden zijn) naar huis gebracht.
Het verdikt na een bezoekje aan de spoed is minder leuk: zoals gevreesd toch een sleutelbeenbreuk, dus helaas wordt het een paar weken zonder fiets voor mij...
Toch nog eens mijn grote dank voor de vriendelijkheid waarmee ik opgevangen ben, en alle hulp die ik van de organisatie gekregen heb !
To all: Hopelijk tot volgend jaar in Bierbeek !
En nu volop de focus op al die andere leuke tochten in de komende weken !
Je bent niet de enigego2go2 wrote:Zo gewoon was da toch ni. Heb ik toch ook op gevloekt. Een hand nodig om de lat op te houden want die viel anders op mijne kop. Met de andere hand mijne fiets zonder schrammen over da verhoog krijgen. Nie simpel.DodgeW200 wrote:Dat poortje op de 65km moest je gewoon die bovenste lat omhoog heffen en dan over het onderste deel stappen.
Dus je moest je fiets erover heffen.
Een koe/dier die kan deze 2 dingen niet tegelijk.
Vloog nog een halve meter omhoog toen ik de prikkeldraad raakte die onder stroom stond... Da hoefde voor mij echt niet.
Voor de rest: een knap toerke. Wat de bepijling betreft: die was misschien niet perfect, maar de laagstaande zon zit er zeker voor iets tussen dat er af en toe afslagen gemist werden. Bij momenten zag je geen steek.
-
francesco II
- Mountainbiker
Post by francesco II »
ik vond het één van de beste tochten die ik al gereden heb. eerst mooie opwarmer in het meerdaalbos om dan voluit te gaan over de taalgrens om dan terug af te sluiten in het meerdaalbos.
Ik veronderstel dat de toch vorig jaar (aangezien het nu tegenwijzerzin was) ook niet te onderschatten was. Ik heb een aantal afdalingen gedaan waarvan ik dacht: 'als ik die omhoog moet, amai'
Op de 55km was het een pak rustiger dan op het parcours van de 45km; bepijling was ok. Ook twee keer voorbij een splitsing gereden maar soms ben je meer geconcentreerd op de weg dan op de omgeving...
Volgend jaar ben ik terug van de partij!
bedankt
Ik veronderstel dat de toch vorig jaar (aangezien het nu tegenwijzerzin was) ook niet te onderschatten was. Ik heb een aantal afdalingen gedaan waarvan ik dacht: 'als ik die omhoog moet, amai'
Op de 55km was het een pak rustiger dan op het parcours van de 45km; bepijling was ok. Ook twee keer voorbij een splitsing gereden maar soms ben je meer geconcentreerd op de weg dan op de omgeving...
Volgend jaar ben ik terug van de partij!
bedankt