sr suntour xcm van 100mm!?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
coax
Mountainbiker

sr suntour xcm van 100mm!?

Post by coax »

Hallo,

Mijn voorvork doet niks (sr suntour xcm van 100mm)! Heb al gelezen op het forum dat dit voor deze (goedkope brol) vork normaal is.
Wat kan ik kopen voor +-250euro die redelijk goed is?
Dan nog een vraagje ik weeg de volle 56kg. zal ik wel een vork vinden die iets doet met mijn gewicht?
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Zou straf zijn moest je geen vork vinden voor uw gewicht.

Rock shox reba will do the trick. Er staan hier een paar mooie tweedehandse.
coax
Mountainbiker

Post by coax »

Sorry heb het niet zo voor tweedehands. En ik zou de vork laten plaatsen door de lokale fietsenmaker dus kan ik niet afkomen met een tweedehandsvork. Zou dit iets kunnen zijn voor mij? :

http://mtb-king.be/product_info.php/man ... ts_id/1861

Kan deze vork zeker goed zachter gezet worden? Heb ergens gelezen dat een vork 25% moet ingaan als je gewoon op de fiets zit of klopt dit niet? Dit is dus 2,5cm bij een veerweg van 100mm. Mijn vorkje doet dit pas als rechtop sta en sta te springen. Of hoeveel moet die vering eigenlijk geven?
coax
Mountainbiker

Post by coax »

zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

Die die jij erop zet.. is ene met een veer, die recon sl is een luchtgeveerde(veel interesanter voor jou)
ES64F4
Mountainbiker

Post by ES64F4 »

zefii wrote:Die die jij erop zet.. is ene met een veer, die recon sl is een luchtgeveerde(veel interesanter voor jou)
+1

Die Recon kan je zo zacht zetten als je wil.kwestie van de gewenste lucht druk op te zetten. :wink:
Post Reply