Denk eraan deel te nemen aan deze toertocht.
Heeft er iemand vorig jaar deelgenomen en wat waren de ervaringen (vertrek is in Alle een deelgemeente van Vresse-sur-Semois)? Moddergevoelig parcours, steile hellingen, ... ?
Zo 16/09/2012 Vresse-Sur-Semois :: 2ème VTT Terry Fox
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
De 25 km. gereden. Vertrokken in Alle-Sur-Semois via rustige asfaltweg naar Mouzaive (naast de Semois) om vervolgens de bossen in te duiken en, met uitzondering van een klein bezoekje aan Laforet, er niet meer uit te komen. Zeer goede bepijling, weinig modder, prachtige natuur (kudde herten gespot), enkele pittige doch doenbare beklimmingen, itt andere kilometers weinig single tracks, povere bevoorrading (zeer klein stukje chocola, zeer klein stukje banaan en water met siroop) maar we komen niet om te eten. Nadien braadworst op de barbecue en voor de liefhebbers Orval.
De zon was van de partij (7° bij vertrek en 19° bij aankomst).
Ik keer terug.
Ik keer terug.
heb je hier toevallig een gps track van.geertg wrote:De 25 km. gereden. Vertrokken in Alle-Sur-Semois via rustige asfaltweg naar Mouzaive (naast de Semois) om vervolgens de bossen in te duiken en, met uitzondering van een klein bezoekje aan Laforet, er niet meer uit te komen. Zeer goede bepijling, weinig modder, prachtige natuur (kudde herten gespot), enkele pittige doch doenbare beklimmingen, itt andere kilometers weinig single tracks, povere bevoorrading (zeer klein stukje chocola, zeer klein stukje banaan en water met siroop) maar we komen niet om te eten. Nadien braadworst op de barbecue en voor de liefhebbers Orval.
Ik keer terug.
Nee, spijtig genoeg niet (sta technologisch nog zo ver niet). Zijn wel een paar keer pijltjes van de vaste parcoursen tegengekomen (groen en geel als ik mij niet vergis).B@rt wrote:heb je hier toevallig een gps track van.geertg wrote:De 25 km. gereden. Vertrokken in Alle-Sur-Semois via rustige asfaltweg naar Mouzaive (naast de Semois) om vervolgens de bossen in te duiken en, met uitzondering van een klein bezoekje aan Laforet, er niet meer uit te komen. Zeer goede bepijling, weinig modder, prachtige natuur (kudde herten gespot), enkele pittige doch doenbare beklimmingen, itt andere kilometers weinig single tracks, povere bevoorrading (zeer klein stukje chocola, zeer klein stukje banaan en water met siroop) maar we komen niet om te eten. Nadien braadworst op de barbecue en voor de liefhebbers Orval.
Ik keer terug.
Je zal je het niet beklagen, ook nog veel mogelijkheden in de streek zelf (Daverdisse, Glaireuse, Transinne, Maissin, enz.).B@rt wrote:geen probleem, ik weet dat het een toffe streek is waar je veel kan uithalen alleen moet je het weten liggen ( mijn ouders staan daar met de caravan), vanaf volgende zomer ga ik daar eens een paar weekends de boel gaan verkennen en loggen via de gps.
Voor 25 km is dat wel voldoende zeker ?geertg wrote:De 25 km. gereden. Vertrokken in Alle-Sur-Semois via rustige asfaltweg naar Mouzaive (naast de Semois) om vervolgens de bossen in te duiken en, met uitzondering van een klein bezoekje aan Laforet, er niet meer uit te komen. Zeer goede bepijling, weinig modder, prachtige natuur (kudde herten gespot), enkele pittige doch doenbare beklimmingen, itt andere kilometers weinig single tracks, povere bevoorrading (zeer klein stukje chocola, zeer klein stukje banaan en water met siroop) maar we komen niet om te eten. Nadien braadworst op de barbecue en voor de liefhebbers Orval.
Ik keer terug.
Bedoel je daar mee dat bikers die "maar" 25 km. rijden geen recht hebben op een treffelijke bevoorrading, ook al hebben zij 8,00 euro inschrijvingsgeld betaald voor een tocht met voorziene bevoorrading?Christ D. wrote:Voor 25 km is dat wel voldoende zeker ?geertg wrote:De 25 km. gereden. Vertrokken in Alle-Sur-Semois via rustige asfaltweg naar Mouzaive (naast de Semois) om vervolgens de bossen in te duiken en, met uitzondering van een klein bezoekje aan Laforet, er niet meer uit te komen. Zeer goede bepijling, weinig modder, prachtige natuur (kudde herten gespot), enkele pittige doch doenbare beklimmingen, itt andere kilometers weinig single tracks, povere bevoorrading (zeer klein stukje chocola, zeer klein stukje banaan en water met siroop) maar we komen niet om te eten. Nadien braadworst op de barbecue en voor de liefhebbers Orval.
Ik keer terug.
Ik bedoel dat als je 25km rijd daarmee genoeg hebt , toch ? 8 euro voor de kleinere afstanden , is wel genoeg toch !geertg wrote:
Bedoel je daar mee dat bikers die "maar" 25 km. rijden geen recht hebben op een treffelijke bevoorrading, ook al hebben zij 8,00 euro inschrijvingsgeld betaald voor een tocht met voorziene bevoorrading?
Wat betreft uw eerste zin : 'T is maar hoe je het bekijkt, als je 8,00 euro betaalt dan verwacht je toch iets meer (de stukjes waren wel erg klein) en ik denk dat iemand die conditioneel niet al te goed is toch ook wel wat suikers kan gebruiken, ook als is het "maar" 25 km. Was toch een Ardennenrit aan de Semois waar er quasi niets vlak was. Maar, zoals ik al schreef, wij zijn daar niet om te eten (heb enkel vergeleken met de andere toertochten welke ik al gereden heb).Christ D. wrote:Ik bedoel dat als je 25km rijd daarmee genoeg hebt , toch ? 8 euro voor de kleinere afstanden , is wel genoeg toch !geertg wrote:
Bedoel je daar mee dat bikers die "maar" 25 km. rijden geen recht hebben op een treffelijke bevoorrading, ook al hebben zij 8,00 euro inschrijvingsgeld betaald voor een tocht met voorziene bevoorrading?
Wat betreft uw tweede zin : 8,00 euro (voor alle afstanden) is inderdaad veel maar opbrengst was voor het goede doel.