nepal

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

Hai guys,

gisteren toch wel teleurstellend nieuws gekregen: ondanks de 12 mensen die zich hadden opgegeven om volgend jaar de annapurna te gaan rijden, blijk ik nu de enige(!) te zijn die nog bereid is om mee te gaan... :-?
Waar wringt het schoentje voor de meesten dan? Aan de datum kan het toch niet liggen, de datum was spreidbaar over september en oktober. Als 12 mensen het voornemen uiten om deel te nemen, dan vindt ik het wel wat triest als iedereen afhaakt, zo stel je wel andere mensen teleur... De prijs lijkt me nochtans heel competitief!

Als er iemand zin heeft om mee te gaan op dit avontuur, neem dan zeker contact op met mij of chocolat_moose, want ik had mij nu eenmaal voorgenomen om dit te doen en mijn jaar daar ook al naar geregeld.
Vanaf we met twee zijn, kunnen we ertegen aan!

greetz!
Stekke Stechino
Mountainbiker

Post by Stekke Stechino »

Oei, dit is het eerste wat ik erover hoor. Alleszins ik heb nog altijd niet afgehaakt (bij mijn weten toch).
Ik moet wel zeggen, ik krijg precies weinig updates via mail over de trip, dus vind ik het spijtig dat ik via het forum weer moet horen over deze ontwikkelingen.
Alleszins, mocht dit zo zijn dat de trip afgelast wordt wegens te weinig interesse, wil ik dit graag zo spoedig mogelijk horen, zodoende kan ik een andere bike trip plannen (ik benadruk nogmaals dat ik niet afhaak).

S
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Tja, dat is weer dan weer een heel ander bericht dan ik eerst hoorde, toen dacht ik dat er al vier kandidaten waren en zelf wist ik nog van iemand uit Willebroek of omgeving die zeker naar daar ging (dus blijkbaar schort er toch iets aan de communicatie?)
Nu, ik had nog niet definitief afgehaakt maar het stond wel als nummer 3 op mijn lijst voor 2007. Gezien ik maar 2 van de 3 keuzes daadwerkelijk kan waarmaken diende ik te beslissen.
Splenter zoals ik al in een mail zij heb ik alles overwogen.
1. 15-daagse Kreta 2. 7 daagse C2C Schotland 3. Nepal.
Twee van de drie keuzes kan ik maar uitvoeren in hetzelfde jaar omdat anders mijn verlof helemaal op is aan die drie evenementen.
Kreta staat al vast omdat ik voor 10 januari hierin een beslissing moest nemen gezien beperkt deelnemersveld.
Bleef nog Schotland en Nepal over. Alles nuchter overwogen en dan kwam Schotland duidelijk op de 2de plaats voor Nepal.
- Nepal he bik al gedaan, welliswaar tevoet maar de omgeving ken ik, Schotland nog niet geweest.
- Nepal is 4 keer zo duur als Schotland en belangrijker neemt bijna vier keer zoveel verlofdagen in.
- De data voor Schotland staan definitief vast voor Nepal blijft men maar treuzelen. Democratie is in deze een mooi ding maar voor zulke avonturen dient men tijdig knopen door te hakken.

Splenter zoals ik al liet weten treuzelde ik nog, want tja Nepal blijft toch Nepal. Maar nu ik hier hoor dat er maar 1 echte kandidaat is (en ik mijn budget berekende op 5 deelnemers) moet ik toch ook de knoop definitief doorhakken. Het zal dus Schotland worden want anders loop ik het risico naast de 2 te grijpen want de C2C Schotland loopt stillaan 'vol'.

Spijtig, maar het zij zo.
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

Sorry mensen, was op een laaaange huwelijksreis :-D . Bij deze, jullie hebben mail !

Groeten,
Moose
meers
Mountainbiker

Post by meers »

Beste collega-bikers,

na een lange kalmte in dit topic wens ik dit terug leven in te blazen :-D .
Na wat over en weer gemail tussen de organisatie, mijzelf en een andere geïnteresseerde zijn er concrete plannen om een nieuwe toer te ondernemen op het annapurna circuit in april 2011.
Verdere informatie staat op de hoofdpagina van de organisatie: http://www.himalayanleaders.be/nl/.

Voorlopig zijn we met 2, maar bij deze een oproep naar andere bikers om ons te vergezellen onder het motto hoe meer zielen hoe meer vreugd (en hoe goedkoper :p)
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

meers wrote:Beste collega-bikers,

Na wat over en weer gemail tussen de organisatie, mijzelf en een andere geïnteresseerde zijn er concrete plannen om een nieuwe toer te ondernemen op het annapurna circuit in april 2011.
Verdere informatie staat op de hoofdpagina van de organisatie: http://www.himalayanleaders.be/nl/.

Voorlopig zijn we met 2, maar bij deze een oproep naar andere bikers om ons te vergezellen onder het motto hoe meer zielen hoe meer vreugd (en hoe goedkoper :p)
Tha, schitterend. Ik sta op die foto's op die site =P~
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

kenny wrote:
meers wrote:Beste collega-bikers,

Tha, schitterend. Ik sta op die foto's op die site =P~
hebben jullie uiteindelijk deze tocht ondernomen? ik ga 9november naar Nepal, en denk aan ofwel mtb tocht ofwel trekken..

meer info en ervaringen aub!

grtn!
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Ik heb de reis gedaan in 2008, echt een ongelooflijke beleving. Ik zou het direct opnieuw doen, maar dan zonder de mtb. De eerste dagen moet je je fiets veel meer dragen dan dat je kan rijden en daarna zijn het voornamelijk Jeep tracks. Een absolute aanrader waar ik nog steeds met veel plezier aan terug denk.
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

kenny wrote:Ik heb de reis gedaan in 2008, echt een ongelooflijke beleving. Ik zou het direct opnieuw doen, maar dan zonder de mtb. De eerste dagen moet je je fiets veel meer dragen dan dat je kan rijden en daarna zijn het voornamelijk Jeep tracks. Een absolute aanrader waar ik nog steeds met veel plezier aan terug denk.

wat met de drukte? men zegt dat de annapurna regio wel druk is.

maar wat is "druk"? zie je constant wandelaars voor en achter je of hoe was dit met het biken?

loop je in een rij bij wijze van spreke?
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

De periode waarin ik geweest ben (oktober) valt de drukte zeer goed mee. Het weer is dan echter wel nog wisselvallig en het lawineseizoen is nog niet voorbij. Met de fiets vertrek je over het algemeen ook later dan de meeste wandelaars waardoor je er ook minder last van hebt. Enkel de dag dat je naar het hoogste punt van de tocht gaat is het in het begin in de rij lopen want dan vertrekt iedereen echt vroeg om boven te zijn voor de wind opkomt. Maar dat dunt vrij snel uit door de lastige omstandigheden zijn de tempoverschillen (iedereen staat daar te voet) tamelijk groot.
Post Reply