Za 06/10/2012 Brakel :: 22ste Brakelse Bossen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Deze ochtend om 8.00 vertrokken met de fiets richting Brakel. Onderweg een maat opgepikt en samen naar de tt. Het droog weer was van korte duur en juist voor we Brakel zouden binnenfietsen, stonden onze voetjes al te zwemmen in de schoenen. Wijselijk beslist om niet te starten in het veld en rechtsomkeer te maken. Via een omwegje mijn huis weer bereikt met 73 km in de benen. Spijtig voor de organisatie maar dit zagen we niet meer zitten. Volgend jaar beter ?!
bossi
Mountainbiker

Post by bossi »

De 50 km gereden;prachtige tocht veel modder maar met N.N. overal kunnen doorrijden . Er zijn blijkbaar nog weinig venten met ballen er komen deze winter nog zwaardere omlopen .Als de man en de fiets niet vuil mag worden moet je op de rollen rijden .Zo geraken de echte MTB tochten in de problemen;te weinig deelnemers ??
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

bossi wrote:De 50 km gereden;prachtige tocht veel modder maar met N.N. overal kunnen doorrijden . Er zijn blijkbaar nog weinig venten met ballen er komen deze winter nog zwaardere omlopen .Als de man en de fiets niet vuil mag worden moet je op de rollen rijden .Zo geraken de echte MTB tochten in de problemen;te weinig deelnemers ??
De échte mtb tochten gaan door in de zomer.

Image
French
Mountainbiker
Location: cube ams 100 hpc teamline,zannata evo 29,Cube Reaction Race

Post by French »

bossi wrote:De 50 km gereden;prachtige tocht veel modder maar met N.N. overal kunnen doorrijden . Er zijn blijkbaar nog weinig venten met ballen er komen deze winter nog zwaardere omlopen .Als de man en de fiets niet vuil mag worden moet je op de rollen rijden .Zo geraken de echte MTB tochten in de problemen;te weinig deelnemers ??
Ja,maar MTB is gene cross hé

prideandglory1891 X2

Nuja,moest ik tijd gehad hebben had ik deze zeker en vast gedaan.
Elk moet beslissen voor zijn eigen wat wel en niet kan.

Iemand toevallig op gps staan?
Blanco-Jr
Mountainbiker

Post by Blanco-Jr »

Vertrokken om 8u30 voor de 50km. Het eerste deel was genieten, maar door de aanhoudende regen nadien dikwijls gevaarlijk in de afdalingen, op kasseien en ook iets teveel kleverige trot. Toch mooi tempo gereden in deze lastige omstandigheden in 2u50 en 18km/u. 1150Hm klopt dit?
kurt1957
Mountainbiker

Post by kurt1957 »

French wrote:
Ja,maar MTB is gene cross hé

prideandglory1891 X2

Nuja,moest ik tijd gehad hebben had ik deze zeker en vast gedaan.
Elk moet beslissen voor zijn eigen wat wel en niet kan.

Iemand toevallig op gps staan?
http://connect.garmin.com/activity/230493123
meyke
Mountainbiker

Post by meyke »

Dit was nu eens een echte mountainbiketocht.
Ondanks de regen goed berijdbaar en wat een PRACHTIG parkoer.
K'heb me gejeund gelijk een vikken. =D> =D> =D> :P :P
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Ewel ke mij ook echt gejeund, modder modder modder maar echt plezant om er door te rijden. 48km met 850 hm.

Nog eens genieten van de tocht kan hier:

http://www.youtube.com/watch?v=bkLLYMSkPpU
l3m4nt
Mountainbiker

Post by l3m4nt »

meyke wrote:Dit was nu eens een echte mountainbiketocht.
Ondanks de regen goed berijdbaar en wat een PRACHTIG parkoer.
K'heb me gejeund gelijk een vikken. =D> =D> =D> :P :P
hier van hetzelfde, modder is net een extra fun-factor :)
vertrokken voor de 40km, maar na 18km stonden we weer aan de start ... blijkbaar een pijltje gemist :s (doe mij maar fluo-geel), dan maar nog eens vertrokken voor de 15km-tocht
in het begin vreesde ik dat die 15km een soort easy-asfalt parcours ging zijn, maar niks was minder waar dankzij een prachtige uitgestrekte technische strook door de bossen, dikke chapeau voor de parcoursbouwer!
bevoorrading/afspuitstand/douche ook goed in orde, enige puntje van kritiek zijn voor mij dus de pijltjes (of dat ene pijltje dat ik gemist heb)
content dat ik afgekomen ben uit Gent!
Larwing&
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Post by Larwing& »

gestart rond 9h voor de 50km en constant regen over thoofd gehad!Maar overal goed bereidbaar moet ik zeggen...Plezant herfst tocht,laat de rest maar komen komende maanden ;)!
Post Reply