Dat zou ik ook wel eens willen wetenEdlisjas wrote:Leg eens uit...bike4ife wrote:Mooie fiets maar absolute bucht qua frame
Van Nicholas Zion 29er
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Eagle Stijn
- Mountainbiker
Post by Eagle Stijn »
-
kristof-taurine
- Mountainbiker
Post by kristof-taurine »
Komt van ne persoon die me ne Trek rijdEagle Stijn wrote:Dat zou ik ook wel eens willen wetenEdlisjas wrote:Leg eens uit...bike4ife wrote:Mooie fiets maar absolute bucht qua frame
- SteSim
- Mountainbiker
- Location: Van Nicholas Zion 29 - Specialized S-Works Epic & Stumpjumper
Inderdaad vandaag weer eens vuil gemaakt in St.-Amandserwin.91 wrote:En euh da minderwaardig,is da t uit te leggen met type's of cijfers ?PeterG wrote:Zonder afbreuk te willen doen van fiets, is dat minderwaardig Tita?endorfin wrote:Minderwaardig titaan.....
Wat is goede tita en wat is dan minderwaardige tita ?
Knape bike, vandaag gespot in Sint-Amands.
Wat betreft die opmerkingen over minderwaardig Titaan...
Was eigenlijk niet van plan erop te reageren. Iedereen mag zijn mening hebben en kenners zijn er uiteraard bij de vleet maar vooruit...
Het is uiteraard waar dat VN frames in China geproduceerd worden maar toch wel degelijk op basis van de VN specs. Je krijgt steeds levenslange garantie en frames worden onmiddellijk omgewisseld bij schade.
Sommige diehards zullen waarschijnlijk liever een frame hebben dat met de hand in elkaar gelast werd door één of andere dikke Amerikaan maar voor mij hoeft het niet.
Wat betreft rij-eigenschap en geometrie. Tja Eat my dust !
het vorige model was inderdaad bucht.bike4ife wrote:Mooie fiets maar absolute bucht qua frame
niet stijf en flexte abnormaal hard.
ik heb mijn vorige frame net een jaar gehad en toen is het gescheurd.
garantie afhandeling van VN is best ok.
ik heb ongeveer 8 weken moeten wachten op een nieuw frame.
ik heb het model 2012 gehad zonder opleg, en het nieuwe model was duurder als het oude model.
het nieuwe frame is 10 x beter als het oude.
het zit ook beter in elkaar als het oude,
de buizen zijn gevormd om het frame stijver te maken ( de buizen gaan van rond naar ovaal in de richting dat het nodig is)
het balhoofd is aangepast
de patten zijn anders
de achterbrug is breeder geworden en heeft een iets andere vorm.
alleen het comfort is minder als het vorige model,maar dat neem ik er met plezier bij.
hoe valt die carbon vork mee?
die staat ook nog op mijn verlanglijstje
- SteSim
- Mountainbiker
- Location: Van Nicholas Zion 29 - Specialized S-Works Epic & Stumpjumper
Voorlopig valt de carbonnen vork reuze mee. Lekker stijf, zeer direct sturen en eigenlijk niet minder comfortabel dan mijn carbonnen scott scale 20 met Fox vork (26 inch).
#Start reclameblok
'Nog steeds te koop in de relevante sectie op deze site`
#Stop reclameblok
Uiteraard heb ik nog maar 2 weken getest en 2x op een vlak snelheidsparcours. Dit weekend iets serieuzer werk in Kampenhout. Ik vermoed dat het voor de meeste streken in Belgie perfect haalbaar zal zijn, maar mocht het niet zo zijn, kan ik nog altijd investeren...
#Start reclameblok
'Nog steeds te koop in de relevante sectie op deze site`
#Stop reclameblok
Uiteraard heb ik nog maar 2 weken getest en 2x op een vlak snelheidsparcours. Dit weekend iets serieuzer werk in Kampenhout. Ik vermoed dat het voor de meeste streken in Belgie perfect haalbaar zal zijn, maar mocht het niet zo zijn, kan ik nog altijd investeren...