5/12/04 De Panne Beach Endurance

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

'k sta ook op de affiche mijn sponsor zal content zijn. Qua training heb ik niet meer gedaan dan vorig jaar. 'k heb wat minder op de rollen gereden maar meer km's gedaan. Vorig jaar 366e, dit jaar mik op op een top 250. Als ik goed start, niet lek rij, moet het te doen zijn. Maar ja, welk weer zal het zijn ???? Het weer zal zeker een belangrijke factor zijn.
den Tomme
Mountainbiker

Post by den Tomme »

The Raceface wrote:'k sta ook op de affiche mijn sponsor zal content zijn. Qua training heb ik niet meer gedaan dan vorig jaar. 'k heb wat minder op de rollen gereden maar meer km's gedaan. Vorig jaar 366e, dit jaar mik op op een top 250. Als ik goed start, niet lek rij, moet het te doen zijn. Maar ja, welk weer zal het zijn ???? Het weer zal zeker een belangrijke factor zijn.
Bwa , da weer is toch voor iedereen hetzelfde zenne , da mag geen excuus zijn he . :wink:
Paramedic
Mountainbiker

Post by Paramedic »

Waar is de start precies? Kan iemand het plannetje van het parcour doormailen? tom_paramedic@hotmail.com

greetz :wink:
Michelleke
Mountainbiker

Post by Michelleke »

Paramedic wrote:Waar is de start precies? Kan iemand het plannetje van het parcour doormailen? tom_paramedic@hotmail.com

De start is op het strand vlak voor De Panne, vlak naast de zee, in de richting van Frankrijk. Ge kunt niet missen. Als ge terugkomt, ga je daar ook even de dijk op, om dan weer op het strand te komen, richting Koksijde. Daar op den dijk, is ook de aankomst.

Een planneke heb ik hier niet bij mij (ik heb het al bij 't oud papier gedaan), en ook op de officiële site staat er geen, denk ik. Maar ge kunt niet missen, hoor.

Wel zou't nuttig voor je zijn om vooraf een planneke van't parcours te bekijken, zodat je ongeveer weet waar je op en af de dijk gaat. D'er moet zeker nog wel iemand zijn die het thuis heeft, en voor je wil inscannen.

Ik heb vorige week nieuwe Schwalbe Big Apple's gehaald. Gisteren op training in een bocht al onderuit geschoven (gevolg: broek kapot, knie en bil geschaafd). Ik ga daarom vooraan GEEN Big Apple leggen, omdat er toch een paar plaatsen op het parcours zijn waar je onderuit kunt schuiven, zoals op het pleintje in De Panne (daar kan't erg glad zijn als't nat is), en bv. ook aan het keerpunt in Kokszijde (daar zijn een paar bochten waar je vlot kan rijden, maar waar het zand wat los is). Ik wens jullie geen valpartijen toe, dus vooral voor diegenen die dit jaar een eerste keer meedoen, een beetje oppassen mocht je strandbanden hebben liggen...

O ja, waar je zeker ook moet opletten, is op de betonstrook tussen Frankrijk en De Panne. Daar zitten vaak redelijk grote voegen tussen, en als ge daar wat ongelukkig met je band opkomt, riskeer je plat te rijden. Dus zeker op letten, want als ge in een groepje hangt, zie je het mogelijk te laat...

Tot volgende week !
Berggeit
Mountainbiker

Post by Berggeit »

Paramedic wrote:Waar is de start precies? Kan iemand het plannetje van het parcour doormailen? tom_paramedic@hotmail.com

http://users.skynet.be/fa334315/parcour.jpg
aub :wink:
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

wat moet ik mij bij "videocontrole" voorstellen??
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Quickfit wrote:wat moet ik mij bij "videocontrole" voorstellen??
op de uiterste punten van het parcours staan camera's die iedereen filmen, bij twijfelgevallen (parcours afsnijden) kan er telkens gecontroleerd worden of die persoon al dan niet de volledige omloop gevolgd heeft...

en van die beachbanden, vooraan leg ik een Michelin Jet S, achteraan een Schwalbe Big Apple, vorig jaar in Knokke onderuit gegaan met die beachbanden...
oppersquadra
Mountainbiker

Post by oppersquadra »

...
Last edited by oppersquadra on Sun 18 Nov 2007 15:25, edited 1 time in total.
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

'k denk dat strandbanden toch de beste keuze is voor De Panne.
Zandbijterke
Mountainbiker

Post by Zandbijterke »

Super Motto en Big Apple zijn ontegensprekelijk de beste banden omden Beach te rijden ! Iedereen maakt kans op een schuiver te maken op dat plein en de dijk in De Panne, zelfs met semislicks of noppenbanden. Gladde stenen en zand zijn nefast voor elk soort band. En wetende dat geen enkele andere band beter bolt dan die twee bovenvermelde is de keuze toch snel gemaakt ? Heb vorig weekend het parcours nog eens verkend en je moet inderdaad opletten in de bochten MAAR dit telt voor iedereen.
Post Reply