Duurtraining doen op MTB of racer...

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

WOLF! wrote:Ik vind het ook een voordeel dat je soms grindwegen tegenkomt die je dan kunt nemen, waar sommige met de koersfiets zouden terugkeren.
Ik rij veel m.b.v. het knooppuntennetwerk route's en daar kom je bij ons redelijk wat grindwegen tegen die ik dan probleemloos met de mtb kan doen.

Met een racer is dit minder evident maar dan moeten we gewoon nieuwe route's gaan samenstellen, al denk ik wel dat nog altijd het meest op de mtb zal zitten.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

wihameke wrote:
WOLF! wrote:Ik vind het ook een voordeel dat je soms grindwegen tegenkomt die je dan kunt nemen, waar sommige met de koersfiets zouden terugkeren.
Ik rij veel m.b.v. het knooppuntennetwerk route's en daar kom je bij ons redelijk wat grindwegen tegen die ik dan probleemloos met de mtb kan doen.

Met een racer is dit minder evident maar dan moeten we gewoon nieuwe route's gaan samenstellen, al denk ik wel dat nog altijd het meest op de mtb zal zitten.
Ik rij met m'n koersfiets ook zo goed als altijd over het knooppuntennetwerk.
En als er een stuk onverhard tussen draai ik toch niet terug. Da gaat met een koersfiets ook hoor.

Ik dacht ook dat ik meer op m'n MTB ging zitten, maar toch heb ik vorig jaar de meeste km's met de koersfiets gereden.
Gewoon omdat die wegritjes rap naar toerkes van 100km gaan, de MTB is voor mij echt plezier, en de ritten met de koersfiets zorgen ervoor dat da plezier op de MTB alleen maar beter wordt.
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

idd, als ge met uw koersfiets over de kasseien van roubaix kunt dan kunt ge ook wel over wat grindwegskes zenne, ge moet alleen niet tegen 30 door de bocht gaan dan.
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

Dat zijn geruststellende woorden :-D
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

Kameel^ wrote:idd, als ge met uw koersfiets over de kasseien van roubaix kunt dan kunt ge ook wel over wat grindwegskes zenne, ge moet alleen niet tegen 30 door de bocht gaan dan.
en liefst over degelijke buitenbanden (lees: lekbestendige) beschikken :lol:
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

schwalbe durano plus
kristofmerida
Mountainbiker

Post by kristofmerida »

Ik doe bijna dagelijks woon-werk ritjes met de koersfiets (met durano's op) :-D , in de winter komt soms de mtb buiten met slechte omstandigheden. Dan merk je toch snel dat het idd met een koersfiets veel gemakkelijker op hartslag te rijden is. En je kan geen snelheden aan harslagen linken want dat is veel teveel afhankelijk van externe factoren. (waarvan conditie 1 van de hoofdfactoren is) :-D
En de switch van koersfiets naar mtb of omgekeerd is idd niet voor iedereen evident. Ik zelf heb toch wel wa problemen om men mtb gewend te geraken door de vele koersfietstrainingen.
Toch geloof ik dat de snelheid die je opbouwt met je koersfiets zinvol is voor de mtb...
roger
Mountainbiker

Post by roger »

En de switch van koersfiets naar mtb of omgekeerd is idd niet voor iedereen evident. Ik zelf heb toch wel wa problemen om men mtb gewend te geraken door de vele koersfietstrainingen.
Toch geloof ik dat de snelheid die je opbouwt met je koersfiets zinvol is voor de mtb...[/quote]

Dit was ook mijn geval,daarom dat ik men racefiets verkocht heb en in men 26'MTB wielen van 29'gestoken met 28mm bandjes.
Dus geen probleem meer van te switchen.Maar inderdaad de snelheid ligt toch een 4 a 5km/u lager.
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

Eindelijk is hij binnen en ondertussen een kleine 200 km mee gebold en het fietst zeer gemakkelijk ja.

Als je altijd met een mtb rondrijd en je stapt op een racer dan speel je precies met de pedalen :-D de gemiddelden liggen een pak hoger enzo kunnen we eens wat verder fietsen dan normaal.
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

BUMP :-D

Na een "seizoen" veel met de racer gefietst te hebben ben ik tot de vaststelling gekomen dat ik het meer heb voor de MTB. comfortabeler en meer vrijheid in de keuze van de baantjes die je kan nemen. Zo rij ik tijdens een lange duurtraining geregeld eens het bos in als afwisseling en zo hou je het ritje langer vol vind ik.

Dus heb ik nu een 29" mtb en doe daar nu mijn duurtraingen mee op de weg en dat gaat héél goed. De racer hangt omhoog en zal maar af en toe gebruikt worden in de zomer.

Dus duutraining op een mtb is in mijn ogen vééééééél leuker en aangenamer 8)

Topic opgelost :-D
Post Reply