Za 06/10/2012 Brakel :: 22ste Brakelse Bossen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
P..
Mountainbiker

Post by P.. »

Vertrokkem rond 12u30 en de wegjes waren al goed tot moes gereden...
Vertrokken voor de 50km, na het verliezen van deftige remmen (ik rijd nog met simpele v-brakes) besloten toch mr vr de 40km te gaan om dan 100m verder een gebroken ketting te laten beslissen dat het 'tevoet naar de start' werd... jammer maar helaas.. Modder is fijn alleen wordt het zicht dan lastiger, ik zat aan gemiddeld 14km/u en heb daar fameus vr moeten stoempe .. Respect vr de 18km/u!!
wel gelukkig dat ik gisteren nog NN aangekocht had...
Organisatie top, alleen vraag ik me af of het bij dit soort weer en parcours niet verstandig zou zijn een tuinslang aan de bevoorradingen te voorzien.. kwestie van ons aller materiaal beetje te sparen.. heb het in bouillon ooit gezien en is echt handig..
Carl05
Mountainbiker

Post by Carl05 »

Vond het wel een leuke toer enkel jammer dat ik nog met standaard zomerbanden van bontrager xr2 26x2.2 zit, was dus behoorlijk wat glijden en doorslippen. Ben nog maar een maand aan het fietsen waarvan 1 week op reis geweest. Was nu mijn derde toer vrijdag in tourpes mijn 2 e toer en 1 e nachttoer. Gisteren in Brakel gemiddelde van 14 per uur en 141 gemiddelde hartslag. Straks misschien Erpe mere nog om het weekend af te sluiten en dan achter deftige winterbanden.

Ps ben maar rond 11.30-12 uur vertrokken dus er lag al een dikke lag modder.
Dirty Bu$ter
Mountainbiker

Post by Dirty Bu$ter »

Met dit weer toch maar gekozen voor de 40km, wat een prachtig georganiseerde TT!! Hoedje af voor de organisatie, wel pech dat het maar bleef regenen!! Lekkere warme douche en enkele enames deden deugd ;-) Tot volgend jaar!
quicky
Mountainbiker

Post by quicky »

Grote dank aan de 620 moedigen die het str...weer trotseerden en er een leuke mtb-rit van maakten. Uiteraard hadden wij jullie ook veel liever een droger parcours aangeboden, helaas hebben de weergoden er anders over beslist. Spijtig ook voor de vele pechvogels, wiens materiaal hen in de steek liet. Ik heb dan ook persoonlijk heel wat werk gehad om de pechvogels te helpen, wat ik trouwens met plezier gedaan heb.
Ik ga zelf ook al een 20 jaar mee in het mountainbikegebeuren en uit eigen ervering kan ik zeggen dat ik het hele jaar door met dezelfde banden rij. Voor wedstijden kan ik aannemen dat bandenkeuze belangrijk is, maar voor toertochten... overal kunnen rijden op zich geeft al een heerlijk gevoel. De bandenspanning daarentegen is wel heel belangrijk.
Wat ik wel jammer vind, is dat op deze topic op voorhand al anti-reclame wordt gemaakt voor onze organisatie en terzelfdertijd een andere tocht wordt aanbevolen. Ik heb alle respect voor bikers die niet van modder houden en liever een zandrig parcours verkiezen, maar dit vond ik er toch een beetje over.
Vandaag hebben we alle pijlen wegggehaald en werden we geconfronteerd met heel wat mountainbikers die vandaag onze tocht wilden rijden. Zij hadden niet alleen de pech dat oze pijlen reeds weg waren, maar alles was zodanig kapotgereden en wat opgedroogd, zodat het echt stoempen was om vooruit te geraken.
Wij hebben de intentie om volgend jaar een volledig nieuw parcours in elkaar te knutselen, hopelijk in drogere omstandigheden.
Alvast tot volgend jaar, eerste zaterdag van oktober.
kerbie
Mountainbiker

Post by kerbie »

Jammer dat ik ziek thuis zat maag en darm klachten.Zou graag eens deze tocht via gps rijden.Was dit de volledige tocht van de 50 km Kurt ?Of geeft iemand de tocht op GPS staan? Ben van Brakel dus zou zeer graag deze tocht eens rijden.Om misschien nieuwe paadjes te leren kennen hier in mijn streek.Het geeft zitten knagen dat ik niet kon rijden.Jammer.Bedankt voor jullie verhaal hier.Blij dat er toch nog zoveel mannen gestart zijn.Top
stinoke
Mountainbiker

Post by stinoke »

Gestart voor de 50 km maar op 40km gestrand met pech. Nen dikken merci voor de 'pechhelper'die mij en mijn trekske kwam depaneren in Horebeke!
Leuk tochtje, tof parcours en goeie organisatie! =D>
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Idd, gisteren ook genoten, pas gestart om 13u dus al bij al droog gehouden. Op nog wat gemiezer na was de ergste regen toen al weg. De veldwegen lagen er al serieus glibberig bij maar toch nergens in de problemen gekomen, alles vlot kunnen bovenrijden. Brakel is een thuisritje eigenlijk en dat heeft toch zijn voordelen. Je kan met tijd en stond eens doseren als je weet dat er zich een pittig stukje aandient. Voor de rest dezelfde commentaar zoals de laatste 8-9 jaar dat ik deze rij, goed parcours, bevoorrading en uitpijling dik in orde!
Krisken
Mountainbiker

Post by Krisken »

kerbie wrote:Jammer dat ik ziek thuis zat maag en darm klachten.Zou graag eens deze tocht via gps rijden.Was dit de volledige tocht van de 50 km Kurt ?Of geeft iemand de tocht op GPS staan? Ben van Brakel dus zou zeer graag deze tocht eens rijden.Om misschien nieuwe paadjes te leren kennen hier in mijn streek.Het geeft zitten knagen dat ik niet kon rijden.Jammer.Bedankt voor jullie verhaal hier.Blij dat er toch nog zoveel mannen gestart zijn.Top
Join the club! Ik woon op 5 km van Brakel, keek er ook naar uit, maar keelpijn besliste er anders over.
Daarom had ik ook graag de GPStrack; deze lijkt me de volledige die geshared wordt.
Waarvoor dank =D>
kerbie
Mountainbiker

Post by kerbie »

Thx voor de GPStrack.Hoop hem volgend jaar te kunnen rijden.Ken wel een paar mannen uit deze club.Ben blij dat we 2 sterke mtb clubs hebben hier in Brakel.Altijd fantastische omlopen.Dit allemaal in de streek waar ik woon .Wat wil een mens nog meer.
Post Reply