We hebben de laatste keer wat geoefend om naar boven te rijden op die spitse flank die er ligt, na een paar keer zo goed als boven geraakt (1m te kort)
Toch niet simpel ze
Post by Stefke Herremans »
dat sprongetje op de foto's hierboven is te doen met een XC fietsStefke Herremans wrote:Ben zelf een technische biker en ben dan ook regelmatige te vinden in de Schorre. Is een droom van een gebied (ook steeds "Expert" gevolgd tijdens de Waarloos tt) maar door de recente aanpassingen wordt het echt wel zwaren "trail" en vraag me soms af of ik mijn BMX moest meenemen ... XC is ver te zoeken... eerder iets voor de E19 bikers ... (daar is trouwens nu een vast "parcourtje te vinden). Soit - bovenaan de bosstraat kan je tussen 2 huizen de kleiputten induiken met een schitterende afdaling. Linksachter vind je dan de beklimming (verhard) naar een uitzichtpunt. Na zware regen verkies ik dat gebied : super !
Heb er trouwens in de klei en modder mijn nieuwe Nobby Nics EVO getest : probleem is zoals de winterbanden op de auto : je denkt dat de grens véél verder ligt en hebt dan toch nog uitschuivers : tegen klei is niets opgewassen.
Ik ben vrijdag gaan biken. Het parcours ligt er op de meeste stukken tamelijk goed bij. Alleen is in de afdalingen remmen dikwijls fataal door de natte klei, voor je 't weet lig je onderuit. Achteraf ook veel werk met het kuisen, die klei plakt dat 't niet normaal is!jorre28 wrote:hoe ligt het parcours er momenteel bij?
Post by BlackRaider »
Veel dichter bij XC ga je in Vlaanderen niet komen hoor. XC-parcours van de wereldbekers, OS, ... zitten toch ook vol drops, rockgardens die nog extremer zijn.Stefke Herremans wrote:Ben zelf een technische biker en ben dan ook regelmatige te vinden in de Schorre. Is een droom van een gebied (ook steeds "Expert" gevolgd tijdens de Waarloos tt) maar door de recente aanpassingen wordt het echt wel zwaren "trail" en vraag me soms af of ik mijn BMX moest meenemen ... XC is ver te zoeken... eerder iets voor de E19 bikers ... (daar is trouwens nu een vast "parcourtje te vinden). Soit - bovenaan de bosstraat kan je tussen 2 huizen de kleiputten induiken met een schitterende afdaling. Linksachter vind je dan de beklimming (verhard) naar een uitzichtpunt. Na zware regen verkies ik dat gebied : super !
Heb er trouwens in de klei en modder mijn nieuwe Nobby Nics EVO getest : probleem is zoals de winterbanden op de auto : je denkt dat de grens véél verder ligt en hebt dan toch nog uitschuivers : tegen klei is niets opgewassen.