Ik rij nu een 300 km met de ritchey's en ben der super content van.
Ik heb op mijn eerste 29 er met fasttrack gereden dit was een goede band maar als het wat vettiger werd was het voorwiel niet echt betrouwbaar. Op mijn 2 de 29 lagen standard de rapid Robs die heb ik wegens te zwaar vervangen door achter rara en voor roro. De roro hadden meer dan voldoende grip maar vond de rolweerstand vrij hoog in vergelijking met de andere banden waarmee ik gereden had. Nu op mijn nog nieuwere 29 liggen dus ritchey's als deze versleten zijn dan bestel ik me ze onmiddellijk terug. Ik vind het een goede allround band en zeker niet zwaar. Voor de zomer ga ik wel nog een setje super snelle banden bestellen ala furious Fred
Overzicht 29er banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Fast Trak zeker achteraan - lossen de modder vrij moeilijk in vergelijking met Racing Ralph. De Fast Trak's wil je dan zeker niet vooraan, dan is het schaatsen geblazen.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Qua lekbestendigheid heel goede ervaringen met Geax Saguarokenny wrote:Even de grip en dergelijke achterwege gelaten. Ik ben op zoek naar de ultieme band als het op lekbestendigheid aankomt. Ik heb op dat gebied wel behoorlijk goede ervaring met de maxis crossmark, maar het moet toch echt nog beter kunnen dan dat...
-
fillebiker
- Mountainbiker
Post by fillebiker »
Ik heb net een duitse test (van enkele maanden geleden) gelezen.
Hierin testen ze de banden ook op de sterkte van het karkas tegen stenen en doornen.
Tot mijn verbazing moest ik hier lezen dat de schwalbe evo en conti racesport hier telkens met de beste scores gingen lopen.
Veel beter dan vredestein, geax en specialized.
Niet echt mijn eigen bevindingen en die van andere.
Wat denken jullie van de stevigheid van de zijwangen van schwalbe voor de belgische marathons?
vooraan zou ik het aandurven maar ik denk niet dat ik ze achteraan hard zou durfen rijden.
Hierin testen ze de banden ook op de sterkte van het karkas tegen stenen en doornen.
Tot mijn verbazing moest ik hier lezen dat de schwalbe evo en conti racesport hier telkens met de beste scores gingen lopen.
Veel beter dan vredestein, geax en specialized.
Niet echt mijn eigen bevindingen en die van andere.
Wat denken jullie van de stevigheid van de zijwangen van schwalbe voor de belgische marathons?
vooraan zou ik het aandurven maar ik denk niet dat ik ze achteraan hard zou durfen rijden.
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Ik rij alle marathons en meerdaagsen met Schwalbe evo banden, enkel in Bouillon had ik een scheur in mijn band, maar toen was ook mijn velg er aan voor de moeite vanwege een zware val
Roc d'Azur onlangs heb ik ook gereden met Schwalbe Evo banden. Ofwel moet ik al jaren wreed veel geluk hebben gehad ofwel is de zwakte van de flanken bij Schwalbe zeer sterk overroepen door sommigen
Zeker voor Belgische marathons zie ik het probleem niet in. We hebben hier geen rotsachtig terrein.
Roc d'Azur onlangs heb ik ook gereden met Schwalbe Evo banden. Ofwel moet ik al jaren wreed veel geluk hebben gehad ofwel is de zwakte van de flanken bij Schwalbe zeer sterk overroepen door sommigen
Zeker voor Belgische marathons zie ik het probleem niet in. We hebben hier geen rotsachtig terrein.
Ofwel rij je niet hard genoeg naar beneden? Ik heb diverse schwalbes gehad, super om mee te rijden door zijn soepelheid, maar in heftige afdalingen is het altijd bang afwachten of ze het gaan houden. Het gaat hem trouwens niet zozeer over het zijkanten, ik heb er dit jaar twee gescheurd op het loopvlak...
Momenteel de tnt versie van de saguaro opliggen. Iets moeilijker te monteren van de evo schwalbes, maar onmiddelijk luchtdicht en veel steviger.
Rdhf, transalp en weekje dolomieten ermee gereden. Het ging er vantijd hevig aantoe, maar dat spel bleef maar bollen...
Uiteindelijk wel een scheur tijdens een solo's ride. Het loopvlak was ook wel al redelijk versleten en ik denk niet dat een andere band het wel gehouden zou hebben...
Maar opgepast, door de hardere rubber durft hij wel sneller te schuiven dan nen swalbe evo op vochtige ondergrond!
Momenteel de tnt versie van de saguaro opliggen. Iets moeilijker te monteren van de evo schwalbes, maar onmiddelijk luchtdicht en veel steviger.
Rdhf, transalp en weekje dolomieten ermee gereden. Het ging er vantijd hevig aantoe, maar dat spel bleef maar bollen...
Uiteindelijk wel een scheur tijdens een solo's ride. Het loopvlak was ook wel al redelijk versleten en ik denk niet dat een andere band het wel gehouden zou hebben...
Maar opgepast, door de hardere rubber durft hij wel sneller te schuiven dan nen swalbe evo op vochtige ondergrond!