Toertochten niet altijd verzekerd???

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Johan-b
Mountainbiker

Post by Johan-b »

Reflex wrote:Waar kan je tegenwoordig nog tochten vinden voor 3.5 euro MET verzekering? Je ziet ze steeds minder in Vlaanderen hoor. Volkomen normaal dus. Een club beslist zelf om wel of geen verzekering te nemen. Hoe dan ook zal het dan duurder worden voor de deelnemers. In dit geval is er dus blijkbaar besloten om geen verzekering aan te bieden maar jou iets te laten ondertekenen.

Makkelijk dat afgeven op de organisaties maar er word hier al aangegeven dat je het blaadje niet hebt gelezen. Wie is er dan schuldig?
Doe ik ook niet moeilijk over en heb ik me al enkele uren geleden (daarstraks) bij neergelegd.
+ heb daarnet de overschrijving van de vwb uitgevoerd. ;)

Ik zal (denk ik) heus niet de enige zijn die denkt (dacht) dat hij/zij bij een georganiseerde tocht altijd verzekerd is.
In de toekomst zal ik dan bij de bevoorrading een koekske meer eten :).
Johnne
Mountainbiker

Post by Johnne »

Ik dacht ook dat het altijd met verzekering was.
Maar heb mijn strookje nog zitten ,
Van deze morgen je kent da wel
Zo twee aan elkaar
Langs onder staat er

De inrichters zijn niet verantwoordelijk voor gebeurtelijke ongevallen
Of fietsdiefstallen

Grtz
CBo
Mountainbiker

Post by CBo »

Waarom zou de organisatie voor een verzekering moeten zorgen? Bij wedstrijden wordt dit meestal gedaan. en het kost ook aardig wat centen.

Zelf zit ik met DKV en Europe Assistance. Deze dekken alle mogelijke kosten dat kunnen gepaard gaan bij een val met de MTB. Of op de skilatten, of van den trap of... En dat zit in de standaard voorwaarden. 't is niet dat ik daarvoor meer betaal.
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

Bij VWB via de Arena verzekerings maatschapij, ben je altijd verzekerd ook wanneer je naar de bakker rijd bij manier van spreken , je betaald de opleg en achteraf trek je dat terug van Arena.

Kortom op alle VWB tochten heb je een BA+persoonlijke verzekering oftewel met je lidkaart of met een goed ingevulde en afgegeven daglicentie aan de desbetreffende organisatie

bij ons krijgt iedereen een polsbandje met gsm nummer op waardoor je onze organisatie kunt contacteren bij een ongeval of pech .
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Ik heb ook altijd gedacht dat je telkens je betaalde bij de inschrijving verzekerd was. Dacht dat die meerprijs was voor de dagverzekering.
Ik heb al jaren een lidkaart van de VWB en mijn mutualiteit betaalt mij jaarlijks mijn 28 euro terug. Denk wel dat de meeste of misschien wel alle mutualiteiten een som terugbetalen als je aangesloten bent bij een sportclub, -vereniging en dat geldt ook voor je lidkaart. Het kost me dus geen euro en je bent altijd en overal in orde.
Johan-b
Mountainbiker

Post by Johan-b »

fietsertjeAnn wrote:Ik heb ook altijd gedacht dat je telkens je betaalde bij de inschrijving verzekerd was. Dacht dat die meerprijs was voor de dagverzekering.
Ik heb al jaren een lidkaart van de VWB en mijn mutualiteit betaalt mij jaarlijks mijn 28 euro terug. Denk wel dat de meeste of misschien wel alle mutualiteiten een som terugbetalen als je aangesloten bent bij een sportclub, -vereniging en dat geldt ook voor je lidkaart. Het kost me dus geen euro en je bent altijd en overal in orde.
Dat heb ik me dus ook al laten vertellen, blijkbaar zit er per provincie/groen-rood enz, wel wat verschil op.
Sommige bv volle pot terug, andere tot bepaalde leeftijd (28ofzo) en andere 50%, ga van de week eens informeren ;).
Typen met 1hand is niet handig en men pols doet wreed zeer, deju.
Ben daarnet eens naar men fiets gaan zien, remhendel is beschadigd van de val, deju toch.
Randy82
Mountainbiker

Post by Randy82 »

Ik hoor precies ook bij de naïevelingen die dachten dat de prijs ookvoor een verzekering was. Waar zit anders het verschil tussen bond leden of niet leden? #-o
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

ritten VWB betaal je 1€ meer en ben je met een dagverzekering verzekerd.
fietspromo betaal je 1€ meer maar heb je geen verzekering, je moet dan volgens hen je eigen verzekering aanspreken.

Lid worden van vwb heeft dus alleen maar voordelen
susuki
Mountainbiker

Post by susuki »

CBo wrote:Waarom zou de organisatie voor een verzekering moeten zorgen? Bij wedstrijden wordt dit meestal gedaan. en het kost ook aardig wat centen.

Zelf zit ik met DKV en Europe Assistance. Deze dekken alle mogelijke kosten dat kunnen gepaard gaan bij een val met de MTB. Of op de skilatten, of van den trap of... En dat zit in de standaard voorwaarden. 't is niet dat ik daarvoor meer betaal.
Organisatie moet altijd voor verzekering zorgen.Moest er een zwaar ongeluk gebeuren met dode of zwaargewonde biker dan is het maar te hopen dat ze goed verzekerd zijn en hun VZW in orde is of ze kleden ze allemaal uit
stumpjumpertje
Mountainbiker

Post by stumpjumpertje »

susuki wrote:
CBo wrote:Waarom zou de organisatie voor een verzekering moeten zorgen? Bij wedstrijden wordt dit meestal gedaan. en het kost ook aardig wat centen.

Organisatie moet altijd voor verzekering zorgen.Moest er een zwaar ongeluk gebeuren met dode of zwaargewonde biker dan is het maar te hopen dat ze goed verzekerd zijn en hun VZW in orde is of ze kleden ze allemaal uit
+1 Het lag ook al op mn lippen
Post Reply