Specialized

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Scott Boy wrote:Niet dat ik nu een gewichtsmaniak ben, maar hebben jullie ook een idee van het gewicht van die fietsjes....
De FSR-100 Expert (Large) model 2004 weegt volgens O2-Bikers 12,2kg (zonder pedalen) -> zie O2-Bikers 04/2004

De FSR-120 Expert Disk (Medium) model 2005 weegt (uit het blote hoofd :wink:) volgens Bike-magazin 12,4kg (zonder pedalen) -> zie Bike-magazin 10/2004
luke
Mountainbiker

Post by luke »

Hallo.
Kan je bij elke dealer zo'n testrit maken ?
Of kennen jullie zo'n dealer rond het Antwerpse ?
En zo'n testrit is dat even rijden voor de deur van de dealer of hoe gaat dat ?
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Scott-boy, gezien jij van Kinrooi bent kan je makkelijk even naar Bike-fun rijden in Heerlen. Die heeft een testparcourtje en alle specialized modellen op voorraad :wink:
Epic Man
Mountainbiker

Post by Epic Man »

Flip FSR wrote:Scott-boy, gezien jij van Kinrooi bent kan je makkelijk even naar Bike-fun rijden in Heerlen. Die heeft een testparcourtje en alle specialized modellen op voorraad :wink:
Thanks,

Had al gezien op de site dat hij vanalles in voorraad heeft, maar dat hij een test parcourtje had dat wist ik niet..
Zit ook wel wat verschil tssn de prijzen van Bike-fun en Janssen uit Genk.

Flip, jij als kenner van Specialized, naar welke van deze bikes gaat jouw voorkeur uit en waarom???
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Huh? Kenner? Ikke? :oops:

Bij mij was de motivatie voor de aankoop eigenlijk heel simpel:
Ik was een hardtail gewoon, en wilde zeker geen bike die ook maar het
minste "pompt" [-X
Het enige frame met een demper die volledig geblokkeerd
kan worden zonder zelf aan één of andere hendel te moeten prullen was
dat van de epic, even heb ik nog getwijfeld tussen deze en een scalpel (ook mooi)
maar na een testrit op de scalpel wist ik dat het de epic zou worden =D>
Ik ben eigenlijk een sporadische chronorijder en rijd geen wedstrijden
maar het potentieel van zo'n epic is toch wel enorm :bounce:
Zondag reed ik nog op mijn oude Giant cadex en het mag gezegd worden:
Ik moest veel meer moeite doen om dezelfde "kruissnelheid" te halen :evil: (Nu ja, trappen moet je toch hé :roll: )
Voor mij persoonlijk is m'n epic de ideale fiets, zo stijf als een plank op
vlak en in de klim en heerlijk comfortabel op ruw terrein en in afdalingen.
Je mag hem gerust eens even testen als je geen testbike vindt.
Dan spreken we eens af op een TT of zo :wink:
Epic Man
Mountainbiker

Post by Epic Man »

Het enige frame met een demper die volledig geblokkeerd
kan worden zonder zelf aan één of andere hendel te moeten prullen

Dit vind ik persoonlijk dus ook een groot plus punt, het nadeel is natuurlijk zijn prijs....

De Scott genius reeks heeft een hendeltje aan het stuur, maar je moet natuurlijk steeds wat prullen onder het rijden.....

Ps zie op je foto, dat er ook een stukje tape hangt waar de lak van chainsuck beschadigd kan worden... :wink: :wink:
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Scott Boy wrote:Ps zie op je foto, dat er ook een stukje tape hangt waar de lak van chainsuck beschadigd kan worden... :wink: :wink:
Nope! Die chainstay is volledig beschadigd door die f**k**g CS :cry:
Maar ik krijg gratis een nieuwe van Specialized, is onderweg! =D>
En nu met TA tandwiel is er geen sprake meer van :bounce: :wink:
Special Eyes'd
Mountainbiker

Post by Special Eyes'd »

Sinds anderhalve maand misbruik ik mijn Stumpi FSR en dat is wel degelijk een plezant fietske. Qua gewicht (gemeten bij de fietsemaker) kwamen we uit op 12,4 kg, klikpedalen en bar-ends ingebrepen, in medium maat. Wreed content!

Het is mijn eerste fiets met schijfremmen (was vroeger ne Scotter) en het valt me wel tegen dat ik na iedere rit door den blub, en dan mijn fiets 2 dagen laten staan, een zuigertje van de schijfremmen vastzit. Is dat normaal?
Het zijn Deore hydraulische schijfremmen.
Ik vind het nogal een gedoe, iedere keer die wielen eruit, de veiligheidspennen verplooien tot ze eruit kunnen, de blokskes en veer eruit, een klein beetje remmen tegen een blokje en reinigen en smeren.

Zijn die Deore- schijfremmen extra gevoelig, of is het de aard van het beestje, of vreet de Vlaams-Brabantse modder extra hard?

Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Special Eyes'd wrote:het valt me wel tegen dat ik na iedere rit door den blub, en dan mijn fiets 2 dagen laten staan, een zuigertje van de schijfremmen vastzit. Is dat normaal?
Je remmen eens goed uitspoelen met veel water (tuinslang, hogedruk)
zal al veel leed besparen denk ik...
Doe dit wel direct na de modderrit hé :roll:
Epic Man
Mountainbiker

Post by Epic Man »

Special Eyes'd wrote:Sinds anderhalve maand misbruik ik mijn Stumpi FSR en dat is wel degelijk een plezant fietske. Qua gewicht (gemeten bij de fietsemaker) kwamen we uit op 12,4 kg, klikpedalen en bar-ends ingebrepen, in medium maat. Wreed content!

Het is mijn eerste fiets met schijfremmen (was vroeger ne Scotter) en het valt me wel tegen dat ik na iedere rit door den blub, en dan mijn fiets 2 dagen laten staan, een zuigertje van de schijfremmen vastzit. Is dat normaal?
Het zijn Deore hydraulische schijfremmen.
Ik vind het nogal een gedoe, iedere keer die wielen eruit, de veiligheidspennen verplooien tot ze eruit kunnen, de blokskes en veer eruit, een klein beetje remmen tegen een blokje en reinigen en smeren.

Zijn die Deore- schijfremmen extra gevoelig, of is het de aard van het beestje, of vreet de Vlaams-Brabantse modder extra hard?
Ik heb Xt hydraulische remmen, moet zeggen ben er heeeel content van :wink: :wink:
Moet wel zeggen dat ik trouw na elke TT mijn bike gepoetst hebt.
Post Reply