GPS-gebruikers

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Mister Proper wrote:iemand ervaring met nokia 7610 + gpsontvanger (gebruik die nu in auto icm route 66)
maar zag zopas

http://www.symbianware.com/product.php? ... 0&pl=n7610

heb alleen de indruk dat ik niks ben met kaarten die ik kan downloaden of vergis ik me.kan je die converteren ?
bestaat er nog soft voor symbianplatform ?

iemand ervaring mee....

alvast bedankt

kevin
Stel die vraag maar eens op:

http://forum.gps.nl/index.php
Mister Proper
Mountainbiker

Post by Mister Proper »

ok thx....heb daar eens mijn vraag gesteld....

kevin
rude
Mountainbiker

Post by rude »

Mailyske schreef
Als er vragen zijn over GPS mag je ze me altijd stellen. Alles wat met GPS te maken heeft is nu éénmaal mijn grote hobby en ik mag wel zeggen dat ik heel goed op de hoogte ben.
Misschien een vraagje.
Reeds verschillende malen probeer ik van de site van wijlen viper een track over te brengen in mijn gps. Ik kan wel de track tevoorschijn brengen op mijn kaart NGI. Maar als ik de track dan wil overbrengen naar mijn gps V zegt het programma mij "dat ik eerst de track moet selecteren". Ik had dat reeds gedaan en steeds weigert hij dit precies te aanvaarden. Kunnen jullie dit we? en wat doe ik verkeerd?
Had dit bijvoorbeeld met de track "Zele"
qwan
Mountainbiker

Post by qwan »

rude wrote:Mailyske schreef
Misschien een vraagje.
Reeds verschillende malen probeer ik van de site van wijlen viper een track over te brengen in mijn gps. Ik kan wel de track tevoorschijn brengen op mijn kaart NGI. Maar als ik de track dan wil overbrengen naar mijn gps V zegt het programma mij "dat ik eerst de track moet selecteren". Ik had dat reeds gedaan en steeds weigert hij dit precies te aanvaarden. Kunnen jullie dit we? en wat doe ik verkeerd?
Hoe 'breng je de track tevoorschijn op je NGI kaart'? Annotaties openen of GPS-kaart openen? Het moet GPS kaart openen zijn, vervolgens selecteren en exporteren. Succes.
rude
Mountainbiker

Post by rude »

Is dus gelukt met jouw raad...waarvoor dank pv :D
woefie
Mountainbiker

Post by woefie »

Denk er over mij een Garmin map 60 C aan te schaffen voor gebruik op oa MB
Zijn er bikers die met dit toestel ervaring hebben en wat is hun mening daarover ?
Mvg,,Erik ,,
Jarvis
Mountainbiker

Garmin 60c

Post by Jarvis »

Ik heb een Garmin 60c en ik gebruik hem bijna altijd wanneer ik ga mountainbiken. Het is een naar GPS normen relatief zwaar toestel, wat mij in het begin wat problemen opleverden met de batterijen.
Maar mits wat aanpassing aan de batterijen heb ik dit probleem verholpen en nu werkt het toestel echt perfect.
Maar ik zou je toch aanraden de Garmin 60CS met hoogetemeterfunctie te kopen lijkt mij echt super interessant.
slowlegs
Mountainbiker

Post by slowlegs »

[quote="rude"]Als er vragen zijn over GPS mag je ze me altijd stellen. Alles wat met GPS te maken heeft is nu éénmaal mijn grote hobby en ik mag wel zeggen dat ik heel goed op de hoogte ben. [/quote]

Misschien een vraagje.

Al eens geprobeerd door, na het 'te voorschijn brengen' van de track, deze eerst te saven op je C -schijf. (Dit alles kan dus gebeuren zonder je gps aan te sluiten).
Je laat dan de gesavede track in op je gps, zoals alle andere tracks, dus niet rechtstreeks.

Andere reden kan zijn, dat je twee tracks 'open' hebt staan op je ngi - kaart. Soms is dit moeilijk te zien. Om dit te checken zoom ik uit tot je de volledige kaart van Belgie zie en dan kun je de tracks beter opmerken.De track die je op de gps wil, laat je staan, de eventuele andere doe je weg.

Wat ikzelf soms meemaak is dat de verbinding tuss. gps en pc, om één of andere reden, van COM1 naar COM3 springt. Dan gaat het natuurlijk ook niet en moet ik dit in 'instellingen' onder 'gps' verzetten.
Veel succes (ik werk wel met een Etrex Legend, die V ken ik niet, maar als het met andere tracks lukt...)
Anakin
Mountainbiker

Post by Anakin »

Gebruik ook regelmatig gps voor het fietsen, zelfgemaakte tochten zet ik dan over naar de ngi cd-rom
Joris
Mountainbiker

Post by Joris »

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een GPS Etrex Vista. Ik heb nog niet zo veel ervaring maar ik sta zeker open voor het uitwisselen van tracks.
In afwachting van een werkzame site op mountainbike.be, zal ik mijn tracks ter beschikking stellen via de site van een goede vriend die al heel wat GPS tracks heeft verzameld:http://gpsbelgium.isfun.net/.
Post Reply