Zo 28/10/2012 Aniche : L’Anichoise zesde editie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Twa weer geestig, 45km met een biske hier en daar, goed voor 59km fun.
Terrils: you got to love them =D>

Oja, twas alweer 3j geleden dat ik hier nog startte:
Image
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

Ik ben er nog niet goed van, op momenten volledig kapot gereden en dan na die lange kassei-, gras- en asfaltstroken na de 2e bevoorrading had ik het wel gehad. Plots kwam daar terug een miniterrilke en plaatselijke technisch circuit die mij (en ook motorbiker) terug moed gaf en liet weten waarom we soms moeten afzien.
Het eerste deel hadden we wel gebist en ik vermoed dat dit ons genekt heeft maar twas zo skoon om te zien hoe sommige niet boven geraken en toch maar bleven proberen om boven te geraken (zelf 4x moeten proberen :oops: )

Merci gasten voor de leuke voormiddag.

aja, terug eens ferm overkop gegaan...kzal toch eens meer moeten bezinnen #-o #-o

@ Kenny, werkt die flitspaal niet meer??? :wink:
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

blackie wrote:Ik ben er nog niet goed van, op momenten volledig kapot gereden en dan na die lange kassei-, gras- en asfaltstroken na de 2e bevoorrading had ik het wel gehad. Plots kwam daar terug een miniterrilke en plaatselijke technisch circuit die mij (en ook motorbiker) terug moed gaf en liet weten waarom we soms moeten afzien.
Het eerste deel hadden we wel gebist en ik vermoed dat dit ons genekt heeft maar twas zo skoon om te zien hoe sommige niet boven geraken en toch maar bleven proberen om boven te geraken (zelf 4x moeten proberen :oops: )

Merci gasten voor de leuke voormiddag.

aja, terug eens ferm overkop gegaan...kzal toch eens meer moeten bezinnen #-o #-o

@ Kenny, werkt die flitspaal niet meer??? :wink:
Volgens de gps reed ik 2km/u te rap, daar reageren die dingen niet op. Ik heb hem in elk geval niet zien werken :wink: Maar binnen enkele weken zullen we zeker zijn hé. :wink:

Ook ik heb genoten van deze rit, serieus mijn tanden kapot gebeten op die strook tussen de spoorwegoversteek en de 2de bevoorrading. Amaai, dat was pas dokkeren. Elke terril (op de eerste na) gebist en ook dat laatste parkje nog een 2de maal gedaan onder aanmoediging van enkele gasten van de organisatie.

http://connect.garmin.com/activity/237906253
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

De terrils waren weer top ! :bounce: De dokkerslagen zijn nog altijd niet mijn ding. [-X Organisatie is af. =D>
Tank was leeg. ](*,) En nu in de zetel... :-$
mountainbiker66
Mountainbiker

Post by mountainbiker66 »

:oops: :oops: :oops: :oops: Zalig afgezien vandaag :-D :-D :-D :-D
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Slapend naar de cyclo-cross gekeken. Tot mijn grote verwondering, achteraf meegedeeld door mijn echtgenote - die als fan van Stybar dit gebeuren met kennis van zaken volgt - ging het opnieuw tussen Albert, Nys, Euh, Vantornout, ...en iets helemaal nieuw, een gediskwalificeerde. Logisch dat we in slaap vallen.

Fietske gepoetst. En voor de rest zo scherp als een beha van Madonna.

Vanmorgen was het even anders. Rieulay Ronde 1 was SEALniveau. Koele intro, fluks naar beneden bij difficile, schokkend gaaf als een AK-47 machinegeweer naar boven, ready for the kill. Menig biker (qua leeftijd te vergelijken met de kinderen van een tweede echtgenote, na een zilveren huwelijk met de eerste) stortte, vleugellam, ontmoedigd, en vol duistere gedachten, neer bij de passage van ons peloton jong geweld. Ik voelde me als Droomprins met golvend haar enal. De passage na de waterkant, met eerst de korte knip naar boven, dwarrel singletrack met mini-jumps naar beneden, en vervolgens opnieuw klimmen plus de 2km die volgden waren voor mij de mooiste. Sous-bois tracks, laverend tussen en rotsen en bomen, en met hier een daar een panoramisch aandoend afgrondje, bunny-hop en kortekeer.

Ronde 2 was net even anders. Puffen en blazen, en zo kaal als een kip. t'Kan verkeren, zei er ééne, en hij had niet eens een velo.

De lange stukken die volgden waren een marteling voor mijn dociele dijspieren. Moedig, maar een maatje te klein voor de job. Enkel de laatste terril en sublieme bospassage scherpten nog even de messen. Het b-team, misschien geen raketten, maar klitten doen ze als de beste boter.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Aniche blijft toch een heel mooie tocht dankzij vooral de passage op Rieulay. Voor enkele weken waren we hier ook tijdens de tocht van Flines-les-Raches en kregen we een hele zwakke doortocht van Rieulay (die we gelukkig konden opwaarderen door terreinkennis). Vandaag was het genieten tot en met van de slingerende tracks en nijdige klimmetjes gevolgd door funafdalingen. De twee andere terrils mochten er natuurlijk ook zijn en in de finale kregen we nog een schitterende technische bospassage voorgeschoteld. Voor al dit moois blijf ik terugkomen naar Aniche. 2x Rieulay is reeds 25 km puur genieten. De verbindingsstukken met trouwens heel wat off-road, storen mij niet echt, maar dan liefst zonder bandproblemen. De goede raad van Blackie ten spijt, toch maar weer overgeschakeld naar het gebruik van een binnenband (bedankt Luckyluc). Een stralende dag beleefd, maar blij dat de finish in zicht was, want het bobijntje was opgebruikt. Bedankt forummers en tot de volgende.
kovan
Mountainbiker

Post by kovan »

Het was een zalige rit, in de ochtendfriste gestart met een aangename bende.
Nog maar eens kennis gemaakt met Rieulay, nog iets uitgebreider dan enkele weken terug.

Denk dat mijn babybezoek deze namiddag niet veel aan mij zal gehad hebben..., het was nog nagenieten en erna wat slapen met de ogen open (is één van m'n specialiteiten :wink: )

Groeten, Kovan (de korte broekman)
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

uncle sam wrote:Twa weer geestig, 45km met een biske hier en daar, goed voor 59km fun.
Terrils: you got to love them =D>

Oja, twas alweer 3j geleden dat ik hier nog startte:
Image

:off: De Forumbikers schijnen echt fotogeniek te zijn (enkele toch :lol: :lol:). Ze sieren zelfs al de affiche van Sallaumines 2012. =D>: http://aoscyclo2010.pagesperso-orange.f ... 202012.jpg
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

filiep72 wrote: De Forumbikers schijnen echt fotogeniek te zijn (enkele toch :lol: :lol:). Ze sieren zelfs al de affiche van Sallaumines 2012. =D>: http://aoscyclo2010.pagesperso-orange.f ... 202012.jpg
De klasse komt altijd boven hé. :roll: #-o
Post Reply