Specialized

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Epic Man
Mountainbiker

Post by Epic Man »

Flip FSR wrote:
Scott Boy wrote:Ps zie op je foto, dat er ook een stukje tape hangt waar de lak van chainsuck beschadigd kan worden... :wink: :wink:
Nope! Die chainstay is volledig beschadigd door die f**k**g CS :cry:
Maar ik krijg gratis een nieuwe van Specialized, is onderweg! =D>
En nu met TA tandwiel is er geen sprake meer van :bounce: :wink:
Krijg je gratis een nieuw frame, omdat dit beschadigd is door CS!!!!
Dan moet ik ook eens bij scott gaan aankloppen :( :( :(
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Scott Boy wrote:Krijg je gratis een nieuw frame, omdat dit beschadigd is door CS!!!!Dan moet ik ook eens bij scott gaan aankloppen :( :( :(
Hola hola, ik krijg een nieuwe chainstay, geen heel frame hoor :(
Maar ik ben tevreden :D
qwan
Mountainbiker

Post by qwan »

Zelf heb ik een Stumpjumper FSR en ben er heel tevreden van. Het grootste verschil tussen de FSR en de Epic is volgens mij dat de Epic erop gericht is het maximaal rendement uit de fiets te halen, zelfs als dat ten koste van de biker gaat, terwijl de FSR onder sommige omstandigheden minder rendement zal halen, maar comfortabeler is. Omdat ik zelf graag langere afstanden rij heb ik dan ook gekozen voor maximaal comfort en dus FSR.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Ha Thierry is er bijna uit.

Mooie keuze.
Epic Man
Mountainbiker

Post by Epic Man »

Jack77 wrote:Ha Thierry is er bijna uit.

Mooie keuze.
Denk dat hij al precies weet, waar hem in januari zijn geld aan gaat uitgeven.....
Maar inderdaad een leuke bike, als hij rijd zoals hij eruit ziet.... =D> =D> =D>
Ren&Stimpy
Mountainbiker

Post by Ren&Stimpy »

ALS FSR rijder sluit ik mij aan bij PV.

Ik heb vorig jaar lang getwijfeld tussen de epic en de stumpjumper. Ik wou vooral een een fiets die heel comfortabel, maar toch een hoog rendement geeft indien nodig.

De epic vind ik een compromisloze fiets. Hier ga je echt voor het rendement gaan dit soms ten koste van het comfort. Bij een stumpjumper kan je de vering achteraan ook blokeren; dit moet je dan wel zelf doen. Dit is echter al rijdend mogelijk omdat het hendeltje heel goed geplaatst is. De propedal stand zorgt er dan voor dat je een actieve vering hebt die weinig of niet reageerd op de pedaalslag.

Maak voor jezelf uit of je kiest voor een compromiloos kanon of een allround bike die overal de baas is.

Ik zou alleszins niet meer zonder mijn stumpie kunnen. :lol:

Foto'kes zie mijn URL hieronder.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Scott Boy wrote:
Jack77 wrote:Ha Thierry is er bijna uit.

Mooie keuze.
Denk dat hij al precies weet, waar hem in januari zijn geld aan gaat uitgeven.....
Maar inderdaad een leuke bike, als hij rijd zoals hij eruit ziet.... =D> =D> =D>
Ik rij inderdaad zoals ik eruit zie :lol: en hoogstwaarschijnlijk zal dat vanaf volgende lente met zo'n FSR120 zijn ... Tenzij er nog iemand met zeer goeie alternatieven op de proppen komt natuurlijk. Maar ik denk niet dat je voor 2600 euro een betere fiets kan vinden (FSR 120 Expert Disk met enkele aanpassingen, namelijk X9-gripshifts en X9-achterderailleur ipv die Shimano-dingen).
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

Special Eyes'd wrote:Sinds anderhalve maand misbruik ik mijn Stumpi FSR en dat is wel degelijk een plezant fietske. Qua gewicht (gemeten bij de fietsemaker) kwamen we uit op 12,4 kg, klikpedalen en bar-ends ingebrepen, in medium maat. Wreed content!

Het is mijn eerste fiets met schijfremmen (was vroeger ne Scotter) en het valt me wel tegen dat ik na iedere rit door den blub, en dan mijn fiets 2 dagen laten staan, een zuigertje van de schijfremmen vastzit. Is dat normaal?
Het zijn Deore hydraulische schijfremmen.
Ik vind het nogal een gedoe, iedere keer die wielen eruit, de veiligheidspennen verplooien tot ze eruit kunnen, de blokskes en veer eruit, een klein beetje remmen tegen een blokje en reinigen en smeren.

Zijn die Deore- schijfremmen extra gevoelig, of is het de aard van het beestje, of vreet de Vlaams-Brabantse modder extra hard?
goed reinigen hoort nu eenmaal bij het onderhoud van disc-brakes, maar ook van V-brakes. Ik heb LX schijfremmen en ben er tot nu toe heel tevreden van, altijd goede remkracht, eenmaal goed ingeremd is en geen slijtage aan de blokjes, bij den tt van aarschot waren mijn v-brake blokjes serieus afgesleten.

waaruit bestaat mijn onderhoud: wiel eruit, schijf afkuisen met water of een zeepsopke of als er vet aanhangt wat remmenriniger opspuiten, veer en blokjes eruit, blokjes met ne verf of tandenborstel afkuisen, klauw met tuinslang afspuiten, met tandenborstel erin, wat perslucht erop en dan een beetje remmenreiniger erop en niks probs met mijn schijfremmen.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Van Cot wrote:goed reinigen hoort nu eenmaal bij het onderhoud van disc-brakes, maar ook van V-brakes. Ik heb LX schijfremmen en ben er tot nu toe heel tevreden van, altijd goede remkracht, eenmaal goed ingeremd is en geen slijtage aan de blokjes, bij den tt van aarschot waren mijn v-brake blokjes serieus afgesleten.

waaruit bestaat mijn onderhoud: wiel eruit, schijf afkuisen met water of een zeepsopke of als er vet aanhangt wat remmenriniger opspuiten, veer en blokjes eruit, blokjes met ne verf of tandenborstel afkuisen, klauw met tuinslang afspuiten, met tandenborstel erin, wat perslucht erop en dan een beetje remmenreiniger erop en niks probs met mijn schijfremmen.
Sorry, Van Cot, maar:

1. Goed reinigen van V-brakes? Hooguit afvegen met een vod of afspoelen bij den bike-wash. Niks verwijderen, geen extra producten. Hooguit 2 minuten werk. Hoeft zelfs niet meteen na de rit. En eens om x tijd je blokjes bijregelen en om de y tijd je kabels eens uitkuisen of vervangen.

2. Hoeveel kms en in welke omstandigheden heb je al met je Scale om de slijtage van je brake-pads te beoordelen? 'k Zeg niet dat die dingen niet kunnen meegaan, begrijp me niet verkeerd, maar wat slijtage betreft zou ik toch liever afgaan op lange-termijn ervaringen.

[De V-brakes op je YZ-2 waren bovendien alles behalve representatief voor V-brakes in het algemeen en dus zeker niet te vergelijken met je huidige schijven. (Pas op, 'k heb dus niks tegen schijfremmen (indien aangekocht door mensen die weten wat ze doen), maar voorlopig is het (nog?) niks voor mij.)]
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

[-X Dit wordt geen schijf/velgremdiscussie hé mannen [-X

Ieder koopt maar wat hij denkt dat voor hem het beste is, punt! :-({|=

Voor de rest: onderhoud uw materiaal en ge krijgt geen problemen! :wink:
Post Reply