Zo 28/10/2012 Bierbeek :: 10de Meerdaal 2000 MTB-Tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Post by Jokke »

Vandaag een leuk tochtje gereden.
In 't begin een beetje fris maar eenmaal op gang, viel dat allemaal goed mee.
Zonnetje was ook vlug van de partij.
Ferm parcours maar toch twee opmerkingen :
* bepijling was bij momenten erg karig (na de tweede bevoorrading reden we met wel 50 man verkeerd) en stond dikwijls zeer slecht opgesteld.
* het systeem van de bewaakte parking trok op niets : nummertje vastplakken rond stuur duurde veel te lang, loskrijgen nog langer. Misschien bordjes met nummertjes en elastieken eraan maken tegen volgend jaar.

In ieder geval tot volgend jaar.
Braeckie
Mountainbiker

Post by Braeckie »

Vandaag de 45km gereden en echt van begin tot einde genoten. Misschien zaten het herfstzonnetje en m'n eerste ervaring op 29er er ook voor iets tussen, maar alleszins bedankt aan de organisatie voor deze plezante tocht!
rst
Mountainbiker

Post by rst »

Aan iedereen: hartelijk dank voor deelname en de bijwijlen lovende commentaren. Een belangrijke succesfactor was natuurlijk het prachtige herfstweer, waar we zelf uiteraard geen verdienste aan hadden.
Ik heb ook de kritiek aandachtig gelezen en ik denk dat we vooral zeer gevoelig zijn voor alle verbeterpunten rond het parcours (veiligheid, correcte afpijling...). We zullen wat dat betreft proberen om van 2013 geen doorslagje van 2012 te maken.

Een spoedig herstel aan de gekwetsten! Ik denk in de eerste plaats aan onze twee onfortuinlijke deelnemers met een sleutelbeenfractuur.
We horen graag verder hoe het met jullie gaat (hoeft niet via dit forum) en hoe vlot de afhandeling met de verzekering verloopt!
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Ikke gisteren de 65 gedaan, prachtig parcours, met stukskes van de TT Pietrebais van vorig jaar ; het was een fijn wederzien want die côté is zalig om door te rijden.

Traditiegetrouw een paar keer bijna van de baan gereden door rappe mannen die dan toch effe wilden laten weten da'k maar wa rapper moest rijden :evil: , ikke wa van m'n melk en op een serieus klimmeke die achter mij wa opgehouden ... sorry aan diegenen die just achter mij zaten :oops: .

Na de splitsing van 45 km wast véél rustiger en aangenamer rijden, de ego's hadden waarschijnlijk teveel schrik van het Grez D'oiseau landschap :-D .

Ikzelf heb geen pijltjes gemist, mijnen haas heeft soms serieus in de remmen moeten gaan om de scherpe bochten ni te missen, dus blijkbaar kon de bepijling een tikske beter.
Voor de rest zeker voor herhaling vatbaar, het was fun !
Schauwie
Mountainbiker

Post by Schauwie »

Organisatie, prachtige tocht, vandaag met 3'en van team PLatte Tjoepers (Westerlo) de 65km gedaan. Was wederom de moeite waard om af te zakken naar deze regio. Tot wat enkelen reeds op dit forum geschreven hebben, vond ik de tocht zeer goed afgepijld, alsook de zone-indeling bij pech is een pluspunt. TT staat voor 2013 reeds genoteerd in de team PT agenda.
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker

Post by MTBiker from Berendrecht »

2-de poging: Av. Félix Lacourt in Hèze mss?
Daddy
Mountainbiker

Post by Daddy »

Met Rucher afgekomen voor de 65km samen met Bert die de 45 op zijn rekening heeft gezet.
Genoten van deze tocht, maar stel mij toch de vraag wat voor een poortje dat was op de 65. Met veel moeite erdoor geraakt, maar weet nog altijd ni hoe dat dat ding werkte :lol:
Voor de rest was alles voor mij dik in orde, dus volgend jaar terug van de partij om mijn portie genieten op te komen halen =D>
Graag bij de start dan wel een korte handleiding van het poortje [-o<
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

Dat poortje op de 65km moest je gewoon die bovenste lat omhoog heffen en dan over het onderste deel stappen.
Dus je moest je fiets erover heffen.

Een koe/dier die kan deze 2 dingen niet tegelijk.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

DodgeW200 wrote:Dat poortje op de 65km moest je gewoon die bovenste lat omhoog heffen en dan over het onderste deel stappen.
Dus je moest je fiets erover heffen.

Een koe/dier die kan deze 2 dingen niet tegelijk.
Of ne Red Bull drinken :drunk:
rst
Mountainbiker

Post by rst »

Oplossing van de prijsvraag:

Rue de Longueville in Hèze.

Geen goede oplossing ontvangen, maar dat kan alleen betekenen dat de opgave niet gemakkelijk was :-)
De cadeaubon gaat toch de deur uit; kwam het dichtst in de buurt:
MTBiker from Berendrecht wrote:2-de poging: Av. Félix Lacourt in Hèze mss?
Was duidelijk wel een gok, want de Avenue Félix Lacourt is bijlange na geen kasseiwegeltje!

In ieder geval, proficiat "MTBiker from Berendrecht" en stuur ons een pb met je contact- en adresgegevens.
Post Reply