GPS vr mountainbike

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

klopt wat je zegt, de GPS'en zijn niet onfeilbaar, je moet er nog altijd mee rekening houden dat je zelf aan het stuur van de bike zit :D :D

nu, om geïnteresseerden of twijfelaars te helpen een keuze te maken tussen Garmin of Magellan, kunnen we misschien de zaken eens op een rijtje zetten.

Mijn ideeën (ter aanvulling van de kenners natuurlijk), en ik beperk me tot de pluspunten om geen mensen te ambeteren :lol:

- Garmin:
+ goede software: snelle updates, TOPO-mogelijkheden
+ compact formaat
+ ruim aanbod
+ meest gebruikt (uitwisselen van tracks gemakkelijk)

- Magellan:
+ goede ontvangst (quad-helix antenne)
+ goedkoper dan Garmin, zowel hard- als software
+ minder toeters en bellen (gebruiksvriendelijker)
+ uitbreidbaar geheugen (SD-kaarten tot 512mb) bij Meridian-reeks om meer kaartmateriaal te kunnen opslaan
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

Quickfit wrote: - Magellan:
+ minder toeters en bellen (gebruiksvriendelijker)
Tja, is dat nu een voor- of nadeel?
eskimo1973
Mountainbiker

Post by eskimo1973 »

Yoo, ik heb me een tijdje geleden de Garmin map 60 aangeschaft. tot nog toe enkel gebruikt voor trektochten en inde wagen en een sporadische keer voor het MTB'en. Ik ben op zoek naar een goede bevestigingskit zodat ik die ook snel en stevig op het stuur kan bevestigen.
aanraders ???
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

yep, neem de fietshouders van het merk RAM. Onverslijtbaar en trillingsvrij. Vooral dat laatste is nuttig om batterijen langer te doen meegaan.
check eens op www.gpscity.com. Je vindt ze er in alle maten en voor alle modellen.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Die RAM mounts zijn onverwoestbaar, zeer handig maar wel aan de zware kant.
Ik weet niet of Garmin zelf al een bike mount heeft.
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

hier de fietshouder van Garmin voor de 60 reeks

Image

hier die van RAM, ook voor de Garmin 60

Image
serre
Mountainbiker

Post by serre »

Met minder toeters en bellen wordt bedoeld dat die functionaliteit aanwezig is die je mag verwachten van een GPS en geen games en andere onzinnige features die niemand nooit gebruikt (hoewel dat bruikbaar kan zijn als je op een avond in een berghut zit met alleen halfgare britten).

Op de meeste gps'en met kaart zit zoveel functionaliteit dat ik na twee jaar nog altijd niet weet waar alles precies voor dient (een beetje zoals een moderne GSM, uiteindelijk gebruiken de meeste mensen die ook alleen maar om te sms'en en te bellen).

Een GPS gebruik je om een voorgedefineerde route te volgen of om een route/track vast te leggen. Een hoogteprofiel helpt daarbij om je trip in te schatten en een wegenkaart kan helpen om je beter te situeren of om te weten waar je bent als je een wegrit rijd. Ik gebruik mijn gps ook in de wagen en de routeplanner software staat dan ook hoog op mijn verlanglijstje.
Stef
Mountainbiker

Post by Stef »

nothing 's impossible wrote:Stef, een gps toont je altijd waar je bent (als hij een open zicht op de hemel heeft), je kan dus niet meer verloren rijden, zeker met een kaart in het geheugen zeer handig.

verder heb je alle functies van een bike computer voorhanden, dus een kilomtertikske is niet meer nodig.
Aaah oke bedankt,
dan weetek dat ook weeral he maar eigenlijk is dat zoiets als een GPS voor in den auto ongeveer...
groeten stef
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Is zo'n GPS wel goed bestand tegen modder water en dergelijke, want ik heb mijn hartslagmeter polar S510 al vaak terug naar het fabriek moeten zenden omdat de knopjes weeral eens blokkeerden omdat er modder tussen stak.
Voor zulke dure speelgoedjes als GPS zou het wel handig zijn als je weet hoe "voorzichtig" je er mee moet omspringen.
Ik denk eigenlijk wel dat ik ga wachten voor de aanschaf van zo'n spel totdat de prijzen nog wat verder gezakt zijn en er voldoende mensen rondlopen die mij wegwijs in het gebruik van die dingen kunnen bieden.
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

piefkie,

zo'n GPS is juist gemaakt voor outdoor-activiteiten!!

Met mijn Magellan GPS heb ik in totaal al 3000km gereden.

Soms eens in de plenzende regen (ganse dag op de race), soms in de vettige modder (op TT's met mtb), ben er ondertussen ook al een keer of 3 mee gevallen (terwijl de GPS op stuur van mtb stond)... en dat ding geeft geen krimp !!

Als ik mijn mtb afspuit laat ik de GPS zelfs gewoon op het stuur zitten om hem ook te kunnen afspuiten.

Dus maak u geen zorgen...

En je zou verschieten hoeveel mensen er al mee rondrijden... elke TT zie ik nog wel een andere GPS'er
Post Reply