Bouillon

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

In Rochehaut, vlak achter de kerk, is een supermarktje (ne Spar dacht ik), daar kan je ook inkopen doen. Is ongeveer halfweg de 90km-lus. Tijdens de GRG is daar ook altijd een bevoorrading, aan frituur Le Chalet.

En in Poupehan kan je een lekkere dagsoep met brood gaan eten, zo hebben we drie weken terug tijdens een weekendje mogen ondervinden. Na de steile zanderige afdaling naar Poupehan neem je beneden op de asfaltweg LINKS ipv rechts, en na 150m op uwe linkerkant, een taverne-restaurant met een soort veranda ervoor ...
midas
Mountainbiker

Post by midas »

K'en weet het maar die bakkerij was het enige waar ik nog durfde binnengaan. Mud tot achter (en in) de oren. De houthakkers waren met de traktors bezig in de bossen: vele paden compleet kapotgereden.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Er zijn verschillende afstanden :
- er is een lus van 70km
- er is een andere (afzonderlijke) lus van 90km
- er is nog een 40km-lus, da's eigenlijk de 70km waarvan een stukske afgepitst is
- en je kan tenslotte nog de verschillende lussen combineren ... 40km + 90km = 130km, 70km + 90km = 160km ...

De bepijling is redelijk op de 90km, hoewel ze hier en daar toch wel van haar pluimen begint te verliezen. De andere afstanden heb ik nog nooit gereden.

Ideaal is natuurlijk als je een "gids" meeneemt, t.t.z. iemand die de verschillende routes al eens gereden heeft.

Kijk ook eens in de rubriek "vaste routes" hier op 't forum, of op www.grandraidgodefroy.be of www.mtbroutes.be of www.mountainbike.be -> allemaal sites waar je meer info over die vaste routes kan vinden.
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

op 1 nov in bouillon gereden
de bepijling vind ik persoonlijk heel zwak en een soep van oude en nieuwe bordjes
uiteindelijk reed ik een lus van 40 km met rode pijlen

het is hoogrtijd dat dienst toerisme eens wat inspanningen doet voor de MTB!!
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

In 't kasteel van Bouillon is een kaart verkrijgbaar.
Op de voorkant (1:25000) mega-veel wandelingen. :bounce:
Op de achterkant een kleine kaart (1:50000) met de volledige GRG (160km) uitgetekend.
Vanwege de schaal niet echt gedetailleerd.
Maar de pijltjes samen met deze kaart moeten u toch min of meer op het juiste spoor kunnen houden denk ik
Wemo Latino
Mountainbiker

Post by Wemo Latino »

Begin november met een paar vrienden Bouillon onveilig gemaakt.

Koop best een kaart bij de toeristsche dienst aan het kasteel van Godfried.

We hebben zelf vanaf onze gîte in het dorpje Sensenruth de rode pijltjes van de de Grand Raid gevolg.

Zeker een aanrader.

Loopt langs de Tombeau du Géant en wisselt snedige hellingen af met spectaculaire afdalingen. En niet te versmaden af en toe wat verpozing langs de oevers van de Semois.
[/b]
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

De bepijling is vrij goed, op een paar plaatsen na. Maar na een beetje zoekwerk zul je de weg wel terugvinden.

De voetgangersbrug bij het binnenrijden van Bouillon (helemaal op het einde) is afgesloten, dus daar moet je ergens omrijden.
Barny
Mountainbiker

Gezocht Gps track Bouillon 90Km

Post by Barny »

Is er iemand in het bezit van een gps track van de vaste route (90Km) in Bouillon?
Het maakt niet uit in welk formaat; het mag ook in ngi formaat zijn.
Met het Pinksterweekend kamperen we in Poupehan en dit ligt vlak tegen de 90Km route.
Stuur maar een PB.

Alvast bedankt!
zork
Mountainbiker

Post by zork »

dit weekend naar bouillon afgezakt en de 90 km begonnen.
bij de "belvédère" aangekomen (uitkijkpost in de bossen) werd het moeilijk de goede weg te volgen, verkeerd gereden als gevolg.
na terug de berg opgereden te zijn nam ik een foto van de bepijling.
Op dat moment naderden twee andere moutainbike.be'ers die op hetzelfde punt ook verkeerd waren gereden.
We zijn samen verder getrokken en de mannen hebben mij doorheen het zware parcours geloodst.
Nen dikke mercie aan "Mr Proper" en "Freddy from Scherpenheuvel" om een beginnende mtb'er als ik zonder klikkers of zeemvel, op te wachten na de steile hellingen en bij te staan met wijze raad!
Het was een prachtige dag die ik nooit meer zal vergeten!
hopelijk tot weerziens! :-D =D> =D> =D> =D> :-D
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

:wink:
Ik heb op de kaart van de 70 km van Bouillon gezien dat deze passeert langs Bertrix.
Klopt dit ??
En is het mogelijk gewoon te vertrekken in Bertrix (aansluiten)?
Nog tips in de buurt van Bertrix zijn welkom ( TT's of dergelijke de laatste 2 weken van Juli)

Thx :wink:
Post Reply