Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Op Summerbike zaten de drops niet in de toertocht en in het testparcours. In eerste instantie zat de drop net na de klim waar je al slingerend naar boven moet erin maar bij nader inzien is dit er toen uitgehaald (na 4 uur op wedstrijdniveau kan het wel eens fout gaan).

De obstakels zijn allemaal niet zo moeilijk maar ik raad toch echt aan om de eerste keer overal rustig te fietsen. Als je voor de 2e keer op een MTB zit en dit allemaal al fietst dan vind ik dat knap.

Overigens heb je nog 1 dropje als je vanaf het fietspad de afdaling doet met die ene kombocht richting de vijver. Liggen wel wat stenen maar is in principe een kleine drop. Dan nog 1 vlakbij de stijle afdaling van de Belgacom GP (weet niet hoe ik dat anders kan uitleggen).
BlackRaider
Mountainbiker

Post by BlackRaider »

MC Tim wrote:Nu wil ik wel eens een foto van die afdaling zijn.
Ik weet dat ik het parcours van de Belgacom Cup heb gereden en dat ging door dat stuk bos met die singletrack, maar ik kan me geen hééél steile afdaling herinneren...
Als je het Belgacom Gp parcours nog kan herinneren:
Op het einde van die singletrack ging je toen naar links en kwam je tussen 2 vijvers uit.
Als je daar rechtdoor zou blijven gaan gaat die singletrack gwn verder en aan het einde heb je dan die drop. Mss dat ik er vant weekend is ne foto ga pakken :-D
Jonas_VD
Mountainbiker

Post by Jonas_VD »

SD2E wrote:
BlackRaider wrote:
SD2E wrote:Die diepe drop in een van de singletracks is ook vrij gevaarlijk als je het niet verwacht.
Kan mijn voorstellen als je daar nietsvermoedend afkomt tegen een redelijke snelheid dat het wel eens bingo kan zijn :oops:
Bwa, die ziet er veel gevaarlijker en intimiderender uit dan hij eigenlijk is. In principe kan daar niet zo veel misgaan.
Vorig weekend ben ik er gaan trainen met een vriend die nog maar voor de 2de keer ooit ging biken en hij heeft die zonder problemen kunnen nemen.
De 2e keer met de mountainbike en daar af rijden? Dat wil ik toch eerst zien ze 8)
Mensen die continu biken en marathons zoals RDHF doen denken zelfs 2 keer na eer ze eraf rijden
De 1ste keer was ik gewaarschuwd, heb ik 2 keer nagedacht en de alternatieve route genomen. De 2de keer was er echter geen tijd meer om te denken en tot mijn eigen verbazing was ik 2 seconden later geen zand aan 't eten :-D Het ziet er heel extreem en moeilijk uit, maar het valt goed mee..
simonsky
Mountainbiker

Post by simonsky »

is er ne gps track van dn belgacom gp parcours?
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Belgacom gp parcours is niet makkelijk te rijden aangezien er bijv op de delta weide geen linten/hekken meer staan. Gewoon de gewone route rijden. Is 10 keer mooier dan die van de Belgacom GP.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Als de 'gewone' route uitgepijld zou zijn, zou ik die graag rijden. Of is er ergens een map of gps track van die 'gewone' route beschikbaar aub?

Het parcours van de Belgacom cup ken ik vanbuiten :wink:
Lesley1980
Mountainbiker

Post by Lesley1980 »

Kristof Huyck wrote:Als de 'gewone' route uitgepijld zou zijn, zou ik die graag rijden. Of is er ergens een map of gps track van die 'gewone' route beschikbaar aub?

Het parcours van de Belgacom cup ken ik vanbuiten :wink:

Normaal staat ze aangegeven met oranje bollen op de bomen maar als je er voor de eerste maal komt vind ik het nogal ingewikkeld. We zouden er eens werk van moeten maken om ze volledig uit te pijlen maar vrees dat die pijlen er niet lang zullen hangen.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

De oranje bollen waren mij al langer opgevallen, maar dat is niet echt praktisch om op te rijden. Ge zijt er rap ene voorbij als ge in volle actie zijt :-) En als ge terug uit het bos komt zijn er geen bollen meer uiteraard. Pijlen is ook niet alles, als ze inderdaad constant worden weggenomen. Een plannetje en gps track(s) zijn misschien wel handig in dit geval.
Lesley1980
Mountainbiker

Post by Lesley1980 »

Kristof Huyck wrote:De oranje bollen waren mij al langer opgevallen, maar dat is niet echt praktisch om op te rijden. Ge zijt er rap ene voorbij als ge in volle actie zijt :-) En als ge terug uit het bos komt zijn er geen bollen meer uiteraard. Pijlen is ook niet alles, als ze inderdaad constant worden weggenomen. Een plannetje en gps track(s) zijn misschien wel handig in dit geval.

Deze is een trainingsritje van mij in de Schorre en de kleiputten in Terhagen.

http://connect.garmin.com/page/activity ... id=1824845
flashing
Mountainbiker

Post by flashing »

, we hebben vandaag in de gietende regen , toch al een goeie start genomen met verbeteringen ah parcour , maar ik ben op zoek naar volk om te helpen , voelt iemand zich geroepen ? :-)
Post Reply