Strava

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

En we vullen verder aan;
Handbike
E- bike :-D
...
MaartenW
Mountainbiker
Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Post by MaartenW »

Vorige week is de eerste keer met Strava gespeeld tijdens een vakantie in engeland en wat segmenten in mijn GPS gestoken.
Verslavend moet ik zeggen hier en daar een kom gepikt maar er ook veel gemist met één of enkele seconden zal dus nog een sterug moeten gaan als de trails er wat minder nat bijliggen.

Conclusie
plezant absoluut niveau van de koms heel verschillend segmenten waar 400 man gepasseerd was en hij toch zo te pikken was en andere waar er 10 passeren en het echt moeilijk is om in de buurt te komen. De MTB afdaal segmenten zijn absoluut mijn favoriet.

Voor België:
Die korte segmenten van 20 30 sec zijn eigenlijk gewoon belachelijk zeker met de onnauwkeurigheid van gsm gps in gedacht. Idem den brol midden in een dorp of stad op een normale straat. Jammer dat er zo weinig toffe MTb en zeker bergaf segmenten zijn op het eerste gezicht.

Voor waar ik woon het franse platteland precies niet al te populair weinig wegmenten waar 5 man gepasseerd is. Zal daar voor de bezoekers is een pak segmenten moeten creeren.

Als er mensen leuke bergaf of technische mtb segmenten weten smijt ze hier maar op zoek geen road gap jumps of pure DH wel het zwaadere werk waar een normale fully nog net overleeft
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

hoe werkt zo'n segment juist? moet je daarvoor die segment op je gps zetten of wordt dat automatisch geregistreerd als je er passeert?
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

SPECI wrote:hoe werkt zo'n segment juist? moet je daarvoor die segment op je gps zetten of wordt dat automatisch geregistreerd als je er passeert?
Als je er passeert registreert hij dat. Je moet gewoon uploaden wat je gereden hebt en strava selecteert daar dan de stukken uit die segmenten zijn. Je moet wel zien dat je +/- het juiste spoor rijdt, wegbreedte van 5m =tolerantie.
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Maar je kan net zo goed een nieuw segment aanmaken, zo heb ik er eentje gemaakt van de single track op ons plaatselijk Bloso parcour aan de Lilse bergen, perfect om uweigen op te laden om nog beter te doen, en zekers als uwe maat 7 seconden sneller is :-D http://app.strava.com/segments/2482910
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

MaartenW wrote:Als er mensen leuke bergaf of technische mtb segmenten weten smijt ze hier maar op zoek geen road gap jumps of pure DH wel het zwaadere werk waar een normale fully nog net overleeft
Ge moet er wel een stukske voor rijden maar het is de vetste afdaling die ik al gereden heb.
http://app.strava.com/segments/1541744
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Die segmeten zijn niet zo goed voor biker die zijn conditie van ul moet opbouwen :lol:

Volgens mij zijn er toch wel een paar die hun gps op een brommer gemonteerd hebben hoor, 32.5km/u gemiddeld op schoonhovendreef in Aarschot :roll:
Glenn92
Mountainbiker
Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

Post by Glenn92 »

Ik heb mij nu ook even bezig gehouden met Strava en het ziet er iets leuk uit 8) .
uncle sam
Mountainbiker

Re: Strava

Post by uncle sam »

hehe, idd toffe app
jorre28
Mountainbiker

Re:

Post by jorre28 »

SPECI wrote:Die segmeten zijn niet zo goed voor biker die zijn conditie van ul moet opbouwen :lol:

Volgens mij zijn er toch wel een paar die hun gps op een brommer gemonteerd hebben hoor, 32.5km/u gemiddeld op schoonhovendreef in Aarschot :roll:
en toch is het volledig normaal gebeurd hoor ;)
Post Reply