Do 20/09/2012 Grobbendonk :: VTT Grobbendonk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roelp
Mountainbiker

Post by roelp »

ben hier geweest, en het parcours lag er schitterend bij.
Af en toe ne keer ne plas, maar daar kon je gemakkelijk omheen rijden.
De eerste 30km, en de laatste 5km waren de leukste.

Af en toe wel opletten want zeker op het militair domein hingen veel verschillende pijlen. Ik denk dat ik daar ook ergens verkeerd gereden ben, want ik heb daar een stuk 2 keer gedaan.
Leto
Mountainbiker

Post by Leto »

Het parcours ligt er super bij. Nu hopen dat het niet te veel meer gaat regenen de komende dagen...
Het was een prachtige tocht. Eerst 6km op het militair domein, daarna richting Bloso Herentals, waar we de rode en groene route hebben gevolgd. Daarna een heel mooi stukje langs de kleine Nete en zo terug naar het militair domein voor de laatste 6 à 7 km, waar je best nog wat energie kunt overhouden! Ik vrees enkel dat er wel wat "treintjes" zullen gevormd worden in het domein, wat toch zou kunnen leiden tot wat opstoppingen.
Zeker de moeite om verlof voor te nemen :-)
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Deze ook gereden parkoer lag er supper bij
Tot aan de ravi supper veel singletrack dan een iets saaier stukje en de finale mocht er ook zijn. Voor zij die zondag gaan rijden naast de nete kun je NIET voorsteken vandaag heeft er iemand dat geprobeert en we hebben hem met 2 man er terug uit geholpen Deze persoon had even een klein stuurfoutje gemaakt en was gaan zwemmen Of dacht hij dat er geen douches waren :lol:
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

patje2 wrote:de nete kun je NIET voorsteken vandaag heeft er iemand dat geprobeert en we hebben hem met 2 man er terug uit geholpen Deze persoon had even een klein stuurfoutje gemaakt en was gaan zwemmen Of dacht hij dat er geen douches waren :lol:
:-)
Ik ben daar ook verschoten dat het ineens een scherpe bocht naar rechts was... alleen heb ik er geen natte kleding aan overgehouden.
galileo
Mountainbiker

Post by galileo »

Gisteren in laatste instantie nog beslist om een half dagje vrij te nemen.
Dat was dus een goede beslissing.
Dit was een mooi tochtje.
De eerste 5 km en de laatste 10 km waren in de speeltuin van de militairen. Ik heb begrepen dat je daar niet veel mag komen.
Nadien nog een lekkere spaghetti gegeten voor 5 EUR en een koffietje voor 1 EUR. Dat zijn nog eens democratische prijzen.
Er was toch opvallend veel volk voor een tocht op een weekdag.
Je moest wel wat opletten voor de juiste pijlen te volgen, maar ik ben geen keer enkele fout gereden.
Een impressie:
Image
Warpy
Mountainbiker

Post by Warpy »

Wij komen zondag ook af met een delegatie van WTC Onze Hoop uit Oud-Turnhout. Hopelijk blijft het droog.
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Ik snap eerlijk gezegd het gedoe ivm de bepijling niet.
Bij de start stond duidelijk aangegeven dat we de geel-rode pijlen van GEAX dienden te volgen. De overige pijlen in het militair domein waren pekzwart (voor een natuurloop).
DasKonzept
Mountainbiker

Post by DasKonzept »

2de jaar op rij dagske verlof voor genomen. 't Was friskes in korte broek in den beginne ... zo op de geur afgaand was het in de nabije LU-fabriek wafelenbak met warme chocola ...
Bij de laatsten vertrokken en maar 5 MTB-ers ontmoet in de grote tocht. Helemaal alleen bij de bevoorrading ! Leuk zo een tocht op uwen alleen.
Doortocht door het militair domein is niet mijn ding met kort draaien en keren, korte hellingskes en 'rollende' denne-appels op de paden, daar kan ik niet in een tempo geraken. De gele zand voorbij Herentals das meer mijn ding met langere stroken en vlot te nemen bochten ... Geen mulle zand dus nu wel overal boven geraakt.
43km/325 Hm
METTESC
Mountainbiker

ook vandaag deze tt gereden

Post by METTESC »

Prachtig ritje, veel single tracks, korte klimmetjes.

bevoorrading na +-29km.

Best nog een beetje reserve houden voor de laatste 8 a 9km op militair domein.

alles zeer goed berijdbaar en droog, op hier en daar een paar spatten na.
Als je de geax pijlen volgt, is er geen probleem. ( 1 pijl naar links gemist, na +-6km, even terug gedraaid en de goede weg gevonden. )

Zondag terug van de partij.
attentie voor zondag ( e313 afrit grobbendonk was wel afgesloten !! )

8)
Karakoram1
Mountainbiker

Post by Karakoram1 »

I.v.m. de bepijling, ik en mijn fietsmakker waren als 1 van de eersten gestart en na 6 km kwamen we terug aan de start.
We dachten dat we een pijl ergens gemist hadden en vertrokken opnieuw.
Na een 5tal km hadden we door dat we opnieuw naar de start reden, en toen stonden er nog mensen die ook doorhadden dat er iets mis was.
Wij opnieuw naar de start en dit gaan melden, opnieuw vertrokken en na een 2tal km moesten we opeens naar links waar er daarvoor de pijlen naar rechts hingen.
Ze hadden dus op 1 plaats de pijlen verkeerd hangen en toen dit verandert was was alles in orde.
PS : 't is ne mooie tocht
Post Reply