Wanneer rustpols meten ??

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.

Wanneer meet ik de rustpols ???

'smorgens juist na ontwaken
55
96%
'snachts
2
4%
ander tijdstip (comentaar bijvoegen aub)
0
No votes

Total votes: 57

Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

nothing 's impossible wrote:ze proberen eigenlijk de VOMax te meten
En in hoeverre zou dat juist zijn? Ik heb al van 2 mensen gehoord, die de dag na dat ze een medische test hadden laten uitvoeren hun VO2MAX hadden getest via die polar fitness test, en dan exact hetzelfde resultaat verkregen!

Heb ook eens op een wielrenforum zitten rondneuzen, daar was der ook een topic over. Daar hadden ook enkelen dezelfde waarde en enkele zéér afwijkende waarde. Waar dan wel moet bijverteld worden dat die mensen met afwijkende resultaten bv. 3 maanden na een medische controle, die fitness test hadden gedaan! Tja, is niet objectief hé.

Enfin... nog ervaringen. Ikzelf ben alvast op regelmatige basis die fitness test ah uitvoeren en de resultaten ah bijhouden.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik heb m'n VO2 max ook laten berekenen door m'n Polar.
1 keer een paar weken na m'n longonsteking, en die waarde was toch lager dan nu (ook normaal).
Ik zit nu op 57 of zoiets. Ik ga ervan uit dat die juist genoeg is, oa het calorieverbruik tijdens een rit word (ondermeer) op basis van deze waarde berekend door een S710
bartjoosen
Mountainbiker

Post by bartjoosen »

Lap, da was dus juist wa ik niet wou horen: gewoon meten ](*,)

Ik heb maar een polar S120, dus ik kan wel gewoon meten, maar een fittest, dat kunstje kan ik hem niet laten doen.

Dus mijn bedoeling was: hoe kan ik dit meten?

Groetjes

Bart

PS: toch al bedankt voor de reacties
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Als je niet over een Polar S710 of hoger beschikt zit er niets anders op dan je VO2 Max te laten bepalen door een inspanningstest met Spirometrie. Dit komt je op een 80-tal eurokes te staan maar je kan hier toch ook wel een pak andere informatie uithalen.
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

ik ben al een ganse week aan het proberen om s'morgens mijn rusthartslag te meten maar ik verschiet altijd zo hard van mijne wekker dat mijnen tikker direct naar omhoog schiet.
s'avonds als ik ga slapen schommelt mijn HR tussen de 54 en de 60.
moet ik er dan nog veel af trekken of zal het s'morgens ongeveer hetzelfde zijn?
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

Bij mij heb ik de indruk dat als hem s avonds laag is hij s morgens ook laag is.

Alhoewel ik denk dat hij s morgens toch nog net iets lager is, al zal het niet zo veel zijn.
Rudy D
Mountainbiker

Post by Rudy D »

Ik heb deze ochtend ook is geprobeerd om mijn pols te nemen en kwam op 43. Is dit niet te laag?
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

beter zo laag mogelijk he, ik ken er die 38 - 40 hebben.
vanaf da hij maar 20ofzo nimeer is zou k mij zorgen gaan maken :P
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Ik krijg hem maar niet deftig gemeten... #-o s'morgends is die altijd hoger (50-55) dan s'avonds (42-48 ). Meten(slapen) met diene borstband is niks, moet dringend zo eentje vinden met een receptor. Heeft er iemand ene liggen dat hij kwijt wilt :wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik kom regelmatig onder de 40. Als ik een paar dagen niet fiets heb ik prijs..supercompensatie geloof ik.
Normaal gezien ligt m'n ochtendpols zo rond de 42-44.

Nogmaals, blijf in je bed liggen, doe enkel het licht aan
Neem een model zodat je aan je vinger de pols kan meten, anders kan je niet meer van rustpols spreken.. geloof me, dat scheelt een slag of 5, het verschil tussen blijven liggen en rechtop zitten.

De apotheker heeft die modellen met vingermeting liggen.
Er bestaan ook gekombineerde toestellen die ook de bloeddruk aan de wijsvinger meten, die kan je ook gebruiken..

@Qube : Dit is het model dat ik heb
Post Reply