Vredestein 29er MTB Banden: Ervaringen en Feiten
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Specialized Carbon
- Mountainbiker
Post by Specialized Carbon »
@ Kristof Huyck
Mooie review, wat noem je iets zwaarder bollen is dit zo goed te merken dan? Is dit t.o.v. een 2013 ralph ?
Ik heb ook Crest velgen jammer dat de breedte wat tegen valt gezien ik met een starre voorvork rij !
@ Endorfin
Conti had ik ook overwogen maar die zijn echt heel erg smal en dit is mij toch echt te magertjes met starre voorvork! Voor de rest heb ik ook alle conti's binnen een paar ritten lek gereden, de protection lijkt echter sterk genoeg te zijn maar ook zwaar natuurlijk!
Mooie review, wat noem je iets zwaarder bollen is dit zo goed te merken dan? Is dit t.o.v. een 2013 ralph ?
Ik heb ook Crest velgen jammer dat de breedte wat tegen valt gezien ik met een starre voorvork rij !
@ Endorfin
Conti had ik ook overwogen maar die zijn echt heel erg smal en dit is mij toch echt te magertjes met starre voorvork! Voor de rest heb ik ook alle conti's binnen een paar ritten lek gereden, de protection lijkt echter sterk genoeg te zijn maar ook zwaar natuurlijk!
Pas op met Vredestein Tubeless Ready en Crest velgen. Een jaar geleden heb ik een BP Xtrac proberen te monteren en dat heeft me bloed, zweet, tranen en heel wat bruine zeep gekost. Eigenlijk is die band te klein/de velg te groot en is dat niet bevorderlijk als ge die er toch oplegt.
Misschien is dat probleem ondertussen opgelost, of kunt ge er een gewone niet-tubeless of tubeless ready versie opleggen.
Misschien is dat probleem ondertussen opgelost, of kunt ge er een gewone niet-tubeless of tubeless ready versie opleggen.
-
Specialized Carbon
- Mountainbiker
Waarschijnlijk wil ik de gewone BP gaan proberen tubeless te maken i.p.v. de echte TLR.
- bip bip
- Mountainbiker
- Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel
ik heb net de bp tubeless ready"s op de 29er gelegd. Merkelijk smaller dan de rocket ron's die er af komen. Met 650 gr ook een pak zwaarder maar met het oog op de Roc toch voor wat extra stevigheid gekozen. Ik had de banden eerst zonder antilekmelk gemonteerd en na 2 dagen waren de banden nog volledig op druk. Vrijdag de grote test op de marathon en zondag op de Roc zelf.
grt,
bip bip
grt,
bip bip
-
R.D.
- Mountainbiker
- Location: Grand Canyon CF SLX 9.9 SL '15, Rotwild R.R1HT '11 custom
Ik heb de 26x2.0 BPanthers (gewone vouwband) probleemloos tubeless gelegd en deze zomer stevig op de proef gesteld in Z-FR op zowel gedeelte asfalt (op +2 bar) als op rotsige/gravel maar droge ondergrond (1,3 - 1,6 bar).
De rolweerstand is zeer laag in het eerste geval en de soepele maar stevige compound zorgt voor voldoende grip in de bossen en op de gravel.
Het is geen liefhebber van slijkpartijen en kleine riviertjes, daar zitten de doorlopende middennoppen voor iets tussen.
Toch erg tevreden van deze band, die in vergelijking met bv. RoRo slijtvaster en lekbestendiger lijkt. Rolweerstand op hetzelfde niveau met lichte winst voor de Vredestein.
De rolweerstand is zeer laag in het eerste geval en de soepele maar stevige compound zorgt voor voldoende grip in de bossen en op de gravel.
Het is geen liefhebber van slijkpartijen en kleine riviertjes, daar zitten de doorlopende middennoppen voor iets tussen.
Toch erg tevreden van deze band, die in vergelijking met bv. RoRo slijtvaster en lekbestendiger lijkt. Rolweerstand op hetzelfde niveau met lichte winst voor de Vredestein.
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
In vergelijking met een racing ralph bolt hij toch ietsje zwaarder door losse(re) ondergrond. Ik merktte dat toch op toen ik voor een marathon mijn ander achterwiel (ook crest velg) met racing ralph had gestoken.Specialized Carbon wrote:@ Kristof Huyck
Pluspunt dat R.D. aanhaalt heb ik ook willen merken: de BP is slijtvast.
Ik moet wel toegeven dat ik verwacht had dat de BP echt niet goed ging rijden in de modder, maar daarover was ik net positief verrast
-
Specialized Carbon
- Mountainbiker
Iemand ook de breedtes en hoogtes al eens opgemeten?
@Bip Bip natuurlijk graag je review na de afmatting van je banden in de Roc haha!
Eerste conclusies: TLR is niet nodig en rolweerstand vergelijkbaar met Rocket Ron maar wel duidelijk lekbestendiger en slijtvaster!
@Bip Bip natuurlijk graag je review na de afmatting van je banden in de Roc haha!
Eerste conclusies: TLR is niet nodig en rolweerstand vergelijkbaar met Rocket Ron maar wel duidelijk lekbestendiger en slijtvaster!
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Eerlijk gezegd vind ik dat er dikwijls sterk overdreven wordt over de slijtage van een Rocket Ron. Ik doe langer met een Rocket Ron dan met een Racing Ralph
Trouwens, voor 2013 is de Rocket Ron compleet vernieuwd. 'k Ben eens benieuwd wat die gaat geven.
PS: Ik heb voor de Roc combinatie RoRo/RaRa steken, net zoals vorig jaar
Trouwens, voor 2013 is de Rocket Ron compleet vernieuwd. 'k Ben eens benieuwd wat die gaat geven.
PS: Ik heb voor de Roc combinatie RoRo/RaRa steken, net zoals vorig jaar
-
Specialized Carbon
- Mountainbiker
Daarvoor heb ik het topic net gestart en wil ik ook overstappen naar andere banden en dat is het feit dat ik de banden niet kaal gereden krijg omdat ze dan allang lek gereden zijn!