Toertochten niet altijd verzekerd???

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
CBo
Mountainbiker

Post by CBo »

susuki wrote:
CBo wrote:Waarom zou de organisatie voor een verzekering moeten zorgen? Bij wedstrijden wordt dit meestal gedaan. en het kost ook aardig wat centen.

Zelf zit ik met DKV en Europe Assistance. Deze dekken alle mogelijke kosten dat kunnen gepaard gaan bij een val met de MTB. Of op de skilatten, of van den trap of... En dat zit in de standaard voorwaarden. 't is niet dat ik daarvoor meer betaal.
Organisatie moet altijd voor verzekering zorgen.Moest er een zwaar ongeluk gebeuren met dode of zwaargewonde biker dan is het maar te hopen dat ze goed verzekerd zijn en hun VZW in orde is of ze kleden ze allemaal uit
Dat is een andere verzekering dan de verzekering voor de deelnemers. Wij hadden als organisatie een verzekering voor alle vrijwilligers. BA + rechtsbijstand. Maar voor de deelnemers een éénmalige verzekering nemen was geen optie. De meeste maatschapijen weigeren en de anderen vragen onmogelijk veel geld.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

cbo, wie zoekt die vindt, hoor bij bloso, de gedupteerde, de sportraad,... en je zal uiteindelijk wel ergens een betaalbare polis vinden!
Eventueel aansluiten bij een bond

reflex, als deelnemer maakt het mij geen bal uit hoe een club haar winst maakt, maar €3,5/4,5 met daglicentie is voor de meeste clubs ruim voldoende om de clubkas een aardig stukje aan te spekken.

Verder lijkt het me niet meer dan normaal dat je weet wat er wel of niet in je inschrijvingsgeld is inbegrepen. Misschien kan er in agenda's zoals die van mountainbike.be opgenomen worden of er een daglicentie in de prijs begrepen zit. Voor een aantal mensen is dat

En, je kan als organisator wel degelijk verantwoordelijk gesteld worden voor de staat van het parcours. Er is een reden waarom sommige organisatoren de moeite doen om die uitstekende wortels roze te spuiten!
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

laatste nieuws van site VWB www.vlaamsewielrijdersbond.be :

Een reden te meer om lid te worden !

VWB VERZEKERT OOK HARTFALEN !

Onze verzekeraar ARENA, heeft samen met ons een inspanning gedaan opdat wij, met ONMIDDELLIJKE ingang (vergunningen 2013) AL ONZE LEDEN deze bijkomende dekking zouden kunnen aanbieden. En wat belangrijk is: wij nemen de kosten voor de bijkomende premie volledig ten laste – onze leden hoeven dus absoluut niets extra te betalen – hun aansluiting bij onze federatie geeft AUTOMATISCH ook deze bijkomende dekking.

DIT NIEUWE VOORDEEL GELDT NIET ALLEEN VOOR WIE INDIVIDUEEL IS AANGESLOTEN, MAAR OOK VOOR WIE BIJ ONZE VWB IS AANGESLOTEN VIA EEN GEZINSAANSLUITING (dus voor ALLE gezinsleden in dat geval).

Wij mogen stellen dat wij qua waarborgen al tot de absolute top behoren op het vlak van sportverzekeringen. Deze bijkomende dekking, die wij spontaan, gratis en als primeur aanbieden, toont nog maar eens dat wij het beste willen voor onze leden.
Johan-b
Mountainbiker

Post by Johan-b »

Was mijn eigen schuld hoor, kwam van zand/slijk weggeske, en dan haakse bocht op grind/asfalt weg, bocht wat te snel?

Enfin, speelt geen rol, is gebeurd en al voorbij.
Vind het wel interessant om toch al die verschillende meningen te horen.

Dan een grappige anekdote;
Kom net terug van de tandarts, tandjes zien er al weer een stuk beter uit (oef), maar m'n tandarts is dus ook een mtbiker (wist ik niet) en was ook op die rit aanwezig :lol: .
Hij vond het in ieder geval ook wat vreemd, goeie 800deelnemers en dan geen verzekeringske...
stresskip
Mountainbiker

Post by stresskip »

Volgens mij kan zo nen tandarts-biker onderweg altijd een tandje bijsteken...

Wie heeft 'em door ???
chime
Mountainbiker

Post by chime »

Reflex wrote:Toch lees ik hier reacties van mensen die ik niet snap. Als je bij een vwb rit 2 prijzen hebt (wel of geen lidmaatschap) dan zit er ook verzekering bij. Het gaat hier om ritten waar er maar 1 prijs is en waar je een verklaring van eigen risico moet ondertekenen. De korting die je namelijk krijgt bij de laagste prijs heb je omdat je al een eigen verzekering hebt. Als er maar 1 prijs is dan heb je dus die korting ook en moet je zelf voor een verzekering zorgen. Zou de club dat doen dan word het automatisch duurder.

Het is de keuze aan de club om wel of geen verzekering erbij te nemen. Persoonlijk zou ik de optie absoluut aanbieden maar het is natuurlijk niet verplicht.

Hoe ga je bewijzen dat de organisatie schuld heeft aan jouw valpartij? Omdat ze die boomwortels niet uitgegraven hebben? Dat is echt onzin. Het blijft je eigen risico en zeker als je iets ondertekend hebt dan zal je dit nooit winnen.
Past daar maar mee op met zo'n aannames.

Als een rechter gaat oordelen dat daar een bordje "pas op, gevaar" had moeten staan ben je bij wijze van spreke al gescheten.

Vergeet niet: als organisator heb je altijd een zekere verantwoordelijkheid ten aanzien van je deelnemers.
Dat schuif je niet zomaar onder de mat door ze een papierke te laten ondertekenen.
Johan-b
Mountainbiker

Post by Johan-b »

stresskip wrote:Volgens mij kan zo nen tandarts-biker onderweg altijd een tandje bijsteken...

Wie heeft 'em door ???

:-D :-D 8)
susuki
Mountainbiker

Post by susuki »

heb net mijn lidmaatschap aan gevraagd se :-D
dirty wrote:laatste nieuws van site VWB www.vlaamsewielrijdersbond.be :

Een reden te meer om lid te worden !

VWB VERZEKERT OOK HARTFALEN !

Onze verzekeraar ARENA, heeft samen met ons een inspanning gedaan opdat wij, met ONMIDDELLIJKE ingang (vergunningen 2013) AL ONZE LEDEN deze bijkomende dekking zouden kunnen aanbieden. En wat belangrijk is: wij nemen de kosten voor de bijkomende premie volledig ten laste – onze leden hoeven dus absoluut niets extra te betalen – hun aansluiting bij onze federatie geeft AUTOMATISCH ook deze bijkomende dekking.

DIT NIEUWE VOORDEEL GELDT NIET ALLEEN VOOR WIE INDIVIDUEEL IS AANGESLOTEN, MAAR OOK VOOR WIE BIJ ONZE VWB IS AANGESLOTEN VIA EEN GEZINSAANSLUITING (dus voor ALLE gezinsleden in dat geval).

Wij mogen stellen dat wij qua waarborgen al tot de absolute top behoren op het vlak van sportverzekeringen. Deze bijkomende dekking, die wij spontaan, gratis en als primeur aanbieden, toont nog maar eens dat wij het beste willen voor onze leden.
Randy82
Mountainbiker

Post by Randy82 »

stresskip wrote:Volgens mij kan zo nen tandarts-biker onderweg altijd een tandje bijsteken...

Wie heeft 'em door ???
Ikke :bounce: :bounce: :bounce:
pepper
Mountainbiker

Post by pepper »

suzuki schreef:[/quote]heb net mijn lidmaatschap aan gevraagd se
Velen denken hier dat met lidmaatschap van VWB of WBV alles verzekeringtechnisch geregeld is. Dit is een serieuze misvatting.
Als er een derde of derden bij het ongeval betrokken zijn, zal je eerst je eigen familiale verzekering dienen aan te spreken vermits dit de prioritaire verzekering is : de VWB verzekering zal in dat geval niet tussenbeide komen in een geschil tussen derden : ik heb dit dit jaar zelf ondervonden : Ik heb alles kunnen regelen via mijn familiale verzekering. ( de vwb verzekering trok zich terug).
En wat meer is : ik heb zelf nog een persoonlijke familiale verkeerspolis: daar stelden zij geen vragen doch hebben zij mij gewoon uitbetaald wat in de polis stond ( dagvergoedingen enz.) , los van het geschil met de derde.
Post Reply