Transalp 2013 - aankoop materiaal
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- stoned biker
- Mountainbiker
- Mojobiker
- Mountainbiker
Twee weken geleden ook een "transalp" rond de Mont Blanc gereden en eerlijk toegegeven, (als hardtail rijder all the way"). Om mij op sommige stukken voluit te kunnen laten gaan, had een fully welkom geweest.
Het verzet achteraan zo groot mogelijk want bergop singletrack gewijs klimmen was er niet van de poes. (Ik weet niet of dit ook het geval is bij dé Transalp)
Klein teaserke:
Mojo
Het verzet achteraan zo groot mogelijk want bergop singletrack gewijs klimmen was er niet van de poes. (Ik weet niet of dit ook het geval is bij dé Transalp)
Klein teaserke:
Mojo
-
mini_gaunt
- Mountainbiker
Post by mini_gaunt »
Dit jaar den transalp 2012 uitgereden..
Eerste 3 dagen met camelbag, met vooral eten/drinken en klein materiaal derailleurpad + bout. (en standaard binnenbanden etc..)
Daarna geen camelbag meer meegepakt, 2 drinkenbussen was genoeg. Binnenband tegen kader en klein materiaal gewoon in zakskes.
Ik heb met binnenbanden gereden en geen 1 keer lek.. (Luck/techniek?)(2.5bar, met canyon 9.9 29er, Rocket ron/racing ralph)
Er zijn maar weinig singletracks waarop je moet klimmen.. Elke single track klimmen = wandelen, tenzij ge top 50 rijdt.
Onderweg is er geen mechanische assistentie. Alles wat je daar meemaakt kan het einde betekenen.
Wel heeel veel ongevallen gebeurt dit jaar.. Dus keep calm..
Vragen, stel maar.
Eerste 3 dagen met camelbag, met vooral eten/drinken en klein materiaal derailleurpad + bout. (en standaard binnenbanden etc..)
Daarna geen camelbag meer meegepakt, 2 drinkenbussen was genoeg. Binnenband tegen kader en klein materiaal gewoon in zakskes.
Ik heb met binnenbanden gereden en geen 1 keer lek.. (Luck/techniek?)(2.5bar, met canyon 9.9 29er, Rocket ron/racing ralph)
Er zijn maar weinig singletracks waarop je moet klimmen.. Elke single track klimmen = wandelen, tenzij ge top 50 rijdt.
Onderweg is er geen mechanische assistentie. Alles wat je daar meemaakt kan het einde betekenen.
Wel heeel veel ongevallen gebeurt dit jaar.. Dus keep calm..
Vragen, stel maar.
- stoned biker
- Mountainbiker
Post by stoned biker »
vanaf wanneer kun je inschrijven voor 2013 en klopt het dat het rap volzet is?
Niveau? Ik reed dit jaar 13e scratch op de Bemc, mijn compagnon op transalp zal even sterk zijn. Wat mogen onze ambities zijn?
Niveau? Ik reed dit jaar 13e scratch op de Bemc, mijn compagnon op transalp zal even sterk zijn. Wat mogen onze ambities zijn?
- Chirurg
- Mountainbiker
Ook Transalp gefinished dit jaar. Geen binnenbanden maar toch 1x lek gereden: achterband Racing Ralph een scheur in de zijkant. Pech zeg ik maar.
En idd, veel ongevallen dit jaar. Overschatting van het eigen kunnen in combinatie met vermoeidheid en 'race' karakter liggen volgens mij aan de oorzaak.
BeMC is technisch veel moeilijker dan de Transalp. Enkel moet je bij de Transalp veeeel langer klimmen en over veel steilere stukken klauteren. Het psychologische speelt bij de Transalp een grotere rol dan bij de BeMC waar de klimmetjes veel korter zijn.
13e BEMC: ik denk zonder al te veel tegenslag top 50 algemeen mss?
Transalp is steeds vlug uitverkocht, op een paar dagen (soms zelfs op 1 dag).
En idd, veel ongevallen dit jaar. Overschatting van het eigen kunnen in combinatie met vermoeidheid en 'race' karakter liggen volgens mij aan de oorzaak.
BeMC is technisch veel moeilijker dan de Transalp. Enkel moet je bij de Transalp veeeel langer klimmen en over veel steilere stukken klauteren. Het psychologische speelt bij de Transalp een grotere rol dan bij de BeMC waar de klimmetjes veel korter zijn.
13e BEMC: ik denk zonder al te veel tegenslag top 50 algemeen mss?
Transalp is steeds vlug uitverkocht, op een paar dagen (soms zelfs op 1 dag).
Klopt het ook dat het aandeel asfalt en vlot berijdbare wegen relatief groot is in de transalp?
Passages zijn buiten helligsgraad dus niet al te technisch?
Ik ben debutant en wil met mijn neef inschrijven, hij heeft 1,5 jaar prof op de weg gereden dus voor hem wrs vlot haalbaar, ik vermoed dat ik stillaan aan mijn opbouw zal moeten beginnen... zijn 'mindere goden' ook aanwezig? Of is het gros zwaar afgetrainde semi-profs?
ik zal tussen de 10 en de 20uur per week beschikbaar hebben vr training.. Moet wel lukken he?
Passages zijn buiten helligsgraad dus niet al te technisch?
Ik ben debutant en wil met mijn neef inschrijven, hij heeft 1,5 jaar prof op de weg gereden dus voor hem wrs vlot haalbaar, ik vermoed dat ik stillaan aan mijn opbouw zal moeten beginnen... zijn 'mindere goden' ook aanwezig? Of is het gros zwaar afgetrainde semi-profs?
- stoned biker
- Mountainbiker
Post by stoned biker »
Het parcours van de transalp zal me veel meer liggen dan pakweg bemc. Hoe langer de klim, hoe liever
Ik ga alvast voor meer dan top50
- stoned biker
- Mountainbiker
Post by stoned biker »
waar vind ik trouwens een uitslag van 2012, op de site niet meteen iets te vinden..
-
need for speed
- Mountainbiker
HY hallo allemaal
Post by need for speed »
ligt eraan of ge na dag 2 in de 1 BOX moogt startenstoned biker wrote:Het parcours van de transalp zal me veel meer liggen dan pakweg bemc. Hoe langer de klim, hoe lieverIk ga alvast voor meer dan top50
een de bemc was ieder voor zich , een is maar 3 dagen
maar als ge goed kunt klimmen beide dan is het toch een voordeel tov bemc
vergeet ook nie dat in de 1 editie van de bemc alleen maar belgen meededen , wel de beste
ben daar ook aanwezig in een rond de de trans alp 2013 als alles lukt met de inschrijving