Marathons 2013
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Marathons 2013
Collega bikers,
Graag zou ik volgend jaar letterlijk en figuurlijk mijn grenzen verleggen en wat Alpenmarathons meepikken.
Reeds veelvuldig de Ardense marathons afgehaspeld, en dit jaar ook de Black Forest Ultra Bike Marathon meegedaan. Nu wil ik nieuwe uitdagingen!
Welke marathons raden jullie aan?
Ohja: ik hou van technische en moeilijke parcours...
Graag zou ik volgend jaar letterlijk en figuurlijk mijn grenzen verleggen en wat Alpenmarathons meepikken.
Reeds veelvuldig de Ardense marathons afgehaspeld, en dit jaar ook de Black Forest Ultra Bike Marathon meegedaan. Nu wil ik nieuwe uitdagingen!
Welke marathons raden jullie aan?
Ohja: ik hou van technische en moeilijke parcours...
Ik heb vorig jaar de MB race meegedaan. Is toen wel letterlijk in het water gevallen. regen regen en nog meer regen. maar we hadden in de week het hele parcours al in een stralend zonnetje verkend. en dat was wel heel mooi.
Verder heb ik al 2x deelgenomen aan de bikechallenge in Polen. Das niet in de alpen, ik weet het... maar die is echt heel shik. das 6dagen biken in de sudety mountains op de grens tussen tjechie en polen. Als je graag technisch wil rijden is dat iets voor u!
Verder heb ik al 2x deelgenomen aan de bikechallenge in Polen. Das niet in de alpen, ik weet het... maar die is echt heel shik. das 6dagen biken in de sudety mountains op de grens tussen tjechie en polen. Als je graag technisch wil rijden is dat iets voor u!
-
The Doctor 46
- Mountainbiker
Post by The Doctor 46 »
Dit jaar de transmaurienne gereden en deze vind ik zeer technische. Een beetje te voormij , grotendeels van de afdalingen te voet gedaan. 
- Tabula Rasa
- Mountainbiker
Post by Tabula Rasa »
wat je zegt ... was een ultrazware editie. vele afdalingen (zeker op de eerste dag) waren van enduro-niveau. ik vond het niet meer plezant.The Doctor 46 wrote:Dit jaar de transmaurienne gereden en deze vind ik zeer technische. Een beetje te voormij , grotendeels van de afdalingen te voet gedaan.
ik ga volgend jaar voor ééndagsmarathons. op mijn wishlist staat alvast de Grand Raid Cristalp te blinken. de Transalp zal voor het jaar nadien zijn.
Sella Ronda Hero !!
Schoonste en zwaarste marathon die ik al gereden heb. 4200hm voor 82km.
Alles wat een marathon moet hebben... (zeer steile klims, snelle afdalingen, technische afdalingen, singletrack, paar kleine stapstukskes etc...) Mispak u niet aan de afstand, ik heb er dit jaar 5u57 over gedaan met een gemiddelde van 13.5km/h en was hiermee 27ste op +-800 bij de licentiehouders.(32/1200 scratch) (Vorig jaar heb ik er 7h05 over gedaan)
Super georganiseerd, als je weet dat dit jaar nog maar de 3de keer was...
Ik sta er dit jaar zeker terug aan de start, heb mijn hart ginder verloren
Alles wat een marathon moet hebben... (zeer steile klims, snelle afdalingen, technische afdalingen, singletrack, paar kleine stapstukskes etc...) Mispak u niet aan de afstand, ik heb er dit jaar 5u57 over gedaan met een gemiddelde van 13.5km/h en was hiermee 27ste op +-800 bij de licentiehouders.(32/1200 scratch) (Vorig jaar heb ik er 7h05 over gedaan)
Crap, valt volgend jaar wellicht samen met RDHF...stubbe wrote:Sella Ronda Hero !!
Sella Ronda is al vol, helaas. Dit jaar de eerste maal gereden en net te laat om me opnieuw in te schrijven.
Sudety MTB challenge is zeker een aanrader. Dit jaar de eerste keer mee gedaan. De inschrijfkosten zijn de helft in vergelijking tot de Transalp en de routes zijn veel uitdagender. Afgelopen jaar ook de Cristalp gereden. Misschien niet zo heel technisch, maar die laatste klim is killing met +80km in de benen.
Sudety MTB challenge is zeker een aanrader. Dit jaar de eerste keer mee gedaan. De inschrijfkosten zijn de helft in vergelijking tot de Transalp en de routes zijn veel uitdagender. Afgelopen jaar ook de Cristalp gereden. Misschien niet zo heel technisch, maar die laatste klim is killing met +80km in de benen.
Alpentour trophy in schladming/oostenrijk is wel een meerdaagse .Is van 30/05/2013 t/m 2/06/2013 en je kan er een filmpje over vinden op de sporza website. Als ik de lijst van vorige jaar bekeek doen er hier ook een groot aantal belgen en nederlanders mee en ik ga hem volgendjaar ook voor de eerste keer proberen uit te rijden.
http://www.mtbfestival.at/
http://www.mtbfestival.at/