Waar steken jullie je materiaal dan ? Mij lijkt een binnenband in je fietstrui niet echt comfortabel.
Waar steken jullie je materiaal ?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- Point7
- Mountainbiker
Waar steken jullie je materiaal ?
Ik zie de meesten op een TT zonder zadeltasje. Ik heb nu wel een zadeltasje met daarin 1 binnenband, bandenlifters, 1 imbulsleutel, CO2 pomp en 1 CO2 patroon.
Waar steken jullie je materiaal dan ? Mij lijkt een binnenband in je fietstrui niet echt comfortabel.
Last edited by Point7 on Sun 28 Nov 2004 13:05, edited 1 time in total.
- spilliespeedy
- Mountainbiker
- Location: gary fisher hoo koo e koo / specialized carve comp 29er
Post by spilliespeedy »
tot verleden week alles in zadeltasje (bandenlifters, binnenband, en extra remblokjes, drank in bidon) in de truitjes was dat dan autosleutels gsm en portefeuille en fietspompje
Nu met dank aan Schijfrem :D alles in de camelback, drinken en extra materiaal
Nu met dank aan Schijfrem :D alles in de camelback, drinken en extra materiaal
- thomatchef
- Mountainbiker
Post by thomatchef »
IK heb zo'n materiaalbus van BBB en daar kan ook redelijk veel in. Vooral dan als je alles een beetje schikt en er niet zomaar in propt.

Enkel mijn pompke kan er niet in, maar voor de rest zit daar dus een binnenband, een kettingpons, 2bandenwippers, een multitool, en materiaal om een band te stoppen in. Dat is vind ik enkel handig in het tussenseizoen wanneer het wat frisser is en je een drinkbus kan missen. Als het vollop zomer is steek ik alles in mijn zakken van mijn fietstruitje. Voor in de winter heb ik dan de Kameelzak van de Decathlon waar er meer dan voldoende plaats is, en mijn rug blijft ondertussen mooi warm.

Enkel mijn pompke kan er niet in, maar voor de rest zit daar dus een binnenband, een kettingpons, 2bandenwippers, een multitool, en materiaal om een band te stoppen in. Dat is vind ik enkel handig in het tussenseizoen wanneer het wat frisser is en je een drinkbus kan missen. Als het vollop zomer is steek ik alles in mijn zakken van mijn fietstruitje. Voor in de winter heb ik dan de Kameelzak van de Decathlon waar er meer dan voldoende plaats is, en mijn rug blijft ondertussen mooi warm.
- Quickfit
- Mountainbiker
ik neem, buiten mijn drinkbus van 75cl en mijn autosleutels, niks mee.
Op 5 jaar mtb in de winter, met zo'n 1000km per jaar, heb ik in totaal 2 platte banden gehad en 1 kapotte velg. Dus niet de moeite om al die reutemeteut mee te pakken.
En heb ik pech, dan neem ik de kortste weg via mijn GPS. Wandelen is soms ook nekeer plezant
Op 5 jaar mtb in de winter, met zo'n 1000km per jaar, heb ik in totaal 2 platte banden gehad en 1 kapotte velg. Dus niet de moeite om al die reutemeteut mee te pakken.
En heb ik pech, dan neem ik de kortste weg via mijn GPS. Wandelen is soms ook nekeer plezant
Voor TT's rond de kerktoren : 1 binnenband 2 bandenlichters 1 CO2 patroon en de adapter,als ge dat mooi rond uw binnenband bevestigd en in een plastiek zakje wikkeld dan hebt ge daar volgens mij niet veel last van.
Voor tochten in de Ardennen een camelback want dan gaat er toch wat extra materiaal mee.'t Zou zonde zijn om daar rechtsomkeer te moeten maken met simpele materiaalpech.
Tip:heb ook een BBB-pompje vastgemaakt met tape rond mijn zadelpen.
Voor tochten in de Ardennen een camelback want dan gaat er toch wat extra materiaal mee.'t Zou zonde zijn om daar rechtsomkeer te moeten maken met simpele materiaalpech.
Tip:heb ook een BBB-pompje vastgemaakt met tape rond mijn zadelpen.