Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Ik wil helemaal geen afbreuk doen op zijn prestaties, helemaal niet, maar volgens mij heeft elke beroepsbrandweerman een bed ter beschikking in de kazerne.
Dus na de rit kan ie steeds eerst wat bekomen indien er geen noodoproep binnenkomt waarvoor ie moet uitrukken.
nie te rap
Mountainbiker

Post by nie te rap »

Bij mijn weten mogen ze enkel maar in dat bed kruipen tijdens de nachtdienst. Tijdens de dagdienst zijn er trainingen en onderhoud van het materiaal.
En stel je maar eens voor: 112 km fietsen, dan een zware brand in de haven, dus 12 uren hard labeur, en weer 112 km terug! #-o

Chapeau =D>
appel
Mountainbiker

Post by appel »

Ik wil beginnen met te zeggen dat ik alle respect heb voor die mens zijn prestaties, chapeau =D>

Maar: moet een brandweerman niet uitgerust en fit zijn bij de start van zijn uren?
Ik vraag me toch wel af of hij evenveel kans maakt om bv. Iemand uit een brandend gebouw te redden, als hij net 112km gefietst heeft...
provo
Mountainbiker

Post by provo »

Ik denk dat hij zelfs nog energie over heeft aangezien hij ook nog bij de nevenbonden koerst en daar ook regelmatig wedstrijden wint.
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

En 112 km is wel ver, maar niet zo ver dat je niet meer kan werken.
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Zal diene ook een fietsvergoeding krijgen ? Eigenlijk is dat dan ne beroepsrenner
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Met om en bij de 50000 km op een jaar, had ik graag zijn ervaring met onderhoud en zijn budget wisselstukken gekend.

Kan interessant zijn.

PS: Die rijdt bijna 5x meer dan een modale belg met de wagen jaarlijks bolt :lol:
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

inderdaad shiften van 12 uur en redelijk wat vrije dagen er tussen, die mannen hebben een schoon leven 8) Maat van mij is ook brandweerman in antwerpen centrum en die geef gerust toe dat hij zeeeeker niet mag klagen.

Slapen mag enkel tijdens de nachtdienst. Heeft soms nachten dat hij om 19u 30 begint dan eerst gaat trainen in de gym van de kazerne dan een doucke neemt en wat tv kijkt en als er geen oproep is daan ze gewoon wat slapen/rusten. Als je een drukke nacht hebt daarentegen is wel iets anders...

Maar on topic. wel heftig om elke dag 112 km af te leggen met de start in de vlaamse ardennen 8) Respect daarvoor.
Icebreaker
Mountainbiker

Post by Icebreaker »

Ik fiets tegenwoordig ook af en toe naar het werk. Goed 20km enkele rit. Kan iemand me zeggen of pauzes afbreuk doen aan de trainingsprestatie, en zoja, hoeveel? Als ik smorgens 50 minuten lsd rijdt, en dat 's avonds ook, is dat dan ongeveer 1h30 lsd? Of is dat teveel tijd ertussen? Ik probeer alleszins af en toe de avondrit langer te maken, of anders gewoon wat intevallen, geen lsd dan. Ik kom er niet echt uit met men gewoonlijke bronnen.

Voorlopig probeer ik de rit 2 keer per week per fiets te doen. Zonder fietsvergoeding, helaas, iemand die weet hoe je je werkgever daartoe kan aanzetten? Wel degelijke douches en fiets staat warm en veilig binnen.
JanC
Mountainbiker

Post by JanC »

Vandaag waren ze in hun koekblikken precies allemaal de grand prix aan het rijden met stront in hun ogen, godverdorie zeg...
Hoeveel lumen moet een mens op z'n stuur hebben voor je wordt gezien?
Post Reply