Transalp 2013 - aankoop materiaal
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
P,
Iets als de transalp is voor de ene pokkezwaar om gewoon uit te rijden, maar als je met top 50 ambities start is het "maar" 600 km en 30 000 hm's in 8 dagen hé, dan ben je zelfs op de koninginnerit snel binnen, je hebt goeie bevoorradingen, aan de aankomst ligt een stapel recoveryfood,... maar je kan ook rustig je zak gaan oppikken en zelf een shake maken,.
Je kan nog een uurtje uitrijden of je afkappen op een gratis massagetafel want daar zitten ze toch nog met hun vingers te draaien, je kan nadien je fiets rustig onderhouden en eventueel laten herstellen bij één van de vele techniekers die dan toch nog met hun vingers zitten te draaien, rustig bij de eersten gaan eten en je nog 12 uur op je "bed" gaan leggen, aan de start zit je toch in de eerste box, vechten voor je plaatsje hoeft niet,...
Verzorgers en een mobilhome zullen zeker voordelen hebben, maar of het echt een must is???
Als je aan de staart bengelt zijn verzorgers veel belangrijker! Je bent een hele dag onderweg, je komt leeggeplunderde bevoorradingen tegen onderweg en aan de arrive is er ook niets meer over, je bent stikkapot en iedereen wil een gratis massage aan de aankomst, je moet aanschuiven om je fiets af te spoelen, de techniekers hebben hun handenvol en je hebt zelf geen zin om nog veel te doen aan je fiets, en in de tent/ zaal zijn de rustige plaatsen bezet. Dan wordt het een uithoudingsslag en dan kan ik me voorstellen dat wat hulp en morele steun en een leuk hotelaardig meegenomen is
Over materiaal: XT/X9 zijn zeker voldoende, maar XTR/XX is beter, wat je uitgeeftkies je zelf!
Voor dingen als remmen/ shifters,... is het zeker het overwegen waard, dat zijn dat investeringen die een tijdje meegaan en het is leuk om topmateriaal te hebben.
Voor een casette of kettingbladen die het met wat slecht weer niet eens een volledige transalp uithouden is het een duur grapje!
Iets als de transalp is voor de ene pokkezwaar om gewoon uit te rijden, maar als je met top 50 ambities start is het "maar" 600 km en 30 000 hm's in 8 dagen hé, dan ben je zelfs op de koninginnerit snel binnen, je hebt goeie bevoorradingen, aan de aankomst ligt een stapel recoveryfood,... maar je kan ook rustig je zak gaan oppikken en zelf een shake maken,.
Je kan nog een uurtje uitrijden of je afkappen op een gratis massagetafel want daar zitten ze toch nog met hun vingers te draaien, je kan nadien je fiets rustig onderhouden en eventueel laten herstellen bij één van de vele techniekers die dan toch nog met hun vingers zitten te draaien, rustig bij de eersten gaan eten en je nog 12 uur op je "bed" gaan leggen, aan de start zit je toch in de eerste box, vechten voor je plaatsje hoeft niet,...
Verzorgers en een mobilhome zullen zeker voordelen hebben, maar of het echt een must is???
Als je aan de staart bengelt zijn verzorgers veel belangrijker! Je bent een hele dag onderweg, je komt leeggeplunderde bevoorradingen tegen onderweg en aan de arrive is er ook niets meer over, je bent stikkapot en iedereen wil een gratis massage aan de aankomst, je moet aanschuiven om je fiets af te spoelen, de techniekers hebben hun handenvol en je hebt zelf geen zin om nog veel te doen aan je fiets, en in de tent/ zaal zijn de rustige plaatsen bezet. Dan wordt het een uithoudingsslag en dan kan ik me voorstellen dat wat hulp en morele steun en een leuk hotelaardig meegenomen is
Over materiaal: XT/X9 zijn zeker voldoende, maar XTR/XX is beter, wat je uitgeeftkies je zelf!
Voor dingen als remmen/ shifters,... is het zeker het overwegen waard, dat zijn dat investeringen die een tijdje meegaan en het is leuk om topmateriaal te hebben.
Voor een casette of kettingbladen die het met wat slecht weer niet eens een volledige transalp uithouden is het een duur grapje!
Ik zit met grote waarschijnlijkheid niet in de groep die top 50 aankomt :) mijn compagnon heeft een grotere motor (wegrenner geweest, een jaartje prof) maar het zal vooral vanaf hangen hoe goed ik kan worden/hoeveel ik kan verbeteren tegen juli 2013...
uitrijden zal mijn eerste doel zijn... hoger mikken is wrs zinloos
ik onthoud dus in mijn geval: begeleiding = must :D
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
P, Als je nu wat kan blijven rijden en in het voorjaar voldoende kilometers kan malen (trainen naar de ronde van Vlaanderen en nadien de BEMC of de LCMT) moet het wel lukken om voor de middenmoot aan te komen, dan heb je waarschijnlijk nog tijd en energy genoeg om jezelf en je materiaal te soigneren, je zal, uren nadat je binnenkwam nog steeds mensen zien toekomen!P.. wrote:Ik zit met grote waarschijnlijkheid niet in de groep die top 50 aankomt :) mijn compagnon heeft een grotere motor (wegrenner geweest, een jaartje prof) maar het zal vooral vanaf hangen hoe goed ik kan worden/hoeveel ik kan verbeteren tegen juli 2013...
héhé, ik heb half juni een 1/4 triatlon gedaan en eind augustus de galibier opgereden met climbing for life en heel de zomer toertochten gereden en zo'n 2 a 3 weken om de twee dagen een lange fietstocht gedaan... doel is 'zo goed als ik kan worden tegen juli 2013' te worden...
zowieso volgen er één of twee inspanningstesten en mss wat bloedonderzoeken om de tijd optimaal te besteden met optimaal rendement..
zowieso volgen er één of twee inspanningstesten en mss wat bloedonderzoeken om de tijd optimaal te besteden met optimaal rendement..
-
need for speed
- Mountainbiker
Post by need for speed »
zoveeel mogelijk bergop gaan rijen op het gemakP.. wrote:héhé, ik heb half juni een 1/4 triatlon gedaan en eind augustus de galibier opgereden met climbing for life en heel de zomer toertochten gereden en zo'n 2 a 3 weken om de twee dagen een lange fietstocht gedaan... doel is 'zo goed als ik kan worden tegen juli 2013' te worden...
om later er lichte versnellingen bij te doen
denk eraan bergop rijen vergt veel geduld
- stoned biker
- Mountainbiker
Post by stoned biker »
Die hotelformule zal ik financieel niet kunnen trekken.
Hoeveel kost het eigenlijk om te overnachten in de zaal ? ik heb begrepen dat de inschrijving alleen al 800 euro is??
Hoeveel kost het eigenlijk om te overnachten in de zaal ? ik heb begrepen dat de inschrijving alleen al 800 euro is??
-
need for speed
- Mountainbiker
Post by need for speed »
[quote="stoned biker"]Die hotelformule zal ik financieel niet kunnen trekken.
Hoeveel kost het eigenlijk om te overnachten in de zaal ? ik heb begrepen dat de inschrijving alleen al 800 euro is??[/quote
da zit in de prijs mee dacht ik
mobilhome mischien dan
Hoeveel kost het eigenlijk om te overnachten in de zaal ? ik heb begrepen dat de inschrijving alleen al 800 euro is??[/quote
da zit in de prijs mee dacht ik
mobilhome mischien dan
Ik dacht 650 inschrijving, 150 voor verblijf in de slaapzallen waar het koud is, stinkt, en er fameus kan gesnurkt worden (is mij gezegdstoned biker wrote:Die hotelformule zal ik financieel niet kunnen trekken.
29er gaan testen vandaag op een rondje van 10k in Andenne.. korte steile klimmen, korte technische afdalingen, lange klimmen, lange afdalingen.. heb het allemaal gehad, heb afgewisseld tussen een 29er en een 26er...
op't einde van de rit besprak ik met mijn mede-rijder het resultaat
ons gevoel: geen uitgesproken verschil tussen de twee.. het is iets minder 'bumpy' op de 29er
maar de 29er voelt wel logger en bergop gaat het op de 26er schijnbaar ook vlotter... zeker als je even surplaced ben je rapper terug op gang met een 26er precies...
bergaf is de 29er idd stabieler...
allemaal zaken die ge op het hele net in geuren en kleuren kunt lezen...
ik ben geen radicale believer van de 29er... in de VS lijkt de toekomst ook eerder 650b te worden...
de 29er lijkt aangewezen voor marathons waar het vlot loopt maar ik vermoed dat er ook VEEL 26ers rondrijden die evengoed snel vooruit geraken? en bovendien bijna 1kg lichter zijn dan hun grote broers? is dit dan geen uitgesproken voordeel in een week met 16.000 hoogtemeters?
Moet ik uit bovenstaande filmpje concluderen dat het eigenlijk amper iets uitmaakt (ik bereken hier kort 1% verschil...) en het puur 'goesting naar iets anders is na 30 jaar 26'?
op't einde van de rit besprak ik met mijn mede-rijder het resultaat
ons gevoel: geen uitgesproken verschil tussen de twee.. het is iets minder 'bumpy' op de 29er
maar de 29er voelt wel logger en bergop gaat het op de 26er schijnbaar ook vlotter... zeker als je even surplaced ben je rapper terug op gang met een 26er precies...
bergaf is de 29er idd stabieler...
allemaal zaken die ge op het hele net in geuren en kleuren kunt lezen...
ik ben geen radicale believer van de 29er... in de VS lijkt de toekomst ook eerder 650b te worden...
de 29er lijkt aangewezen voor marathons waar het vlot loopt maar ik vermoed dat er ook VEEL 26ers rondrijden die evengoed snel vooruit geraken? en bovendien bijna 1kg lichter zijn dan hun grote broers? is dit dan geen uitgesproken voordeel in een week met 16.000 hoogtemeters?
Moet ik uit bovenstaande filmpje concluderen dat het eigenlijk amper iets uitmaakt (ik bereken hier kort 1% verschil...) en het puur 'goesting naar iets anders is na 30 jaar 26'?