Zo 14/10/2012 Mol-Millegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- drikkie
- Mountainbiker
Schitterend parcours (de 80Km) in deze streek. Heb hier al veel gereden en toch nog veel onbekende stukken. Dit was weer een perfecte MTB voormiddag: parcours, streek, bevoorrading (4 stuks!!), het weer, afpijling, gevaarborden aan elke (!) oversteek/dwarsweg, douches, etc ....
Dikke proficiat aan de organisatie !
Ik heb lang getwijfeld om naar Hoogerheide te gaan (ook mooie streek) en de mogelijkheid om hier (Mol) 80 Km te rijden heeft de doorslag gegeven.
IK heb het me zeker nog niet beklaagd!

Dikke proficiat aan de organisatie !
Ik heb lang getwijfeld om naar Hoogerheide te gaan (ook mooie streek) en de mogelijkheid om hier (Mol) 80 Km te rijden heeft de doorslag gegeven.
IK heb het me zeker nog niet beklaagd!
Voor de 60 km gegaan, 1e deel was leuk,
, maar het laatste deel ( Geel Bel) was -voorzichtig geschat- voor meer dan 60% asfalt en beton ...
Spijtig, maar zal ook wel weer met de geldende beperkingen te maken hebben opgelegd door onze donkergroene medemensen...
Onderweg ook een enorm stuk kaalgeslagen bosgrond doorkruist met -triomfantelijk- een bordje van natuurpunt erbij.. tzal wel voor die fameuze 'harkwesp' zijn zeker
Organisatie was alleszins dik in orde.. duidelijke pijlen, 2x goe eten en dit jaar zelfs nog ne postel derbij
't viel me wel op dat we dit jaar vree weinig volk tegen zen gekomen op't parcours... Aan de Postel stond om 11:00u mej moeite 20 man.. de verkiezingen zekers ?
Toffe TT, maar kvrees da het nooit meer 'gelijk vroeger' zal worden. Of klink ik na als ne ouwe zak ???
Spijtig, maar zal ook wel weer met de geldende beperkingen te maken hebben opgelegd door onze donkergroene medemensen...
Onderweg ook een enorm stuk kaalgeslagen bosgrond doorkruist met -triomfantelijk- een bordje van natuurpunt erbij.. tzal wel voor die fameuze 'harkwesp' zijn zeker
Organisatie was alleszins dik in orde.. duidelijke pijlen, 2x goe eten en dit jaar zelfs nog ne postel derbij
't viel me wel op dat we dit jaar vree weinig volk tegen zen gekomen op't parcours... Aan de Postel stond om 11:00u mej moeite 20 man.. de verkiezingen zekers ?
Toffe TT, maar kvrees da het nooit meer 'gelijk vroeger' zal worden. Of klink ik na als ne ouwe zak ???
- drikkie
- Mountainbiker
@ouwe zak:
Op de 80 Km kwamen we zeker niet aan 5% asfalt .... misschien verkeerde afstand gekozen (als het dan toch asfalt is ... kan die 20 KM meer het verschil niet maken?) ....
Ik vond net dat ze er ALLES hebben uit gehaald wat er in de streek zit ....
en ja .... uiteindelijk moet je wel aan het beginpunt geraken hé
je hebt wel gelijk wat het die "groenen" betreft ... hoe minder groen, hoe beter te beheren (slogan van natuurpunt?)
Op de 80 Km kwamen we zeker niet aan 5% asfalt .... misschien verkeerde afstand gekozen (als het dan toch asfalt is ... kan die 20 KM meer het verschil niet maken?) ....
Ik vond net dat ze er ALLES hebben uit gehaald wat er in de streek zit ....
en ja .... uiteindelijk moet je wel aan het beginpunt geraken hé
je hebt wel gelijk wat het die "groenen" betreft ... hoe minder groen, hoe beter te beheren (slogan van natuurpunt?)
- Bruce Wayne
- Mountainbiker
Post by Bruce Wayne »
vandaag ook met mr c naar millegem gekomen. Geen spijt van gehad. De staat van het parcour viel me goed mee. Eigenlijk overal goed te bereiden. pijlen hingen goed. (op een plaats hadden ze er een verhangen). had eigenlijk niks te klagen. Conditie was goed. zaten meer dan genoeg mooie technische stukken in. Noodgedwongen met de fsr moeten rijden. heb een framebreuk in mijn Commencal. "Even" de vork en de wielen omgezet. Maakt toch een verschil van ongeveer 1 kg. Maar vooral de balhoofdhoek was verbeterd. Zat veel meer vaart in. zelf een hele tijd voor 4 29ers uit gereden. moe maar voldaan naar huis.
@ drikkie
Da's hetgeen ik ff wilde zeggen.
Met wat nu nog mag hebben ze er idd -denk ik- het beste van gemaakt...
den ouwe zak
Ik BEN vd streek en weet dus da Mol veel meer leuks te bieden HAD voorbije jaren.. (Doe deze TT al zeker 10 jaar op de langere afstanden....) Vroeger geraakten ze via zandwegels en ST's terug aan de start, nu niet meer...Ik vond net dat ze er ALLES hebben uit gehaald wat er in de streek zit ....
Da's hetgeen ik ff wilde zeggen.
Met wat nu nog mag hebben ze er idd -denk ik- het beste van gemaakt...
den ouwe zak