No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

JethroCl wrote:Onlangs kocht ik Smart Sam Evolution banden aan. Meteen ook een half litertje Geax Pitstop TNT anti-lekvloeistof bijgenomen.

Banden gemonteerd op Shimano UST velgen met 100ml vloeistof erin.
3 dagen blijft de vloeistof de band afdichten, maar zie je reeds de band "zweten". Wanneer alle vloeistof er langs de wangen is uitgekomen, begint hij lucht te verliezen en kan je onmogelijk nog meer dan 20km fietsen met 1 pompbeurt.

Triestig, zeker als je weet dat de verkoper mij verzekerde dat alle Evolution banden van Schwalbe, TL-ready zijn.

Wanneer ik terug ging naar de verkoper wou hij mij een ander flesje latex verkopen.

Wat kan er schelen?
Na een paar keer notubes bijvullen zal dat wel stoppen, op een moment is de band verzadigd en zal hij wel op druk blijven.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

SD2E wrote:
JethroCl wrote:Onlangs kocht ik Smart Sam Evolution banden aan. Meteen ook een half litertje Geax Pitstop TNT anti-lekvloeistof bijgenomen.

Banden gemonteerd op Shimano UST velgen met 100ml vloeistof erin.
3 dagen blijft de vloeistof de band afdichten, maar zie je reeds de band "zweten". Wanneer alle vloeistof er langs de wangen is uitgekomen, begint hij lucht te verliezen en kan je onmogelijk nog meer dan 20km fietsen met 1 pompbeurt.

Triestig, zeker als je weet dat de verkoper mij verzekerde dat alle Evolution banden van Schwalbe, TL-ready zijn.

Wanneer ik terug ging naar de verkoper wou hij mij een ander flesje latex verkopen.

Wat kan er schelen?
Na een paar keer notubes bijvullen zal dat wel stoppen, op een moment is de band verzadigd en zal hij wel op druk blijven.
3x 100 ml is wel héél veel.
Bus goed geschud voor het vullen van de band?
Op mijn TL-readys nog geen problemen gehad (Met Joe's)
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Ik heb al een hele tijd niet meer met mijn mtb gereden door allerlei omstandigheden (werk, verbouwen,...) Nu heb ik een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb ZTR Olympic velgen en NN banden. Een 2-3 jaar geleden had ik deze tubeless gemaakt door middel van Stan's notubes product en velglint. Als ik ze op druk zette dan stond hij na een maand al plat. Ik reed maar 1 keer om de paar weken en toen moest ik elke keer terug vloeistof in doen en dicht maken. Is dit normaal??
Daardoor nam dit natuurlijk de motivatie weg om telkens nog eens een ritje te maken.

Nu mijn vraag. Kan ik hier iets aan doen? Ben ik beter dat ik gewoon terug met binnenbanden rij (is dit mogelijk op de ztr velgen)? Kan ik beter andere banden monteren? Moet er telkens vloeistof in gedaan worden?

Ik weet het veel vragen, maar ik kan er niet echt meer aan uit. Vanaf deze week ga ik elke dag met de fiets naar het werk (omdat de 2e wagen verkocht is, dus ik heb niet echt een andere keuze), dus zou ik toch wel wat vertouwen in het systeem krijgen. :)

Alvast bedankt
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Zijn het gewone evo banden of tubless ready banden?
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Zal ik straks eens moeten naar kijken, maar ik dacht gewone EVO. Kan het daar aan liggen?
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Soms wel soms niet. Evo's zijn niet gemaakt om tubeless met te rijden, te dunne flanken. Probeer eens met de tubeless ready versie al zul je daar misschien met stans ook wat moeite voor moeten doen. Ik heb mijn racing ralphs tl ready perfect dichtgekregen. Wel op xt tubeless wielen en met nozisch. Dat was opleggen, vloeistof erin opblazen en efkes schudden en dicht. Succes!
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

En hoelang blijft de vloeistof? Want ik heb de indruk dat na 1-2 maand de vloeistof uit de band verdwenen is en je er nieuwe moet bijkappen.
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Afhankelijk van band tot band en van de weersomstandigheden, in de winter gaat het veel langer meegaan dan in de zomer natuurlijk. Ik doe er een 2 a 3 maand mee. Hoeveel doe je er in?
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

ik heb sinds deze week mijn eerste ervaringen met tubeless:
ik kreeg bij mijn wielen 2 kleine busjes no tubes tubeless sealant. Mijn banden op de wielen gelegd, vloeistof erin gebracht zoals ik in een filmpje gezien had en mijn banden opgepompt. leken dicht, maar stonden dag erna plat. Nog eens opgepompt, fiets omhoog gehangen en wiel enkele malen laten ronddraaien. Dag erna, druk minder maar niet meer zo plat als dag ervoor. Nog een keertje herhaald en achterband bleef ongeveer op druk (klein verlies) en voorband was nog duidelijk niet dicht. Hier nog een half busje vloeistof ingespoten (nu wel een andere, namelijk die van FRM, had deze al besteld omdat ik niet wist dat er 2 busjes bij de wielen geleverd werden) terug op druk gebracht en enkele malen rond gedraaid. Daarna toertocht gereden, fiets gepoetst, en daarnet stonden ze nog beide goed op druk.
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Das volkomen normaal dat ze de volgende dag plat staan. Beste is opleggen, latex erin, op druk zetten met compressor tot hij er overal in schiet, je hoort hem ploppen, en dan helemaal je wiel rond schudden. Half dagske op de rechterkant half dagske andere kant en dan eens me rijden. Dan zijn ze zeker dicht
Post Reply