afvallen, topic nr... 101?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

tek-zotic wrote:
cyclon wrote:die 600 calorie 'vasten' dagen vallen overigens goed mee, gisteren (een appel, wat gestoomde groenten, een half kommetje zemelen met magere melk en 250 cl bietesap) gecombineerd met een half uur zwemmen, zonder echter honger te voelen

vandaag (totnogtoe twee croissants = 260 calorieën) ga ik het combineren met een trainingsrit van een drie uur
je voelt misschien geen honger, maar daar teer je geen 3 uur op. je spieren gaan energie tekort hebben
klopt allicht, heb dat ritje maar gelaten voor wat het is, gezien de tweede dag van die 2X 600 calorieën vasten tegenvalt: de honger (en concentratie verlies) sluipt binnen (maar 't was wellicht geen goed idee om 260 calorieën te spenderen aan croissants)

als ik al doorga met dat 'intermittent fasting' zal het dus maar een dag per week zijn of twee dagen aan 800 tot 1000 calorieën
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

cyclon wrote:
tek-zotic wrote:
cyclon wrote:die 600 calorie 'vasten' dagen vallen overigens goed mee, gisteren (een appel, wat gestoomde groenten, een half kommetje zemelen met magere melk en 250 cl bietesap) gecombineerd met een half uur zwemmen, zonder echter honger te voelen

vandaag (totnogtoe twee croissants = 260 calorieën) ga ik het combineren met een trainingsrit van een drie uur
je voelt misschien geen honger, maar daar teer je geen 3 uur op. je spieren gaan energie tekort hebben
klopt allicht, heb dat ritje maar gelaten voor wat het is, gezien de tweede dag van die 2X 600 calorieën vasten tegenvalt: de honger (en concentratie verlies) sluipt binnen (maar 't was wellicht geen goed idee om 260 calorieën te spenderen aan croissants)

als ik al doorga met dat 'intermittent fasting' zal het dus maar een dag per week zijn of twee dagen aan 800 tot 1000 calorieën
heb het allemaal zelf meegemaakt: had zwaar gediëet (onder begeleiding van een arts), en mocht stilletjes terug beginnen trainen, maar een beetje overmoedig in het begin: en na een weekje direct terug 56km gaan rijden tegen een redelijk tempo waardoor ik goe moe, maar wel voldaan thuis kwam, resultaat week later op controle: spiermassa gedaald (doordat ik te weinig energie had voor mijn spieren, spierafbraak gedaan om de nodige energie te krijgen) dus op de weegschaal denk je dat je goed bezig bent maar helaas
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

vandaar dat bij een dieet extra inname van eiwitten zo belangrijk is. zo voorkome je de kans tot spierafbraak, en tegelijk gaat je lichaam toch herstellen en spieren aanmaken. :wink:

tijdens een dieetperiode van langere duur (bv +4 weken) is extra inname van vitamines ook aangeraden.
Maarten123
Mountainbiker

Post by Maarten123 »

600 calorieen per dag? gezond bezig
dannyvk
Mountainbiker

Post by dannyvk »

Ben sinds vorig Maart (2011) terug beginnen fietsen te samen met dieet zo ben ik +/- 14 kg kwijtgeraakt .
Vanaf dit jaar voorjaar (februari) via dokter begonnen aan protiene dieet, verplicht van twee weken te stoppen met sporten als resultaat dat ik toen 6 kg ben kwijtgeraakt op twee weken.
Toch heb ik het ook niet kunnen laten van een toertocht te doen van 50km (zonder koolhydraten ) na twee weken als resultaat dat ik volledig leeg was spierpijn, zelf dagen erna niks energie ( spierafbraak ).
Na een 4 tal weken heb ik terug begonnen met koolhydraten te eten en alles ging super, de kilo's die eraf waren daar heb ik heel veel van gemerkt.
Nu ben ik me vooral aan het richten op duurtraining in vetverbranding zo zou ik graag nog een 5 tal kilo willen verliezen, tijdens rusdagen probeer ik mijn koolhydraten te beperen.
Voor een marathon ziet mijn week er zo uit, maandag dinsdag woensdag veel eiwitten weing koolhydraten donderdag, vrijdag veel koolhydraten zaterdag weinig eiwitten veel koolhydraten (snelle koolhydraten) na maraton of training recup drank, deze info heb ik van sportarts en via boek trainen voor triatlon van Marc Herremans.
In totaal ben ik 25 kg afgevallen in 1.5 jaar :-D
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

dannyvk wrote:Ben sinds vorig Maart (2011) terug beginnen fietsen te samen met dieet zo ben ik +/- 14 kg kwijtgeraakt .
Vanaf dit jaar voorjaar (februari) via dokter begonnen aan protiene dieet, verplicht van twee weken te stoppen met sporten als resultaat dat ik toen 6 kg ben kwijtgeraakt op twee weken.
Toch heb ik het ook niet kunnen laten van een toertocht te doen van 50km (zonder koolhydraten ) na twee weken als resultaat dat ik volledig leeg was spierpijn, zelf dagen erna niks energie ( spierafbraak ).
Na een 4 tal weken heb ik terug begonnen met koolhydraten te eten en alles ging super, de kilo's die eraf waren daar heb ik heel veel van gemerkt.
Nu ben ik me vooral aan het richten op duurtraining in vetverbranding zo zou ik graag nog een 5 tal kilo willen verliezen, tijdens rusdagen probeer ik mijn koolhydraten te beperen.
Voor een marathon ziet mijn week er zo uit, maandag dinsdag woensdag veel eiwitten weing koolhydraten donderdag, vrijdag veel koolhydraten zaterdag weinig eiwitten veel koolhydraten (snelle koolhydraten) na maraton of training recup drank, deze info heb ik van sportarts en via boek trainen voor triatlon van Marc Herremans.
Dit vind ik wel interessant. Waar ik het persoonlijk moeilijk mee heb is dat ik niet naar de bakker of slager kan gaan om 150gr koolhydraten en 60gr eiwitten:-)

Dus ... als je over die zaken spreekt, welke voeding eet je dan vooral? Wat is wat?
dannyvk
Mountainbiker

Post by dannyvk »

Manza wrote:
dannyvk wrote:Ben sinds vorig Maart (2011) terug beginnen fietsen te samen met dieet zo ben ik +/- 14 kg kwijtgeraakt .
Nu ben ik me vooral aan het richten op duurtraining in vetverbranding zo zou ik graag nog een 5 tal kilo willen verliezen, tijdens rusdagen probeer ik mijn koolhydraten te beperken.
Dit vind ik wel interessant. Waar ik het persoonlijk moeilijk mee heb is dat ik niet naar de bakker of slager kan gaan om 150gr koolhydraten en 60gr eiwitten:-)

Dus ... als je over die zaken spreekt, welke voeding eet je dan vooral? Wat is wat?
Waar eiwitten inzitten is vooral vis, kip, rundsvlees.
Snelle koolhydraten, wit brood, witte pasta, aardappelen, fruit, confituur ...
In de week eet ik vooral veel eiwitten en trage koolhydraten, rogge brood, donkere pasta en donkere rijst eet bijna geen aardappelen, anders heb ik constant honger.
Evt kan je wel even google naar de voedingswaarde van alle producten dit is snel terug te vinden.
Het eiwit dieet dat ik gedaan heb was uitsluitend eiwitten, alleen zakjes die het zelfde smaakte, en dit mocht ik combineren met bepaalde groenten wel zwaar maar het bracht wel veel op ( ook even moeten stoppen met sporten )

Voorbeeld tabel www.voedingswaardetabel.nl/
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="el gordo"]Hij focust niet op calorieën verbruiken, maar op vetten verbranden.
En dat moet je doen op lage hartslag, geen intensieve training. Als je intensief traint verbruik je ook suikers en eiwitten tegenover voornamelijk vetverbranding tijdens niet-intensieve trainingen.[/quote]

is zowieso calorieverbruik :wink:
de vorm is verschillend, door de manier waarop je de training doet en daardoor je calorieverbruik vooral richt op vetverbranding, of suikers als eerste energieleveraar ipv vet.
Last edited by Sunn Xtreme on Fri 07 Sep 2012 01:22, edited 2 times in total.
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

dannyvk wrote:
Voorbeeld tabel www.voedingswaardetabel.nl/
Bedankt om deze link te delen. Hier heeft een mens wel wat aan.
scelter
Mountainbiker

Re: afvallen, topic nr... 101?

Post by scelter »

-10 kg hier sinds begin van het jaar. Combinatie van 8 tot 10 uur sport per week, en minder en gezonder eten. Nog iemand goed bezig dit jaar?
Post Reply