Zo 16/09/2012 Poelkapelle :: Statiekermis Poelkapelle

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

Den dezen hier heeft gisteren (alleen - 35km) en vandaag (met Jägermeister, Med 26, Lady Jägermeister, en Sportbeestje - 50km) ook genoten van een verrassend mooie tocht in eigen streek. De organisatie heeft inderdaad het maximum uit de streek gehaald. De privé passages werden zeer gesmaakt! Redelijk gevlamd en terug thuis geariveerd met 63km op de teller en een avg van 23.6 km/u.

Bevoorrading basic maar genoeg en vriendelijk volk maakt ook meer dan de helft goed!

Spijtig van de punaisen aan en rond de sporthal. Helaas een aantal mensen zien plat staan en ook een jonge gast kunnen helpen met een binnenband. 2 platte banden en er maar 1 extra mee hebben is dikke pech.

Leuke apres, goeie hot dogs, goede bike wash (al was het bij mij om het vuil van de voorbije 4 tochten af te spuiten :oops: )

De aanduiding op de grond (zoals in FR) vind ik persoonlijk goed en duidelijk. Alleen zoals aangehaald is het hopelijk iets wat makkelijk afspoelt want met het aantal tochten die hier passeert hebben we inderdaad heel snel een picasso op de grond en de groenen in onze nek!

Ik ben dus alleen maar vol lof over deze organisatie en tocht! SUPER !

Grtz Manza

PS: een ingegraven balk met nagels op onze tocht vorig jaar klinkt echt wel mega, maar 't is er net iets over :-D Er waren alleen maar punaises ... en ik ben ze gaan oprapen (dus 'k weet het vrij zeker).
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

Deze morgen een zéér gevarieerde TT gereden in Poelkapelle!
Geen klachten,geen opmerkingen (mss ben ik snel content)maar ik vind dat de mensen die deze tt uitstippelden dit goe gedaan hebben.
En meer dan content met stukje banaan,appelsien peperkoek en lekkere sportdrank

=D>
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

En dan nu een briljante openings zin :lol: :lol: :

Vanmorgen met 3 Erika's baaikers en 2 baaiksters vertrokken met de fiets vanuit Houthulst richting Poelkapelle voor den groten toer.
Door het missen van de vorige editie's omdat we echter op clubweekend waren en in Hollange de toertocht reden, hebben we dit jaar de bepijlende organisatie tegen gekomen op het technisch parcours tijdens een training en beloofd dat we op het toneel gingen verschijnen.

Ikzelf en Lady moeten toegeven dat we blij zijn dat we vandaag naar Poelkapelle zijn afgezakt. Zelfs vandaag heb we op privé stukskes gebold die ik nog nooit eerder had gezien. Inderdaad de eerste bevoorrading was wat pover, enkel sinaasappel en water ook de bekers waren op, maar dit kon de pret niet bederven. Zo hebben we terug met een redelijk tempo de weg verder gezet richting Houthulst. Bij het betreden van het technisch parcours heb ik de berm palend aan de paardedreef (straat containerpark) en het wasbord links laten liggen. Vorige week heb ik zelf 11 punaises uit mijn banden getrokken ( 5 voorwiel en 6 achterwiel) en in de namiddag tijdens de dag van de jeugd is de politie voor de zoveelste keer ter plaatse gekomen om een PV tegen onbekende op te maken. Wanner gaat deze kak eindelijk eens op houden :evil: :evil: :evil: . Zelf heb ik er geen last van omdat ik met joe's no flats rij ( tubless). Maar zoals vandaag als ik de mensen zie die willen genieten van een toertocht langs de kant zie staan, sommige met platte banden dan krijg ik als inwoner van Houthust het even koud. We hebben een mooi technisch stukje in een sportgebied, waarom mag dit niet?????????? Ik had een binnenband bij voor een noodgeval en deze heb ik met plezier afgegeven aan een onbekende medebiker juist na het stukje met de bultjes. De gemeente Houthulst had dan ook de organisatie van Poelkapelle op de hoogte gebracht zodat ze hun bepijling konden veranderen en het stuk langs de paardedreef en het wasbord te schrappen =D> =D> =D> =D> . Degen die toch dit stuk deden hadden hadden pech ( al ken je de streek niet, zelf zou ik dat ook avonturieren, als je een verleidelijke helling ziet liggen????).

Na het zien van al die miserie hebben we onze tocht verder gezet via de allom gekende Melanedreven waar ook de tweede bevoorading zich bevond. Hier was alles dik in orde, Peperkoek, banaan, sinaas, sportdrank en verzorgd door een vriendelijke dame. @ Manza, heb je al je stoelgeld betaald??? :lol: :lol: :lol:

En zo kwamen we langs de gekende kerkwegels rond Langemark en spoorberm terug in het kleine dorpje Poelkapelle, die voor mij vandaag is groot geworden. Kort nadien volgden Lady Jägermeister en Sportbeestje (ook de 50km =D> =D> =D> =D> =D> ) Chapeau ladies!!!

Voor ons was het vandaag Kermis =D> =D> =D> .

Proficiat aan de organisatie =D> =D> =D> !!!

Tot de volgende Kermesse =D> =D>

P.S.: Mocht iemand een ideetje hebben om de dader van de punaises te strikken ( we werken wel volgens het boekje ), mag je gerust een PB sturen, niet het forum, want de dader kan dit ook lezen :wink: . Dan deel ik dit mede aan de gemeente. DIT MOET STOPPEN!!!
JAT
Mountainbiker
Location: Canyon AL6.9 2015 (29") - Thompson Curve 2011 (26")

Post by JAT »

De tocht zelf was zeker ok voor ons,
enkel de bevoorrading op de 35km was in ons geval ondermaats.
Wij moesten het doen met sportdrank of water, de rest was op en het was nog niet eens heel laat, om ca. 9.30u vertrokken.
Voor de rest geen opmerkingen hoor, dat de soep een ijsje werd,
was bij deze temperatuur zeker geen tegenvaller :wink: .
Ik had rond het militair domein in Houthulst de indruk dat de plaatselijke landbouwer
onze passage niet op prijs stelde, hij was daar systematisch hopen puin aan het uitkappen op onze track, we hebben dan maar voor lopen gekozen naast de track.
Toch genoten hoor, finaal vandaag 73km op de teller.
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

JAT wrote:De tocht zelf was zeker ok voor ons,
enkel de bevoorrading op de 35km was in ons geval ondermaats.
Wij moesten het doen met sportdrank of water, de rest was op en het was nog niet eens heel laat, om ca. 9.30u vertrokken.
Voor de rest geen opmerkingen hoor, dat de soep een ijsje werd,
was bij deze temperatuur zeker geen tegenvaller :wink: .
Ik had rond het militair domein in Houthulst de indruk dat de plaatselijke landbouwer
onze passage niet op prijs stelde, hij was daar systematisch hopen puin aan het uitkappen op onze track, we hebben dan maar voor lopen gekozen naast de track.
Toch genoten hoor, finaal vandaag 73km op de teller.
Dit stuk is zelfs geen privé. De rode bloso lus paseert daar zelfs #-o #-o #-o #-o . Waar gaan we naartoe?
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

jägermeister wrote:En dan nu een briljante openings zin :lol: :lol: :
Vanmorgen met 3 Erika's baaikers en 2 baaiksters vertrokken met de fiets vanuit Houthulst richting Poelkapelle voor den groten toer.
Gie kieken !!! :-D :bounce: :drunk: :-D :bounce: :drunk:
jägermeister wrote: @ Manza, heb je al je stoelgeld betaald??? :lol: :lol: :lol:

euh ... nope :oops: :oops: :oops:

JAT wrote: Ik had rond het militair domein in Houthulst de indruk dat de plaatselijke landbouwer
Neen toch niet hoor. Heb die boer al meerdere malen gezien en is best een vriendelijke mens. Normaal kun je daar best makkelijk doorfietsen hoor en is wandelen niet nodig. Op een bepaald moment is de weg daar wel bezaaid met takken van sparren en dat is dan helaas weer het werk van een sluikstorter [-X [-X [-X
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

Die boer was er ook net bezig toen wij aankwamen maar hij wachtte tot we voorbij waren om verder te doen!
boerie
Mountainbiker

Post by boerie »

TAF RAPIDO wrote:Mooi toerke alles was in orde maar toch heb ik 1 opmerking!
Is het nodig om aan de splitsingen de afstanden met verf op de openbare weg te spuiten?(waarom geen borden)Indien er op korte tijd meerdere clubs dezelfde weg nemen en allemaal op de weg spuiten hebben we binnen enkele maanden een ware picasso.
Pas op ik ben en wil zeker niet groener zijn dan het gras maar dit vind ik niet kunnen.
[-X
CIAO TAF
ik heb het gemeld aan de lustige spuiter, hij was wel een beetje over enthousiast :oops: maar als het er volgend jaar nog op staat gaan we dezelfde splitsingen gebruiken :-D
boerie
Mountainbiker

Post by boerie »

Leo 95 wrote:Vanmorgen hier de 50 km gereden.

Aan de inschrijving moest je niet inschrijven, alleen betalen. :-?
Eigenlijk wel gemakkelijk, en ik ben toch verzekerd door den bond.
Voor wie niet verzekerd is... Opletten dan zeker?

De bepijling was zeer goed, al vond ik dat de aanduiding voor de te nemen richting na dat technisch parkoerke iets duidelijker kon.

Het parkoer had best interessante stukken, maar de verbindingsritjes er naartoe waren soms enorm saai. Ellenlange rechte banen waarop je bij wijze van spreken heel het deelnemersveld kon zien rijden.

De bevoorraadingen hadden het nodige. Er had ook bij de eerste al sportdrank mogen staan, maar voor de rest heb je eigenlijk niet meer nodig dan wat er stond.

Over het algemeen was dit eigenlijk wel geen slechte vtt. Het grootste nadeel was dat ik eerst 50 km met de auto moet rijden eer ik in Poelkapelle sta.
er stond op de eerste bevroorrading sportdrank, maar mss was die op?
boerie
Mountainbiker

Post by boerie »

woutvc wrote:Ik vond deze wat tegenvallen, ik had er meer van verwacht.
Samen met m'n zoon de 25 km aangevat, maar aan de bevoorrading, niks meer buiten een appelsien en water.
Misschien zijn we wat verwend geweest van de andere TT's, maar mijn zoon zag er zo naar uit naar de bevoorrading.
Qua parcour, viel het wel mee, de streek heeft niet veel bosjes, en die bosjes die er in zaten waren leuk :)
onze excuses voor de bevoorrading, ik heb er moeten bij brengen maar dat duurt wel een tijdje. en wegens het succes (in totaal 720 bikers) was de bevoorrading voortijdig op :oops: volgend jaar beter :P
Post Reply