Fermen tocht tot ik na 15km nogal onzacht kennis maakte met den asfalt...
Gebroken wervel en een hoop schaafwonden aan mijn gezicht.
Fietske heeft buiten een geplooid zadel niets, OnOne is nie kapot te krijgen :)
Merci aan iedereen die bij mij is gebleven, in het bijzonder die brandweerman en Bekie!
Vr 12/10/2012 Gooik :: 6de Pandoerken Night-ride
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- fourstrokepriest
- Mountainbiker
- Location: On One Inbred 29er, Trek 69er, Cinelli Supercorsa, Street Bob
Veel beterschap @ fourstrokpriet
Last minut beslist dat het deze geworden is dat ik ging rijden en zeker niet beklaagt Mijn eerste gedacht was eigelijk naar bergen op zoom te gaan. Tijden het in laden tegen het vrouwtje gezecht dat het waarschijnlijk Senneffe ging worden. Maar uiteindelijk dus naar Gooik gekomen. Mijn 2de deelname na 2jaar terug deze in zeer slechte weersomstandigheden gereden te hebben. Tot aan de ravi was het ok maar naar mijn idee te veel verharde wegen. Eens weer gestart kwamen we aan de bortjes klein verzet = dolle pret in dit eerste bosje begaf de keting het al los over getrapt
mijn multitoeltje eindelijk de eerste keer kunnen gebruiken (waarom zit daar geen handlijding bij) Mijn 1ste probleem hoe krijg ik de ketigpons er uit. Mijn 2de probleem hoe kan ik er genoeg kracht op zetten om het pinnetje er uit te krijgen. Mijn 3de probleem waar haal ik een derde hand om het weer in elkaar te steken. Lang deze weg wil ik ook de biker uit aspelare (truitje van belfius) bedanken voor zijn techniche asistentie. met toch maar een bang hartje verder gereden ik moest nog over de ´kesterheide´ maar alles bleef prima werken zonder kraken. Parkoer lag er supper bij hier en daar een plasje of een kort strookje modder dat was in 2010 wel even iets anders. Toen ik in het bos stond en mijn keting aan het herstellen was dacht ik wat een rotdag maar als ik dan lees wat fourstrokepriest voor had dan was mijn insidend toch maar niets.
Last minut beslist dat het deze geworden is dat ik ging rijden en zeker niet beklaagt Mijn eerste gedacht was eigelijk naar bergen op zoom te gaan. Tijden het in laden tegen het vrouwtje gezecht dat het waarschijnlijk Senneffe ging worden. Maar uiteindelijk dus naar Gooik gekomen. Mijn 2de deelname na 2jaar terug deze in zeer slechte weersomstandigheden gereden te hebben. Tot aan de ravi was het ok maar naar mijn idee te veel verharde wegen. Eens weer gestart kwamen we aan de bortjes klein verzet = dolle pret in dit eerste bosje begaf de keting het al los over getrapt
- rider des Flandres
- Mountainbiker
Post by rider des Flandres »
Schitterende tocht met een paar indrukwekkende nachtelijke taferelen zoals het bliksemlicht over de Dendervallei vanop de Congoberg. Dikke pluim aan de organisatie ! 
Ha, da bliksem in de verte...
Ik ben met onze kleine pas om 9:45 vertrokken, en we vroegen ons af of der ergens ene vuurpijlen mee had gebracht
Was weeral ne fijnen tocht zoals vorige jaren...
Tegen middernacht gepasseerd was het al een lekker fris temperatuurke aan het worden.
De bijna laatste sossis heeft dan extra gesmaakt naast den BBQ staande
Ik ben met onze kleine pas om 9:45 vertrokken, en we vroegen ons af of der ergens ene vuurpijlen mee had gebracht
Was weeral ne fijnen tocht zoals vorige jaren...
Tegen middernacht gepasseerd was het al een lekker fris temperatuurke aan het worden.
De bijna laatste sossis heeft dan extra gesmaakt naast den BBQ staande
- Bulls69
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Gisteren ook even het weer afgewacht om te kiezen voor een deelname of niet, viel dat even goed mee
. Dus ook afgezakt naar hier(was weeral 3 jaar geleden, vorige jaar andere verplichtingen en 2 jaar geleden aan de start terug huiswaarts gedraaid wegens te veel regen en de daarbij gaande moddertoestanden
)
Wat geprul gehad om aan de inschrijving te geraken, ,1ste afgesloten straat linksaf stond mooi aangegeven om rechtdoor te gaan, de volgende 2 straten (GPS gevolgd omdat er geen bord hing van MTB rechtdoor)afgeslagen en telkens op een dood spoor moeten terugkeren
, uiteindelijk aan de 4de straat terug een groot bord MTB, als je afhankelijk bent van de GPS was een bordje meer welkom geweest, natuurlijk had ik de melding van deze werken op de website niet gelezen
Het traject was zoals we hier mogen verwachten, zompige stukken waar het lekker stoempen is en dit in combinatie met de nodige hoogtemeters, zeker op de Kesterheide zorgde ervoor dat onze motor weeral lekker op volle toeren mocht draaien. Prima organisatie waar inderdaad veel energie insteekt om een TT van formaat neer te zetten. Alleen had ik ook de indruk dat er merkelijk meer asfalt/beton inzat dan 3 jaar geleden(misschien maar goed om op tijd te recupereren).
Bij de aankomst mijn drankbonnetje nog ingeruild voor een ice tea waar ik Patje2 & Haibike tegen het lijf liep, nog even nagepraat over deze tocht en waar de volgende nachtrit ons weeral zal brengen
@Pandoerke, see you next year.
Wat geprul gehad om aan de inschrijving te geraken, ,1ste afgesloten straat linksaf stond mooi aangegeven om rechtdoor te gaan, de volgende 2 straten (GPS gevolgd omdat er geen bord hing van MTB rechtdoor)afgeslagen en telkens op een dood spoor moeten terugkeren
Het traject was zoals we hier mogen verwachten, zompige stukken waar het lekker stoempen is en dit in combinatie met de nodige hoogtemeters, zeker op de Kesterheide zorgde ervoor dat onze motor weeral lekker op volle toeren mocht draaien. Prima organisatie waar inderdaad veel energie insteekt om een TT van formaat neer te zetten. Alleen had ik ook de indruk dat er merkelijk meer asfalt/beton inzat dan 3 jaar geleden(misschien maar goed om op tijd te recupereren).
Bij de aankomst mijn drankbonnetje nog ingeruild voor een ice tea waar ik Patje2 & Haibike tegen het lijf liep, nog even nagepraat over deze tocht en waar de volgende nachtrit ons weeral zal brengen
@Pandoerke, see you next year.
Nogmaals alle rijders bedankt.
We zijn heel blij met alle positieve reacties.
De foto's staan op onze facebookpagina, of zijn te bekijken via een link op onze website www.pandoerken.be
We zijn heel blij met alle positieve reacties.
De foto's staan op onze facebookpagina, of zijn te bekijken via een link op onze website www.pandoerken.be