Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Serieuze drops precies 8)
We hebben de laatste keer wat geoefend om naar boven te rijden op die spitse flank die er ligt, na een paar keer zo goed als boven geraakt (1m te kort)
Toch niet simpel ze :oops:
mtb117
Mountainbiker

forummeeting 28/10/2012

Post by mtb117 »

wie komd er:
-mtb117
-flasing
-
-
-
-
-
-
-
-
-
mtb117
Mountainbiker

Post by mtb117 »

wie komd er zondag af ???????
Stefke Herremans
Mountainbiker

Post by Stefke Herremans »

Ben zelf een technische biker en ben dan ook regelmatige te vinden in de Schorre. Is een droom van een gebied (ook steeds "Expert" gevolgd tijdens de Waarloos tt) maar door de recente aanpassingen wordt het echt wel zwaren "trail" en vraag me soms af of ik mijn BMX moest meenemen ... XC is ver te zoeken... eerder iets voor de E19 bikers ... (daar is trouwens nu een vast "parcourtje te vinden). Soit - bovenaan de bosstraat kan je tussen 2 huizen de kleiputten induiken met een schitterende afdaling. Linksachter vind je dan de beklimming (verhard) naar een uitzichtpunt. Na zware regen verkies ik dat gebied : super !
Heb er trouwens in de klei en modder mijn nieuwe Nobby Nics EVO getest : probleem is zoals de winterbanden op de auto : je denkt dat de grens véél verder ligt en hebt dan toch nog uitschuivers : tegen klei is niets opgewassen.
jorre28
Mountainbiker

Post by jorre28 »

Stefke Herremans wrote:Ben zelf een technische biker en ben dan ook regelmatige te vinden in de Schorre. Is een droom van een gebied (ook steeds "Expert" gevolgd tijdens de Waarloos tt) maar door de recente aanpassingen wordt het echt wel zwaren "trail" en vraag me soms af of ik mijn BMX moest meenemen ... XC is ver te zoeken... eerder iets voor de E19 bikers ... (daar is trouwens nu een vast "parcourtje te vinden). Soit - bovenaan de bosstraat kan je tussen 2 huizen de kleiputten induiken met een schitterende afdaling. Linksachter vind je dan de beklimming (verhard) naar een uitzichtpunt. Na zware regen verkies ik dat gebied : super !
Heb er trouwens in de klei en modder mijn nieuwe Nobby Nics EVO getest : probleem is zoals de winterbanden op de auto : je denkt dat de grens véél verder ligt en hebt dan toch nog uitschuivers : tegen klei is niets opgewassen.
dat sprongetje op de foto's hierboven is te doen met een XC fiets
jorre28
Mountainbiker

Post by jorre28 »

hoe ligt het parcours er momenteel bij?
mtb117
Mountainbiker

Post by mtb117 »

wie komd er zondag ???? eens kenis makken met het packour
Jonas_VD
Mountainbiker

Post by Jonas_VD »

jorre28 wrote:hoe ligt het parcours er momenteel bij?
Ik ben vrijdag gaan biken. Het parcours ligt er op de meeste stukken tamelijk goed bij. Alleen is in de afdalingen remmen dikwijls fataal door de natte klei, voor je 't weet lig je onderuit. Achteraf ook veel werk met het kuisen, die klei plakt dat 't niet normaal is!
BlackRaider
Mountainbiker

Post by BlackRaider »

Stefke Herremans wrote:Ben zelf een technische biker en ben dan ook regelmatige te vinden in de Schorre. Is een droom van een gebied (ook steeds "Expert" gevolgd tijdens de Waarloos tt) maar door de recente aanpassingen wordt het echt wel zwaren "trail" en vraag me soms af of ik mijn BMX moest meenemen ... XC is ver te zoeken... eerder iets voor de E19 bikers ... (daar is trouwens nu een vast "parcourtje te vinden). Soit - bovenaan de bosstraat kan je tussen 2 huizen de kleiputten induiken met een schitterende afdaling. Linksachter vind je dan de beklimming (verhard) naar een uitzichtpunt. Na zware regen verkies ik dat gebied : super !
Veel dichter bij XC ga je in Vlaanderen niet komen hoor. XC-parcours van de wereldbekers, OS, ... zitten toch ook vol drops, rockgardens die nog extremer zijn.
Alles is nog steeds makkelijk te doen met een hardtail XC-fiets.

Al die drops en kombochten verhogen btw enkel nog meer het fungehalte, iets dat bv op een bloso-route héél ver te zoeken is...
flashing
Mountainbiker

Post by flashing »

zeg Steffeke , :evil: ik vraag me af of gij ooit wel is op een wereldbekerparcour hebt gereden , ?? waarschijnlijk nog nooit , het wordt tijd dat je het is ondervindt , waag je kans dan op dit nog eenvoudig parcour , you have to learn !! ik zou je ook is willen zien biken of is dat te moeilijk misschien , is een cyclocrossfiets niet beter geschikt voor u ..?
Last edited by flashing on Sat 27 Oct 2012 15:24, edited 1 time in total.
Post Reply