zaskar72 wrote:Mijnen JET dream
staat ook te koop
Ferm, zo'n F-16 erop. Da's toch nie standaard denk ik?
Wa maat is da? En prijs?
Ik vind dat hij schitterend rijdt. Heel erg vinnig in sturen en optrekken, en hij voelt heel erg stijf aan. Ervoren had ik een Red Bull Pro Sl (toen heette het merk nog anders) en die vond ik al goed, maar bij deze zijn ze er nog op voorruit gegaan. Regelmatig krijg ik ook de vraag of dit een carbon frame is, maar het is dus gewoon alu, maar het zo goed afgewerkt dat het wel carbon lijkt.gbv wrote:hoe rijdt dat? wat zegt het gewicht en welke framemaat?scelter wrote:Ni de beste foto, maar dit is mijn nieuw racemachien nadat mijne vorige gestolen werd. Rose Pro RS met Kyrisium Elite wielen en een complete SRAM Force groep.
Post by Pashley 24Mhz »
Dus jij vind het belangrijker dat de stuurpen tegen het frame staat zonder spacers en dat dat mooi is, dan dat er spacers onderzitten en dat je goed zit?stevy wrote:Ik heb hier enkele mooie Bikes gezien maar der zitten der bij amaai lelijk. Een race stuur met compacte bocht kennen der nog niet veel precies. Wa ook op niks trekt bij nen racefiets zijn de vele spacers onder een stuurpen. Het is misschien omdat we op op een mtb forum zitten en de meest rechter zitten.
Je moet bij je zitpositie altijd streven naar zo weinig mogelijk spacers (kwestie van stuurgedrag van de fiets) en een correcte stuurbreedte (t.o.v. schouderbreedte). Of dit dan een stuur met grote drop en/of reach is, hangt af van de persoon in kwestie en zijn voorkeur.Pashley 24Mhz wrote:Dus jij vind het belangrijker dat de stuurpen tegen het frame staat zonder spacers en dat dat mooi is, dan dat er spacers onderzitten en dat je goed zit?stevy wrote:Ik heb hier enkele mooie Bikes gezien maar der zitten der bij amaai lelijk. Een race stuur met compacte bocht kennen der nog niet veel precies. Wa ook op niks trekt bij nen racefiets zijn de vele spacers onder een stuurpen. Het is misschien omdat we op op een mtb forum zitten en de meest rechter zitten.
![]()
Er al eens bij stilgestaan dat niet iedereen een perfect lijf heeft? Mijn stuur mag bv maar 2,5cm onder mijn zadel staan. Ziet dat er superracy uit, neen, zit ik goed, ja, en dat is nog altijd het belangrijkste.
ik kon het niet beter uitleggen. als ge 5 spacers onder uw stuur moet steken kunt ge beter een fitnesbike of zo kopen.gbv wrote:Je moet bij je zitpositie altijd streven naar zo weinig mogelijk spacers (kwestie van stuurgedrag van de fiets) en een correcte stuurbreedte (t.o.v. schouderbreedte). Of dit dan een stuur met grote drop en/of reach is, hangt af van de persoon in kwestie en zijn voorkeur.Pashley 24Mhz wrote:Dus jij vind het belangrijker dat de stuurpen tegen het frame staat zonder spacers en dat dat mooi is, dan dat er spacers onderzitten en dat je goed zit?stevy wrote:Ik heb hier enkele mooie Bikes gezien maar der zitten der bij amaai lelijk. Een race stuur met compacte bocht kennen der nog niet veel precies. Wa ook op niks trekt bij nen racefiets zijn de vele spacers onder een stuurpen. Het is misschien omdat we op op een mtb forum zitten en de meest rechter zitten.
![]()
Er al eens bij stilgestaan dat niet iedereen een perfect lijf heeft? Mijn stuur mag bv maar 2,5cm onder mijn zadel staan. Ziet dat er superracy uit, neen, zit ik goed, ja, en dat is nog altijd het belangrijkste.
Wat betreft het frame moet je goed op de geometrie letten alvorens aankoop. Heb je een spacertoren, dan heb je een verkeerd frame dat niet bij je geometrie past en niet optimaal zal sturen en rijden.
Wil je dus een 'rechte' zit, heb je nood aan een frame met hoog balhoofd en iets kortere bovenbuis. Veelal voldoen (semi)-slooping frames aan deze voorwaarden!
Niet enkel de juiste geometrie is belangrijk, maar natuurlijk ook de juiste framemaat!