Hoofdpijn

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Let er ook op dat dit van je nek kan komen!
Jurgen_
Mountainbiker

Post by Jurgen_ »

of van te veel te drinken !

op internet zijn genoeg artikels te vinden over het feit dat te veel drinken ook hoofdpijn kan geven. Vroeger redeneerde men dat je moet drinken om je dorst tegen te gaan. tegenwoordig is men meer en meer van mening dat je pas moet drinken als je het dorstgevoel krijgt.

Ik had vroeger ook dikwijls hoofdpijn na het fietsen. begon meestal zo een uur tot 1,5u na de tocht.
Heb, na het lezen van zo een artikel, mijn drinkgewoonte aangepast en minder gedronken en ik heb sindsdien geen enkele keer nog hoofdpijn gehad.

Te weinig drinken is niet goed maar te veel drinken zeker ook niet
veldegemnaere
Mountainbiker

Post by veldegemnaere »

heb je een hartslag meter aan
dat is meestal de reden tegen een te hoge hartslag rijden
en geen basisconditie hebben
ik heb dat ook had in het begin in aan mtb deed
en te weinig of teveel drinken helpt niet gewoon enkele maanden
trainen aan een lage hartslag op de baan
en dan kon ik een hele zomer lang knallen en men hoofdpijn was weg
swiff
Mountainbiker

Post by swiff »

Trevorken wrote:
Paramount wrote:Ik rijd ongeveer 2 jaar nu,maar met teveel rustperiode's tussen. Nu nog maar sinds enkele maanden wekelijks een mtb rit en wat training tijdens de week met de racefiets, maar niet intensief. Hartslag draait rond de 150-170 tijdens een mtb rit meestal en tijdens een echte grote inspanning 190+- al merk ik dat deze snel terug zakt waar ik vroeger echt lang moest van recupereren.

Eerst en vooral wat meer eten s'morgens en zuipen dus, hopelijk een goed resultaat! Alvast bedankt voor de tips!
Constant 150-170 is toch al serieus hoog. Probeer eerst een goede basisconditie te krijgen.
Probeer ook eens met je schouders te draaien, als je dan spanning in je nek voelt, kan de hoofdpijn hier ook van komen.
als je dat al hoog vind moet ik stoppen met mtb. ik hang meestal boven 160. met uiteindelijk gemiddelde van 170 ongeveer. een beklimming hang in snel aan 193 slagen.

heb in ieder geval iets bijgeleerd. genoeg drinken dus
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

ale, nu hoort ge het eens van een ander :lol:
swiff
Mountainbiker

Post by swiff »

gbv wrote:ale, nu hoort ge het eens van een ander :lol:
Nu dacht ik echt da er ne serieuze mens gereageerd had ;)
Post Reply