Genk

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
frankverrees
Mountainbiker

Veel te veel asfalt

Post by frankverrees »

Heb gisteren deze route gereden!
Was niet veel soeps!!
Enkel met het rijden van de terril in winterslag en waterschei kan ik dan nog spreken van een leuke tocht!
Het stuk vanaf het stadion van genk lag er zeer zwaar en drassig bij.
Groetjes
Nico Wils
Mountainbiker

Re: Veel te veel asfalt

Post by Nico Wils »

frankverrees wrote:Heb gisteren deze route gereden!
Was niet veel soeps!!
Enkel met het rijden van de terril in winterslag en waterschei kan ik dan nog spreken van een leuke tocht!
Het stuk vanaf het stadion van genk lag er zeer zwaar en drassig bij.
Groetjes
This is Mtb.......the real thing, vraag eens aan iemand die de Houffalize Mtb-marathon gereden heeft hoe het parcours erbij lag.......daar is Genk een plaske tegen...............Yoeha... :drunk: :wink:
ElStinho
Mountainbiker

Post by ElStinho »

Op de voorpagina van HBvL van vandaag: "Mijn Winterslag wordt topcentrum sport en cultuur", een artikel over de bovengrondse mijnsite dat uitgebouwd gaan worden tot sport- en cultuurcentrum door o.m. Sportopolis.

Dit is misschien het moment om eindelijk iets (permanent) met mtb te gaan doen rond de terril ;-)
Mommen
Mountainbiker

Post by Mommen »

ElStinho wrote:Op de voorpagina van HBvL van vandaag: "Mijn Winterslag wordt topcentrum sport en cultuur", een artikel over de bovengrondse mijnsite dat uitgebouwd gaan worden tot sport- en cultuurcentrum door o.m. Sportopolis.

Dit is misschien het moment om eindelijk iets (permanent) met mtb te gaan doen rond de terril ;-)
Laten we hopen, maar ge kunt toch ene terril op he, als ge da vijverke tegenkomt of da plaske :D Daarlangs kunt ge aan ene terril op, of da legaal is weet ik wel nie, ik d8 van wel. Maar zo een sportcomplex zou niet slecht zijn.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Heb de 37 km route vorige week gereden. (bleken er 45 km te zijn, incl. misrijden door eigen onoplettendheid)

En ik was eigenlijk wel best tevreden over het parcours in Genk.
* Schitterende bepijling (daar zouden sommige Bloso-routes beter een voorbeeld aan nemen)
* verhouding beton/bos valt eigenlijk goed mee.

Persoonlijk vond ik het stukje na het Fenix-stadion het zwaarst. Niet zozeer de modder, wel het pad vol met kuilen. Om daar een beetje op snelheid te blijven moet je toch serieus doortrappen. Elke kuil zorgt immers voor een beetje afremming.
ElStinho
Mountainbiker

Post by ElStinho »

fennek wrote: Persoonlijk vond ik het stukje na het Fenix-stadion het zwaarst. Niet zozeer de modder, wel het pad vol met kuilen. Om daar een beetje op snelheid te blijven moet je toch serieus doortrappen. Elke kuil zorgt immers voor een beetje afremming.
Dat vind ik een zalig stukje. De eerste keer dat ik er kwam, dacht dat er geen einde aan die bulten zou komen.

Grtz
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

Vandaag voor het eerst deze route gedaan,
de bepijling was zeer goed, enkel ergens waar er wegenwerken zijn, hebben ze 2 pijlen weggenomen en aan het stadion hadden we een pijltje niet gezien maar we hadden snel door dat we verkeerd zaten.

zoals hier reeds gezegd is, zijn er veel verharde wegen opgenomen in het parcours maar de stukken bos waren meestal wel de moeite, vooral op dat hobbelig paadje na het stadion heb me kunnen uitleven.
wanneer het geregend heeft zal het waarschijnlijk iets zwaarder zijn maar op een zonnige dag als vandaag was het bijna laag vliegen door de bossen.

volgende keer nog ne keer zien hoe we de terils van waterschei op kunnen rijden.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Vandaag met Maurice, Farmer/Cowboy en Rolling Thunder deze vaste route gereden. Onverharde stukken vallen best mee, maar veel te veel asfalt. Vooral de bewegwijzering moet dringend herbekenen worden. We zijn verschillende malen verkeerd gereden. Wegenwerken waar de bewegwijzering spoorloos is, pijlen aan de verkeerde kant van de weg,...
Uitgebreid verslag verschijnt weldra op de routefiche.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

ka.dee wrote:Vandaag met Maurice, Farmer/Cowboy en Rolling Thunder deze vaste route gereden. Onverharde stukken vallen best mee, maar veel te veel asfalt. Vooral de bewegwijzering moet dringend herbekenen worden. We zijn verschillende malen verkeerd gereden. Wegenwerken waar de bewegwijzering spoorloos is, pijlen aan de verkeerde kant van de weg,...
Uitgebreid verslag verschijnt weldra op de routefiche.
Ik ben er vandaag ook nog langsgekomen, niet voor de route, maar om de terril van waterschei te doen. En aan die wegenwerken rijdt ge idd verloren als ge de weg niet kent. Gelukkig had ik de route al een paar keer gedaan. Wat vond ge trouwens van dat lange stuk langs die beek op, over het gras. Ik vind dat dus de vervelendste ondergrond ooit. Ik rij nog liever 5 km door slijk van 10cm diep.
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

Genk was gisteren blijkbaar in trek, ben er ook geweest.
aan die wegenwerken had ik de vorige keer tussen de palen langs die cabines gezocht naar het pijltje en hieruit kon ik opmaken welke richting ik moest gaan.

Gisteren langs die spoorweg ne serieuze slag in mijn voorwiel gereden, ben ne keer benieuwd of ze da nog gaan kunnen rechttrekken.
door die slag moest ik mijne voorrem los maken en waren de laatste 15 km nie meer aangenaam.

had 47km op de teller met een AVS van 25,3 zonder de terills wel te verstaan.
Post Reply