Roc d' Azur 2012

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

beterschap, niet uit rijden dat is jammer natuurlijk maar gezondheid gaat toch voor hé :wink:
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Ziezo, mijn eerste roc zit er op.
Op woensdag aangekomen in Fréjus, nog ff de startnummers gaan ophalen en meneigen afgevraagd waarvoor die springschans daar stond, ze hadden toch goei weer voorspeld....

Op donderdag met z'n vieren het parcour van de marathon gaan verkennen (eerste en laatste stuk, 55km en 1200hm) want die Fournel had ons toch wel benieuwd gemaakt. Toen we 'm afgereden waren hadden ik zoiets van "was het dat nu?" soit, ik moet er wel bijzeggen dat ik m'n stumpy met 150 mm veerweg, automatische verdwijnzadelpen, downhillsloefen en een stuurke van 720mm meehad, waardoor de afdalingen gerust wat technischer mochten zijn..
Bergop met een fietske van 13kg droog aan de haak was't wel werkendag:-) maar al bij al had ik ook op technische klimmetjes toch wel voordeel van m'n brede banden en dito stuur.

Donderdag..marathontime...ik had voor ik thuis vertrok reeds uitgemaakt dat ik niet voor een klassement ging rijden, puur voor de fun dus. Al maargoed want als ge in het laatste vak moogt vertrekken dan is het de eerste uren drukker dan aan de Kennedytunnel merkte ik.

Al bij al amuseerde ik me rot en de omgeving was echt wel super om te biken, aan iedere bevoorading ff twee bekertjes drinken binnnengekapt en dan verder tot plotseling na 60 km er een vervaarlijk uitziende kerel voor mij stond met de armen in kruis voor zich, pad afgezet want er ging en helikopterevacuatie gebeuren... Een kwartier verplichte rust en windkracht tien eens van heel dichtbij mogen meemaken..

Uiteindelijk de marathon uitgereden op 5u30 (Edge 705 gegevens;75.92km// 2199hm )

O ja, Menne maat die ging om te winnen.... was 44ste algemeen en 1ste M3 op 4u10 (woord houden noemen ze da :-D

Op zaterdag hebben we dan de Roc noir gereden, nog drukker... Maar wel een mooier parcour dan de marathon, 52 km lol beleefd bergop en bergaf :-)

Mijn startbewijs voor de Roc zelf had ik doorverkocht aan Beny en dus zijn we op zondag toeschouwerke gaan spelen op de Fournel, da steil klimmeke waar ge de D8 oversteekt en ten slotte op het strand, was weleens leuk om Sylvain Chavanel te zien passeren op nen Epic of mister Sandman Van Hooydonk.

Maandag vertrokken en tot woensdag nog een tussenstop gemaakt in Mazan aan de voet vd Ventoux, ma. en di. de Ventoux off road op en afgereden, baydeway de vetste afdaling die ik al ooit heb gedaan.....

en zo eindigde een weekske met veel uren bikeplezier, zon, zee en wijn.
need for speed
Mountainbiker

hy

Post by need for speed »

hopelijk da ge volgend jaar terug naar de roc kunt
De echte
Mountainbiker

Post by De echte »

De deze hier was er ook, het was gewoon af, van voor de start al tot de aankomst.
Zaterdag met roc noir ongeveer een 10 km voor het einde hebben wij zeker meer dan een half uur moeten wachten, een biker zou een hart stilstand gekregen hebben, zo werd er ons verteld, was wel grellig, denk dat daar veel ongvallen gebeuren op zo een bende, ja wat wilde, kwa file vond ik het ook goed mee vallen.
De weer goden waren ook goed gezind, juist de zondag iets minder, van aan het strand tot aan de aankomst viel het met bakken uit de lucht, maar niet erg, hoord erbij
Als ik kan ben ik er volgend jaar toch wel weer bij.

oja kerel ! veel beterschap van alle bikers
Simpson
Mountainbiker

Post by Simpson »

De echte wrote:De deze hier was er ook, het was gewoon af, van voor de start al tot de aankomst.
Zaterdag met roc noir ongeveer een 10 km voor het einde hebben wij zeker meer dan een half uur moeten wachten, een biker zou een hart stilstand gekregen hebben, zo werd er ons verteld, was wel grellig, denk dat daar veel ongvallen gebeuren op zo een bende, ja wat wilde, kwa file vond ik het ook goed mee vallen.
De weer goden waren ook goed gezind, juist de zondag iets minder, van aan het strand tot aan de aankomst viel het met bakken uit de lucht, maar niet erg, hoord erbij

Helaas is deze kerel overleden . We hoorden dit ook pas later op de camping
Orbe@
Mountainbiker

Post by Orbe@ »

Simpson wrote:
De echte wrote:De deze hier was er ook, het was gewoon af, van voor de start al tot de aankomst.

Helaas is deze kerel overleden . We hoorden dit ook pas later op de camping
2 doden zijn er gevallen op de roc noir had ik gehoord. Dit artikel bevestigd het :

http://www.ouest-france.fr/sport/dma_un ... filDMA.Htm
Reindert
Mountainbiker

Post by Reindert »

Heeft er iemand ervaring met de foto's die je kan kopen van de Roc d'azur?

Vooral dan als je ze op email koopt. Is deze wat van kwaliteit om te kunnen afdrukken?
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Ik heb er eentje van mij doorgestuurd naar uw mailadres.
Reindert
Mountainbiker

Post by Reindert »

Ik heb hem gevonden, danku!. Deze heeft net geen 4 megapixel, dus dat is zeker voldoende om hem te laten afdrukken in 13x19 of zelfs in 20x30.

Er zijn er 2 heel mooie. Eentje op de passage aan de zee, is de 10 euro waard. (hoewel heel duur toch :-) )

Nog even over nadenken...
WOLF!
Mountainbiker

Post by WOLF! »

Reindert wrote:Er zijn er 2 heel mooie. Eentje op de passage aan de zee, is de 10 euro waard. (hoewel heel duur toch :-) )
Ik vind ze persoonlijk zeer duur voor wat het is. Er waren redelijk wat technische passages waarop ze leuke actiefoto's hadden kunnen maken.
Ik begrijp wel dat het soms moeilijk is om op die plaatsen te geraken maar ze hadden bijvoorbeeld kunnen meerijden met die mannen van de EHBO en dan nog een stukje te voet gaan.
Op die manier zouden ze meer foto's verkopen (en dus wel beloond worden voor hun extra moeite).
Post Reply