Bulls
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Jack 77
Bedankt voor jouw reactie.
Maar ter info. Op de prijslijst 2004 staat die fiets wel aan € 1.199,00. Nu, ik begrijp best dat dit niet noodzakelijk de prijs is die men uiteindelijk betaalt.
Tevens stel ik vast dat andere merken met een afmontage LX ook boven de € 1.000,00 zitten.
Mijn vrees ik dat ik door mijn onwetendheid, mij zou laten verblinden door die LX afmontage, terwijl andere zaken aan die fiets 'minderwaardig' zijn.
Bedankt voor jouw reactie.
Maar ter info. Op de prijslijst 2004 staat die fiets wel aan € 1.199,00. Nu, ik begrijp best dat dit niet noodzakelijk de prijs is die men uiteindelijk betaalt.
Tevens stel ik vast dat andere merken met een afmontage LX ook boven de € 1.000,00 zitten.
Mijn vrees ik dat ik door mijn onwetendheid, mij zou laten verblinden door die LX afmontage, terwijl andere zaken aan die fiets 'minderwaardig' zijn.
- jollyjoker
- Mountainbiker
Post by jollyjoker »
Ik zelf rij met een Bulls Pro 9.80
Afmontage is voll. XT '04
Enige neg. punten aan de bike zijn =
*zwakke voorvork
*goedkope velgen
*gewicht
aan de andere kant... Prijs kwaliteit is hoog.=> ze moeten ergens besparen é. en tot slot.... prijs op de site is ALTIJD 300-400€ hoger dan dat de dealers dit merk verkopen. Als je niet ver van A'pen woont => l'express (hessenbrug 2 - ,niet ver van de paardenmarkt) is ook dealer van Bulls
Greetz Jona
Afmontage is voll. XT '04
Enige neg. punten aan de bike zijn =
*zwakke voorvork
*goedkope velgen
*gewicht
aan de andere kant... Prijs kwaliteit is hoog.=> ze moeten ergens besparen é. en tot slot.... prijs op de site is ALTIJD 300-400€ hoger dan dat de dealers dit merk verkopen. Als je niet ver van A'pen woont => l'express (hessenbrug 2 - ,niet ver van de paardenmarkt) is ook dealer van Bulls
Greetz Jona
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik maak me meer zorgen over te veel dan over te weinig betalen!!
Voor 800€ krijg je redelijk veel fiets!!!
Voor 800€ krijg je redelijk veel fiets!!!
- marsiandeneersten
- Mountainbiker
info Bulls Pro6.50
Post by marsiandeneersten »
Momenteel rijd ik met een rider (ongeveer 12 jaar oud), de juiste benaming weet ik niet meer en staat ook niet meer op de fiets.
Aangezien ik meer en meer mountainbike in het WE zou ik graag mijn fiets vervangen.
Ik had gedacht aan een Bulls Pro6.50.
Heeft iemand ervaring met deze bike of meningen over het merk Bulls in het algemeen?
Alvast hartelijken dank!
Aangezien ik meer en meer mountainbike in het WE zou ik graag mijn fiets vervangen.
Ik had gedacht aan een Bulls Pro6.50.
Heeft iemand ervaring met deze bike of meningen over het merk Bulls in het algemeen?
Alvast hartelijken dank!
- marsiandeneersten
- Mountainbiker
meer info
Post by marsiandeneersten »
Ik zal wat meer specificaties geven:
vork: Suntour XCP 75 Lo
montage: Shimano Deore
achterder: XT
remmen: V-brake 420
wielen: Ritchey of Airline
Alles lijkt goed (van de wielen weet ik het niet) maar wat met de montage van Bulls en kan dit voor een adviesprijs van 899Euro?
vork: Suntour XCP 75 Lo
montage: Shimano Deore
achterder: XT
remmen: V-brake 420
wielen: Ritchey of Airline
Alles lijkt goed (van de wielen weet ik het niet) maar wat met de montage van Bulls en kan dit voor een adviesprijs van 899Euro?
Inderdaad, ik heb die topic waarnaar verwezen wordt opgestart.
Wat is blijkbaar het onthouden waard :
- catalogus prijzen zijn (een stuk) hoger dan wat de fietsboer werkelijk factureert
- de Bulls Pro 8.80 versie 2005 wordt binnenkort beschikbaar en staat geprijsd aan 799,00. Allez, toch bij de fietshandek waar ik ben geweest. In de catalogus 1.199,00.
Nu, mijn eigen zoektocht naar mijn eerste MTB heb ik afgerond met de bestelling van een XTME 4450 met LX afmontage en SPD pedalen. Net iets duurder dan de Bull Pro 8.80, maar SPD pedalen inbegrepen en van de fietshandel naast mijn deur. Dan hoef ik niet ver te lopen om de lucht in mijn banden te verversen.
Wat is blijkbaar het onthouden waard :
- catalogus prijzen zijn (een stuk) hoger dan wat de fietsboer werkelijk factureert
- de Bulls Pro 8.80 versie 2005 wordt binnenkort beschikbaar en staat geprijsd aan 799,00. Allez, toch bij de fietshandek waar ik ben geweest. In de catalogus 1.199,00.
Nu, mijn eigen zoektocht naar mijn eerste MTB heb ik afgerond met de bestelling van een XTME 4450 met LX afmontage en SPD pedalen. Net iets duurder dan de Bull Pro 8.80, maar SPD pedalen inbegrepen en van de fietshandel naast mijn deur. Dan hoef ik niet ver te lopen om de lucht in mijn banden te verversen.
- marsiandeneersten
- Mountainbiker
Jeps, STRAF! In Leuven is er een fietsenmaker waarbij de Bulls 2004 nog steeds gewoon 1199euro staat.... Echt wel duur dus voor zo'n vloske.Phie wrote:Jack 77
Nu, ik begrijp best dat dit niet noodzakelijk de prijs is die men uiteindelijk betaalt.
Bulls blijkt wel ok te zijn van merk, maar vooral zwakke voorvork voor een model van 1200euro. Als je deze vlo voor 800 kan krijgen is dat natuurlijk wel de moeite (goed prijs/kwaliteit).
Ondertussen heb ik zelf een Scott boulder gezien van 1149euro (LX/XT afgemonteerd met een Manitou AXEL voorvork)
Frame: Hydraformed front section / Tapered rearstays / 6061 alloy / Disc dropout / Kickstand adapter
Fork: Manitou Axel Comp / TPC Lockout, reb. adj. 80 mm / Adj nobs
Rear Derailleur: Shimano Deore XT / 27 Speed
Front Derailleur: Shimano LX FD-580
Shifters: Shimano LX-580 / Dual Control
Brake Levers: Shimano LX 580
Brakes: Avid single digit 5R / 70 mm cart. Pads
Crankset: Shimano LX / FC-M580 / 22x32x44 T
Seat: Scott Performance
H'stem: Scott Pilot Comp 1 / 1-1/8"/10° rise
Pedals: LU-998-S
Seatpost: Scott Comp
Front Hub: Formula CO-31
Rear Hub: Shimano FH-510
Cassette: Shimano LX / 11-32 T
Spokes: DT Swiss Champion black
Rims: Alesa ZAC-19 Alloy black, D-Wall, UP sidewall
Tires: Scott Manx / 26x2.0 Kevlar Bead / 66TPI
Dit lijkt me wel een prachtig fietsje maar weet niet zoveel van het wel bekende scott merk. Alles ok ermee? AVID v-brakes? prijs?
Alle tips welkom
Greetz,
Scott boulder vs Bulls Pro 8.80