sportdranken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
eL Tee
Mountainbiker

Post by eL Tee »

Daar m'n echtgenote allergisch is aan de meeste (zoniet alle) suikers (ze is wel geen diabeet) en bij geringe inspanningen al eens een suikerdipje heeft, hebben wij op aanraden van Herr Doktoor Deba "Make My Day" in huis gehaald. Gezien we hier niet 97 verschillende pottekes, blikskes en dooskes in huis willen halen en ikzelf daarenboven geen al te viezen ben, gebruik ik dat spul ook wanneer ik ga fietsen... En 't doet z'n ding.

Daarenboven is 't Belgisch ;-)
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Sunn Xtreme wrote:gekende non agressieve carbo producten, zijn oa van Born, Maximize en Etixx
deze geven ook geen plakkerige en dorstachtige mond. (plakken = dorsteffect verhogend, al heb je niet de noodzaak tot veelvoudig gaan drinken zonder plakmond)
Etixx is voor mij al een afrader, Born en maximize ga ik eens proberen.
Mijn maag blokkeert gewoon op Etixx.
parinho
Mountainbiker

Post by parinho »

CONCAP
pukkie89
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"

Post by pukkie89 »

Leppin
StalinLegend
Mountainbiker

Post by StalinLegend »

ditCh wrote:Etixx
+1
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

Etixx
Conoscitore
Mountainbiker

Re: sportdranken

Post by Conoscitore »

Iemand ervaring met de producten van Sportscontrol?
JellyBee
Mountainbiker

Post by JellyBee »

De beste sportdrank maak je zelf! Van sommige poedertjes kreeg ik in het verleden buikkrampen. Daarom dat ik overgestapt ben naar mijn eigen brouwsel.

Recept isotone sportdrank (500ml):
- Vloeibare honing 45gr
- 500ml afgekoelde thee (smaak naar keuze)

3/4 van honing bestaat uit enkelvoudige suikers die (zeer) snel door het lichaam opgenomen worden en licht verteerbaar zijn. Nooit meer last/klachten gehad en doet nagenoeg hetzelfde als al die poedertjes die een veelvoud meer kosten.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="JellyBee"]De beste sportdrank maak je zelf! Van sommige poedertjes kreeg ik in het verleden buikkrampen. Daarom dat ik overgestapt ben naar mijn eigen brouwsel.

Recept isotone sportdrank (500ml):
- Vloeibare honing 45gr
- 500ml afgekoelde thee (smaak naar keuze)

3/4 van honing bestaat uit enkelvoudige suikers die (zeer) snel door het lichaam opgenomen worden en licht verteerbaar zijn. Nooit meer last/klachten gehad en doet nagenoeg hetzelfde als al die poedertjes die een veelvoud meer kosten.[/quote]

werd en word nog vrij veel gedaan, echter 1 groot nadeel : honing zakt naar de bodem, zelfs met schudden blijft het een probleem in de winter !! (honing word veel minder vloeibaar door koude en aldus minder goed vermengbaar). Bovendien is de drinkbus al zeer snel vatbaar voor schimmels en allerlei andere bacterieen.

oplossing : vervang de honing door MELASSE. melasse is en blijft in alle omstandigheden vloeibaar, en sneller opneembaar / aanwendbaar voor het lichaam dan honing.
tevens ook veel vlotter te verwijderen bij reinigen drinkbus. en zeker al spaarzamer als je met thermo-bidons werkt (die kost al wat per stuk)
JellyBee
Mountainbiker

Post by JellyBee »

Zal ik eens ook eens uitproberen! Bedankt voor de tip!
Post Reply