ik weet niet hoe het in zit bij de ronde van het waasland , maar ik dacht dat je er vroeger alleen BA verzekerd was en dus niet persoonlijk , mss weet iemand hoe het daar nu zit ?
In alle geval raad ik iedere biker een VWB lidmaatschap aan , ben je met een aantal vrienden dan kun je gerust een club stichten zonder meerkost !
Toertochten niet altijd verzekerd???
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Nazgul
- Mountainbiker
- Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Zo zit het niet in elkaar, je moet maar eens informeren, is enkel als je zonder een overkoepelende organisatie werkt.stumpjumpertje wrote:+1 Het lag ook al op mn lippensusuki wrote:Organisatie moet altijd voor verzekering zorgen.Moest er een zwaar ongeluk gebeuren met dode of zwaargewonde biker dan is het maar te hopen dat ze goed verzekerd zijn en hun VZW in orde is of ze kleden ze allemaal uitCBo wrote:Waarom zou de organisatie voor een verzekering moeten zorgen? Bij wedstrijden wordt dit meestal gedaan. en het kost ook aardig wat centen.
Zelf zit ik met DKV en Europe Assistance. Deze dekken alle mogelijke kosten dat kunnen gepaard gaan bij een val met de MTB. Of op de skilatten, of van den trap of... En dat zit in de standaard voorwaarden. 't is niet dat ik daarvoor meer betaal.
Clubs zijn niet verantwoordelijk, is eigelijk altijd eerst je eigen verzekering en eventueel de bond waarbij je lid bent.
ik kan je verzekeren dat de meerprijs van een daglicentie binnen de week aan de VWB gestort word en die het op hun beurt doorstorten aan de verzekering en dit is zo bij elke tocht die door een VWB club georganiseerd word , dus elke biker die zich inschrijft is verzekerd .
Het is zelfs zo dat iedereen die meehelpt aan een tocht verzekerd is , zelfs voor het tappen (in glas pakken ,etc..)
je moet wel op voorhand de namen van de personen die geen lid zijn doorgeven aan de VWB !
Het is zelfs zo dat iedereen die meehelpt aan een tocht verzekerd is , zelfs voor het tappen (in glas pakken ,etc..)
je moet wel op voorhand de namen van de personen die geen lid zijn doorgeven aan de VWB !
-
Japie carbon
- Mountainbiker
Post by Japie carbon »
Maar waarvoor zou je dan verzekerd moeten zijn??
Je bent zelf toch al verzekerd.
Je bent zelf toch al verzekerd.
en procederen waarschijnlijk nog meer, heb dit ook eens voorgehad(de schade aan mij was wel minder) maar gelukkig was ik wel lid van een bond en kon daar alles binnen doen(verzekeringJohan-b wrote:Papiertje idd ingevuld, geen idee of daar iets in stond van eigen risico.stresskip wrote:3,5 € betaald en dan niet verzekerd, gewoon schandalig.
Hiermee steekt deze club per deelnemer 1 € in eigen zak i.p.v. de deelnemers te verzekeren.
Heb je bij de inschrijving een papiertje moeten invullen ?
Stond daar iets op van "deelnemen op eigen risico " ?
Stond er in de zaal een bord met " het bestuur is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen " ?
Als bovenstaande niet van toepassing was dan kan je het hard spelen en de club aansprakelijk stellen. Dit vergt dan wel een verdere procedure.
Mijn oordeel : ga rijden bij clubs die bij een grotere bond zijn aangesloten. Losstaande organisaties moeten in principe een dagverzekering aanvragen.
Hopelijk snel herstel voor jou.
Was idd 3.5 euro, daarmee dat ik dus "dacht" dat het incl dagverzekering was.
Ik ben zo geene moeilijke mens dus ga daar zeker mijn tijd niet insteken, maar gaat me (helaas) wel wat geld kosten.
Als er maar één tarief is voor een tour, kan je er van uit gaan dat de organisatie geen verzekeringsmogelijkheid aanbied. Waarom zou men iedereen automatisch een verzekering geven. Er zouden dan vele dubbel verzekerd zijn.
bij een overkoepelende oganisatie, zoals in "ronde van het waasland" kan je steeds kiezen tussen twee prijzen.
Momenteel is dit voor de winteredities, 3.5 of 4 euro. deze extra 0.5 euro is dan voor een dagverzekering. U maakt dan zelf de keuze. momenteel is een organisatie nog niet verplicht om een verzekering aan te bieden.
wat sommige mensen allemaal verwachten voor 3.5€ weet ik niet.
Blijkbaar hebben ze zelf nog niet echt veel georganiseerd dan.
als je veel fietst, is aansluiten bij een club of een bond geen slechte zaak!
bij een overkoepelende oganisatie, zoals in "ronde van het waasland" kan je steeds kiezen tussen twee prijzen.
Momenteel is dit voor de winteredities, 3.5 of 4 euro. deze extra 0.5 euro is dan voor een dagverzekering. U maakt dan zelf de keuze. momenteel is een organisatie nog niet verplicht om een verzekering aan te bieden.
wat sommige mensen allemaal verwachten voor 3.5€ weet ik niet.
Blijkbaar hebben ze zelf nog niet echt veel georganiseerd dan.
als je veel fietst, is aansluiten bij een club of een bond geen slechte zaak!
-
susuki
- Mountainbiker
ik heb 15j mee in bestuur van atletiekclub gezeten,wij organiseerden 3 evenementen per jaar waaronder een winterduathlon.wij namen steeds prive dagverzekeringen voor de deelnemers die kosten 1euro per verzekering.Wij hebben verschillende ongevallen gehad met diverse kwetsuren maar nooit problemen met verzekering.Ik snap niet dat je als organisator het risico wil nemen om geen dagverzekering te nemen want ge moogt gerust zijn bij ernstig ongeval gaan ze u als inrichter altijd weten te vinden hoor en dan ga je zelf moeten bewijzen dat je alles wat mogelijk gedaan hebt om problemen te voorkomen.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Het is echt niet duidelijk of de organisatie een daglicentie voorziet of niet!
Dat zou op elke tocht duidelijk moeten zijn!
Wat al dan niet in die verzekering zit zou ook duidelijk moeten zijn, want veel mensen zijn inderdaad al veel beter verzekerd via privé verzekeringen!
Er zijn twee oorzaken om op je bek te gaan: ofwel is het je eigen fout of het is de fout van een ander.
De ander, dat kan de organisatie zijn, een andere weggebruiker,...
Trouwens, als er één ding is dat op niks slaat is het wel het zinnetjes de organisatie is niet verantwoordelijk voor,...
De rechter zal, indien nodig wel uitmaken of de organisatie verantwoordelijk is of niet, ongeacht hoeveel papiertjes je getekend hebt.
Als de organisatie een bewaakte fietsenstalling heeft is ze sowieso WEL verantwoordelijk voor diefstal, en als je op je bakkes gaat op plaatsen waar de organisatie dat had kunnen voorzien is de kans ook groot dat de organisatie verantwoordelijk is!
Als het een medebiker is ligt het al wat lastiger, zeker als jij de medebiker bent die iemand in de vernieling gereden hebt en dan blijkt dat je geen verzekering hebt, zelfs geen familiale!!!
De Persoonlijke ongevallen door de verzekering van de bond dekt zover ik weet:
de medische kosten + remgeld (ook op medicatie), behandelingen buiten de nomenclatuur, repatriëring , tussenkomst bij werkverlet, blijvende invaliditeit en sterfte
Je hebt ook een ruime BA en rechtsbijstand.
Voor eigen materiaal en prothesen moet je sowieso nog een extra verzekering nemen.
Dat zou op elke tocht duidelijk moeten zijn!
Wat al dan niet in die verzekering zit zou ook duidelijk moeten zijn, want veel mensen zijn inderdaad al veel beter verzekerd via privé verzekeringen!
Er zijn twee oorzaken om op je bek te gaan: ofwel is het je eigen fout of het is de fout van een ander.
De ander, dat kan de organisatie zijn, een andere weggebruiker,...
Trouwens, als er één ding is dat op niks slaat is het wel het zinnetjes de organisatie is niet verantwoordelijk voor,...
De rechter zal, indien nodig wel uitmaken of de organisatie verantwoordelijk is of niet, ongeacht hoeveel papiertjes je getekend hebt.
Als de organisatie een bewaakte fietsenstalling heeft is ze sowieso WEL verantwoordelijk voor diefstal, en als je op je bakkes gaat op plaatsen waar de organisatie dat had kunnen voorzien is de kans ook groot dat de organisatie verantwoordelijk is!
Als het een medebiker is ligt het al wat lastiger, zeker als jij de medebiker bent die iemand in de vernieling gereden hebt en dan blijkt dat je geen verzekering hebt, zelfs geen familiale!!!
De Persoonlijke ongevallen door de verzekering van de bond dekt zover ik weet:
de medische kosten + remgeld (ook op medicatie), behandelingen buiten de nomenclatuur, repatriëring , tussenkomst bij werkverlet, blijvende invaliditeit en sterfte
Je hebt ook een ruime BA en rechtsbijstand.
Voor eigen materiaal en prothesen moet je sowieso nog een extra verzekering nemen.
Toch lees ik hier reacties van mensen die ik niet snap. Als je bij een vwb rit 2 prijzen hebt (wel of geen lidmaatschap) dan zit er ook verzekering bij. Het gaat hier om ritten waar er maar 1 prijs is en waar je een verklaring van eigen risico moet ondertekenen. De korting die je namelijk krijgt bij de laagste prijs heb je omdat je al een eigen verzekering hebt. Als er maar 1 prijs is dan heb je dus die korting ook en moet je zelf voor een verzekering zorgen. Zou de club dat doen dan word het automatisch duurder.
Het is de keuze aan de club om wel of geen verzekering erbij te nemen. Persoonlijk zou ik de optie absoluut aanbieden maar het is natuurlijk niet verplicht.
Hoe ga je bewijzen dat de organisatie schuld heeft aan jouw valpartij? Omdat ze die boomwortels niet uitgegraven hebben? Dat is echt onzin. Het blijft je eigen risico en zeker als je iets ondertekend hebt dan zal je dit nooit winnen.
Het is de keuze aan de club om wel of geen verzekering erbij te nemen. Persoonlijk zou ik de optie absoluut aanbieden maar het is natuurlijk niet verplicht.
Hoe ga je bewijzen dat de organisatie schuld heeft aan jouw valpartij? Omdat ze die boomwortels niet uitgegraven hebben? Dat is echt onzin. Het blijft je eigen risico en zeker als je iets ondertekend hebt dan zal je dit nooit winnen.