Toch al eens een kilo minder zetten, maar speelt lichaamsgewicht dan geen rol?
Wie zegt trouwens dat ik niet blijf zitten als ik klim?
Welke banden heb ik nodig?
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
-
nie te rap
- Mountainbiker
Post by nie te rap »
Vedet,
Ik weeg ook 95 kg
en rijd de tt's steeds met 2 kg druk in de banden. Ik geraak ook niet boven, maar dat heeft te maken met te weinig uithouding en kracht in mijn geval. 
Ik weeg ook 95 kg
-
Jean88
- Mountainbiker
Gisteren ook in Kapellen gereden met een crossfiets. Ik reed op een dunne achterband met ongeveer 3,5 bar en ik had absoluut geen probleem met die hellingen. Bij zeer veel modder is 2,5 bar mijn minimum. (Iemand trouwens een idee of die applicatie http://mtb.ubiqyou.com/ bruikbare resultaten voor crossfietsen geeft?)
Buiten juiste druk is de positie op de fiets (uiteraard zitten) en de techniek ook zeer belangrijk. (Juiste versnelling uiteraard ook)
Buiten juiste druk is de positie op de fiets (uiteraard zitten) en de techniek ook zeer belangrijk. (Juiste versnelling uiteraard ook)
-
mountain-biker
- Mountainbiker
Post by mountain-biker »
Heb zelf ook de XR1 team Issue's 2.25 tr. standaard onder m'n Trek .
Bontrager geeft ze aan als puur wedstrijdbanden .
Ik stelde me voor m'n eerste rit met deze 26'ers met vrij kleine noppen niet al te veel voor , maar was zéér aangenaam verrast , ze bollen super in't bos , vooral in harde tot zanderige ondergronden . Bij modder en dikke losse lagen bv van die witte zand gaat het tot op zekere hoogte nog wel , maar de bandjes lopen dan al snel vol natuurlijk . Op asfalt bollen ze ronduit zwaar vind ik zelf ..
Voor de komende tijd heb ik voor en achter RoRo's gestoken in 2.25 , evo/3 compound serie's . Die lijken me voor de komende tijd toch net iets meer geschikt
Grtz.
Ik stelde me voor m'n eerste rit met deze 26'ers met vrij kleine noppen niet al te veel voor , maar was zéér aangenaam verrast , ze bollen super in't bos , vooral in harde tot zanderige ondergronden . Bij modder en dikke losse lagen bv van die witte zand gaat het tot op zekere hoogte nog wel , maar de bandjes lopen dan al snel vol natuurlijk . Op asfalt bollen ze ronduit zwaar vind ik zelf ..
Voor de komende tijd heb ik voor en achter RoRo's gestoken in 2.25 , evo/3 compound serie's . Die lijken me voor de komende tijd toch net iets meer geschikt
Grtz.
-
mountain-biker
- Mountainbiker
Post by mountain-biker »
Ow ja , ik reed tussen 1.8 en MAX! 2 bar (voor +/- 80kg)mountain-biker wrote:Heb zelf ook de XR1 team Issue's 2.25 tr. standaard onder m'n Trek .
Voor de komende tijd heb ik voor en achter RoRo's gestoken in 2.25 , evo/3 compound serie's . Die lijken me voor de komende tijd toch net iets meer geschikt![]()
Grtz.
- vedet
- Mountainbiker
Ik kan natuurlijk niet vergelijken, maar vrienden zeiden me dat het prutbandjes waren, vandaar de vraag.mountain-biker wrote:Heb zelf ook de XR1 team Issue's 2.25 tr. standaard onder m'n Trek .
Voor de komende tijd heb ik voor en achter RoRo's gestoken in 2.25 , evo/3 compound serie's . Die lijken me voor de komende tijd toch net iets meer geschikt![]()
Grtz.
Met goe veel druk vind ik ze vliegen over de macadam en kan ik zelfs mee met de baanrijders van mijn club tegen 2 á 33. 't Is wel harken dan maar het gaat.
Nu als ik minder druk zet vind ik ze ze al beter maar idd in het losse witte zand lopen ze vol.
Ik zie het nog ff aan en dan zien we wel hoever we komen
- Glennvh
- Mountainbiker
als het minimum echt 2bar zou zijn, dan zouden er hier veel me risico's rond rijden ze ^^geertg wrote:Vraagje : staat er op uw roro niet vermeld : "min 2 bar max 2 bar"? Kan je dan zonder risico rondrijden op 1.6 bar?pareke wrote:Ik heb deze week in averbode gereden met vooraan roro en achteraan furious fred beiden op 1.6 bar en ik weeg 82 kg . Ik heb geen probleem gehad met grip of lekrijden