Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Die diepe drop in een van de singletracks is ook vrij gevaarlijk als je het niet verwacht.
Kan mijn voorstellen als je daar nietsvermoedend afkomt tegen een redelijke snelheid dat het wel eens bingo kan zijn :oops:
BlackRaider
Mountainbiker

Post by BlackRaider »

SD2E wrote:Die diepe drop in een van de singletracks is ook vrij gevaarlijk als je het niet verwacht.
Kan mijn voorstellen als je daar nietsvermoedend afkomt tegen een redelijke snelheid dat het wel eens bingo kan zijn :oops:
Bwa, die ziet er veel gevaarlijker en intimiderender uit dan hij eigenlijk is. In principe kan daar niet zo veel misgaan.
Vorig weekend ben ik er gaan trainen met een vriend die nog maar voor de 2de keer ooit ging biken en hij heeft die zonder problemen kunnen nemen.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Hoor de 'diepe drop' regelmatig terugkomen...Zat die er in het parcours van de summerbike dan niet in?
Heb toen dat testparcours en tt gedaan, maar herinner me nergens een drop te zijn tegengekomen, tis iig interessant om te weten waar je eens van de grond kan komen...:lol:
BlackRaider
Mountainbiker

Post by BlackRaider »

Dickie wrote:Hoor de 'diepe drop' regelmatig terugkomen...Zat die er in het parcours van de summerbike dan niet in?
Heb toen dat testparcours en tt gedaan, maar herinner me nergens een drop te zijn tegengekomen, tis iig interessant om te weten waar je eens van de grond kan komen...:lol:
Er zijn meerdere drops in de schorre hoor (en er komt binnenkort nog 1 bij). Degene waar het hier over gaat ligt op het einde van het vaste parcours, op de singletrack naast de visvijver. Daar ligt een diepe drop gevolgd door een erg steile afdaling.
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

Best toch eens wa foto's bijzetten... maar je bedoelt toch de singletrack waar je uiteindelijk uitkomt naast de schuifaf die naast de ingang van de grote trap ligt.
SD2E
Mountainbiker

Post by SD2E »

BlackRaider wrote:
SD2E wrote:Die diepe drop in een van de singletracks is ook vrij gevaarlijk als je het niet verwacht.
Bwa, die ziet er veel gevaarlijker en intimiderender uit dan hij eigenlijk is. In principe kan daar niet zo veel misgaan.
Vorig weekend ben ik er gaan trainen met een vriend die nog maar voor de 2de keer ooit ging biken en hij heeft die zonder problemen kunnen nemen.
De 2e keer met de mountainbike en daar af rijden? Dat wil ik toch eerst zien ze 8)
Mensen die continu biken en marathons zoals RDHF doen denken zelfs 2 keer na eer ze eraf rijden
SD2E
Mountainbiker

Post by SD2E »

PhilippeBiker wrote:Best toch eens wa foto's bijzetten... maar je bedoelt toch de singletrack waar je uiteindelijk uitkomt naast de schuifaf die naast de ingang van de grote trap ligt.
Inderdaad die bedoel ik
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

Daar ziet ge mij niet afrijden zou al twijfelen met ne fully laat staan met 29er hardtail,het lijkt idd steiler dan het is maar die eerste blik zeg me van nee geen "extra" risco's nemen
Last edited by PhilippeBiker on Thu 04 Oct 2012 23:12, edited 1 time in total.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Nu wil ik wel eens een foto van die afdaling zijn.
Ik weet dat ik het parcours van de Belgacom Cup heb gereden en dat ging door dat stuk bos met die singletrack, maar ik kan me geen hééél steile afdaling herinneren...
BlackRaider
Mountainbiker

Post by BlackRaider »

Vorige zondag: ikzelf, Flashing en Jonas_VD (2de keer op mtb): alle 3 eraf gereden op hardtail. Enkel Jonas met 29"

Die drop zat inderdaad niet in het parcours van belgacom gp
Post Reply