Gavers Bike Fest=avondtocht, Omer-Classic en XCE (19-21/10)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Coppi
Mountainbiker

Parkoers op laatste stuk van de 56

Post by Coppi »

Zaterdag gestart voor de 56 km. Had gans de week en de nacht ervoor veel geregend dus over modder en vuil zijn gaan we nie zeveren we wisten wat ons stond te wachten. Al bij al, het was zeker nog goed berijdbaar. Bosje in Bellegem =D> Wat wel eens tot nadenken stemd naar de de parkoersbouwers toe, is het laatste stukje op de flanken naast de snelweg. Was ook een van de " gelukkigen " die lek stond. Misschien nog best want die afwateringsgeulen van de snelweg waren soms verraddelijk en soms bijna niet zichtbaar, indien je zou komen afgereden...... 'k zou zeggen weg ermee met dit stuk! [-X
Maar nie ongerust zijn hoor, volgend jaar zijn we terug van de partij. Bijna vergeten, den aprè was dik in orde met dank aan meneer Omer! :lol:
Sportieve groeten.
disc
Mountainbiker

Post by disc »

DIDO wrote:Zaterdag gestart voor de 80km maar wegens gebrek aan goede uitpijling en na 2 keer de organisatie te hebben moeten bellen om te weten of het links of rechts was ( op een moment stonden we met een bende van 15 man die niet meer wisten waar heen ) dan maar afgedraaid naar Harelbeke met 65km op de teller. Dat het zwaar was kon je op voorhand al weten, hebben wel weinig uit de Gavers zelf gehaald. Met de vele publiciteit vooraf had ik toch op beter verwacht.
Ook gestart voor 80km. Zelfde problemen. Zou er iemand 80 gereden hebben?
Uiteindelijk 2x lus in Zwevegem gedaan en in totaal 79 km. Voor mij eerste maal in deze streek. Rit met potentieel al zullen dergelijke problemen toch niet te vaak mogen optreden.
Volgend jaar nogmaals proberen maar voor mij mag het wat droger zijn.
prideandglory1891
Mountainbiker

Re: Parkoers op laatste stuk van de 56

Post by prideandglory1891 »

Coppi wrote:Wat wel eens tot nadenken stemd naar de de parkoersbouwers toe, is het laatste stukje op de flanken naast de snelweg. Was ook een van de " gelukkigen " die lek stond. Misschien nog best want die afwateringsgeulen van de snelweg waren soms verraddelijk en soms bijna niet zichtbaar, indien je zou komen afgereden...... 'k zou zeggen weg ermee met dit stuk! [-X
.
Mag er nog iets uitdagends in een toertocht zitten?
't Is hier al zo saai, laat die speciallekes er maar in.
Dan moet Bellegem bos er ook uit, stel je maar eens voor dat je daar tegen een boom valt.

Het enige wat de organisatie kan doen, is voor die talud een chickenway voorzien, maar ZEKER niet er uit laten.
afdalerke
Mountainbiker

Post by afdalerke »

prideandglory1891 wrote:
Coppi wrote:Wat wel eens tot nadenken stemd naar de de parkoersbouwers toe, is het laatste stukje op de flanken naast de snelweg. Was ook een van de " gelukkigen " die lek stond. Misschien nog best want die afwateringsgeulen van de snelweg waren soms verraddelijk en soms bijna niet zichtbaar, indien je zou komen afgereden...... 'k zou zeggen weg ermee met dit stuk! [-X
.
Mag er nog iets uitdagends in een toertocht zitten?
't Is hier al zo saai, laat die speciallekes er maar in.
Dan moet Bellegem bos er ook uit, stel je maar eens voor dat je daar tegen een boom valt.

Het enige wat de organisatie kan doen, is voor die talud een chickenway voorzien, maar ZEKER niet er uit laten.
prideandglory dat zal waarschijlijk wel aan ons liggen hee
die elke keer vergeten dat mountainbiken minimum aan een gemiddelde moet van 23 per uur
Coppi
Mountainbiker

Post by Coppi »

Hoho, wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat volgens andere bikers verleden jaar net eender was i.v.m. de lekke banden op deze strook. Als dit werkelijk zo is blijf ik erbij dat er eens moet gekeken worden hoe dit komt. Moet toch toegeven dat dit geen toeval kan zijn; moet iets mis zijn denk ik met de begroeing , doornen of zo of inderdaad vuil van de snelweg??
Last edited by Coppi on Sun 21 Oct 2012 22:59, edited 1 time in total.
disc
Mountainbiker

Post by disc »

Lekke banden volgens mij vooral verooraakt door de massa rommel die mensen naar buiten gooien van uit de wagen. Volgens mij niets te maken met afwateringsgeultjes. Als je daar al niet over kan rijden met een mountainbike :-k :-k
bekka
Mountainbiker

Post by bekka »

spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

inderdaad ,schuldig
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Foto's van deelnemers online op www.mtb-you.be
Trooz
Mountainbiker

Post by Trooz »

Een professioneel ogende organisatie, maar al snel bleek dat niet alle goud blinkt.

Chaotische bevoorrading in een modderpoel, chaotisch afspuiten in een modderpoel.
Minuscule en onvoldoende pijlen die een superconcentratie eisten, vooral in het donker.

Een cola achteraf kostte mij, 5 euro, want enkel drankkaart van 5 euro of 10 euro kon aangekocht worden.

De belofte dat het allemaal beter zou worden dan 1e editie zal in 3e editie waargemaakt moeten worden zeker ?

Jongens dit moet echt beter ! Blijf bescheiden als organisator, maar wordt groots in een afgewerkte tocht.
Post Reply