MTB cross te stabroek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
shady82
Mountainbiker

MTB cross te stabroek

Post by shady82 »

op 28 oktober groots mtb-event te stabroek !!!
In de voormiddag mtb cross met 4verschillende reeksen .
de jeugd
de dames
de heren en heren experten
Met mooie prijzen die je kan winnen
In de namiddag een toertocht van 15 of 30 km .
Adres Vossenveld 2940 Stabroek .

BE THERE!!!!!!!!!!!!!!
Kr!kk€
Mountainbiker

Post by Kr!kk€ »

klinkt ni slecht :-)
mtbwim
Mountainbiker

Post by mtbwim »

nog meer gegevens aub zoals startuur en aard van het parcour
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Cross Vossenveld Stabroek 28/10/2012

Post by StrammerMax »

Zondag 28 oktober
Vossenveld
2940 Stabroek
Dit zijn de voetbalvelden tegenover De Neus, Hoogeind 85 (dit is de hoofdbaan in Stabroek vanaf de A12 tot in Kapellen en die daartussen 4 keer van naam verandert).

MTB-cross in de voormiddag.

Start jeugdrenners: 09.00 u, 25 minuten + 1 ronde.
Start dames: 09.45 u, 25 minuten + 1 ronde.
Start heren: 10.00 u, 35 minuten + 1 ronde.
Start heren experten: 11.15 u, 45 minuten + 1 ronde.

Op een vast parcours met hindernissen, aangelegde bochten en springbergen. De renners starten naast elkaar.

Van 12.00 u tot 13.00 u: broodjes en prijsuitreiking cross (winstpremie voor de eerste, de tweede en de derde).

Daarna starten de toertochten van 15 en 30 km (geen exact aanvangsuur opgegeven).

Inschrijving: 2,50 euro (voor de prijzenpot).
Telefonisch bevestigen op gsm 0472/78.89.15

Aldus een affiche bij BikeAholic, Abtsdreef 13, Stabroek. :wink:

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * Winterkalender 2012-13 * ???
BBPokerface
Mountainbiker

Post by BBPokerface »

I'll be there!!!
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Mountainbikeliefhebbers komen op 28 oktober zeker aan hun trekken op het eerste Mountainbike Event te Stabroek.
Op het weiland gelegen ter hoogte van SK Nieuw Stabroek aan de Hoogeind/Hazepad wordt een uitgekiend parcours aangelegd van 500 meter met her en der aangepaste hindernissen dat het mountainbiken volledig tot zijn recht zal doen komen.

Cross

Vanaf 9 uur vindt in reeksen de Moutainbikecross plaats. Te starten met de jeugd (tot 15 jaar) die 20 minuten crosst, gevolgd door de dames (25 min.), heren (35 min.) en tenslotte de experten die 45 minuten lang over het parcours zullen crossen. De start hiervan wordt voorzien rond 11.45 uur.
Na de middagpauze volgt de prijsuitreiking voor de verschillende reeksen.

Tourtocht

Wie niet zo goed kan crossen maar zich toch van zijn sportiefste kant wil laten zien kan deelnemen aan de bewegwijzerde tourtocht. Deze gaat door de Stabroekse en Putse bossen. Deelnemers hebben de keuzen uit 2 verschillende afstanden, 15 of 30 km.
Inschrijven kan vanaf 8 uur in de kantine van Voetbalclub SK Nieuw Stabroek, waar eveneens de gelegenheid is om te douchen en waar de nodige drank is voorzien.

Initiatiefnemers van dit event zijn Nick Verlinden, Annemie Hendrix en Marie-Josée Huybrechts.
“Na de olympische spelen waar het mountainbiken werd in opgenomen kwam het idee om hier in onze streek de sport te promoten. Vanaf september werden de eerste plannen gemaakt en met de nodige ambitie start op 28 oktober de eerste editie” aldus Nick. “Dit is een proefproject. Mocht het event een succes zijn, dan gaan we zeker voort. We hopen op een ‘vettig’, modderig parcours wat nog voor meer spektakel zal zorgen. Ideaal is een paar dagen voordien regen en op zondag 28 oktober een stralend herfstweertje”.
Deelname: 2,50 euro (verzekering). De inkom voor de bezoekers is gratis. Meer info tel. 0472 78 89 15.

Bron: 't Polderke.
Bever
Mountainbiker

Cross

Post by Bever »

Ik ga meedoen en er zijn er wel een paar van de club die de TT voor hun rekening nemen.
Het is voor de fun want fysiek is na maanden van inactiviteit pas in gang aan het komen.(slecht jaar achter de rug :cry: )
Ik denk dat het wel eens iets anders is dan een TT maar hoop dat het niet teveel een veldcross wordt. Tot morgen voor de heren cross!!

Lid "De papegaai bike team"

http://www.facebook.com/pages/De-Papega ... 4226655686
remco1985
Mountainbiker

Post by remco1985 »

En hoe is het geweest?
Heb van horen zeggen dat de opkomst niet alles was?
StrammerMax
Mountainbiker

Post by StrammerMax »

Matige opkomst voor weidecrossen te Stabroek

geschreven door De Polder | okt 29, 2012 | 0

Op zondag 28 oktober organiseerde Nick Verlinden voor de eerste keer een weidecross te Stabroek. Ook een uitgepijlde toertocht door de Stabroekse bossen over een afstand van 15 of 30 km maakte deel uit van de organisatie. Wellicht door een gebrek aan publiciteit kende de organisatie maar een matige opkomst. Ook de toertochtrijders hadden het niet gemakkelijk want op diverse plaatsen waren pijlen verwijderd of verhangen. Dit maakt dat Nick niet de respons kreeg die hij verdiende te krijgen voor zijn inzet, maar hij geeft niet op en volgend jaar komt er nieuwe editie, zo meldde hij ons.

Weidecross

Op een parcours van om en bij de 500 meter daarop diverse hindernissen, waaronder een heuse zandbak, balkenheuvel, haarspeldbochten, werden in de voormiddag enkele wedstrijdjes gereden.

Bij de jeugd was Ben Van Loock de snelste, tweede werd Klaus Mouws en derde Tibo Van der Zande. Ook de dames lieten zich zien en hier werd Pia De Quint, gekend als een van de vrouwelijke pedaalridders winnares, voor Marijke Molle en Tinne Verlinden. De herenklasse kende als winnaar Dave Cassimon voor Tom Hulme, derde werd Ronald Sleymer. De heren-expertenreeks werd gewonnen door Ward Mertens, voor Joris Mertens als derde bolde Manuel Elst over de meet.

bron: 't Polderke

Ik ben na meegedaan te hebben aan de toertocht in Essen-Hoek nog even naar Stabroek gereden omdat ik wist dat enkele clubgenoten zouden meedoen aan de cross en om eventueel de toertocht daar nog te rijden. Ik was daar omstreeks 14.00 u en er was daar geen leven meer te bespeuren. Ik zag een groot bord dat de richting van de toertocht aanwees, maar zag nergens pijlen hangen. Toen ik aanstalten maakte om huiswaarts te rijden kwamen er vier mannen van 3D-Cadworks toe, waaronder Ward en Frans. Zij hadden een poging ondernomen om de toertocht te rijden, maar werden geconfronteerd met de verdwenen pijlen. Terwijl zij gingen douchen ben ik naar binnen gegaan om daar Dennis en Ivan van de Papegaaien nog te treffen. Zij wisten me te zeggen dat er vijf Papegaaien aan de cross hadden deelgenomen. Er zouden 70 inschrijvingen geweest zijn, maar niet iedereen was opgedaagd. Ik heb dan nog samen met de mannen van 3D-Cadworks een donkere gedronken alvorens huiswaarts te vertrekken. Vermits de pijlen verdwenen waren had het weinig zin van nog aan de toer te beginnen. Het zou trouwens de vijfde tocht geweest zijn in hetzelfde weekend, want vrijdagavond was ik in Wiekevorst, zaterdag in Merksplas en van daar linea recta naar Bonheiden, om de zondag te eindigen met de toertocht in Essen-Hoek.

Een reactie van FANofNPG op MTB-You:

Een leuk nieuw initiatief in de omgeving. Bij aankomst kregen we wel te horen dat de 30km bepijling was weggehaald door onbekenden, maar we zijn toch vertrokken. De bordjes met de oranje pijlen waar goed zichtbaar van ver, maar welke richting ze aangaven kon je pas zien als je vlakbij was. Vanaf de splitsing 15km/30km hebben we geen pijltjes meer gevonden en hebben we dus maar zelf wat rondgereden. Gelukkig kennen we de streek. Een bevoorading onderweg was er niet echt maar bij inschrijving kreeg je een bonnetje voor soep of een broodje, wat goed smaakte bij aankomst. Als het volgend jaar weer wordt georganiseerd komen we zeker terug.
BlackRaider
Mountainbiker

Post by BlackRaider »

Ik heb de toertocht gereden en vond dit erg pover.
Weinig volk, doodsaai parcours, technische moeilijkheidsgraad was 0,0...
Daarna hebben we nog wat zitten spelen op het crossparcourtje, dit was nog wel fun maar na 20min heb je het ook wel gezien.
Post Reply