LCMT 2005 van 5 tot en met 8 mei 2005
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
dat is wel wat(enorm) veel. drie à vier fietstenuekes, een goei pomp voor onderweg en een vaste pomp zodat ge niet hoeft gaan schooien bij anderen , een binnenband voor elke dag dus dat zijn er vier(als je niet iedere dag wil zitten plakken op je kamer) , broekvet , kettingvet misschien wat extra bars en gellekes, kettingpons en zoveel meer hoeft dat niet te zijn want als je dat iedere dag gaat meezeulen dan ligt je rugzak zeker in de kast na de eesrte dag. Denk erom dat er om de twintig km bevoorrading is .
- renaat
- Mountainbiker
- Location: specialized s works m5 ( crossmax sl , fox rlc 100 )FSA crank en de rest full SRAM X9
hoe bereiden jullie zich voor op de lcmt?
misschien ga ik en een maat ook meedoen, maar bij mij is er nog twijfel.
100km per dag
x4 lijkt me toch iets van het goede teveel
doen jullie dan op training evenveel kilometers?
ik neem ook aan dat 99% van de forum leden hier niet in een gebied wonen waar er veel klim en trek werk is gelijk in de ardennen.
is dat dan niet vals trainen op het thuisfront, ik bedoel, als je dan toekomt in de ardennen en die kilometers doet daar is het toch wel 2x zo zwaarder als op het thuisfront...
als er mensen zijn die tips hebben voor zo'n voorbereiding, laat ze maar komen
greets
misschien ga ik en een maat ook meedoen, maar bij mij is er nog twijfel.
100km per dag
doen jullie dan op training evenveel kilometers?
ik neem ook aan dat 99% van de forum leden hier niet in een gebied wonen waar er veel klim en trek werk is gelijk in de ardennen.
is dat dan niet vals trainen op het thuisfront, ik bedoel, als je dan toekomt in de ardennen en die kilometers doet daar is het toch wel 2x zo zwaarder als op het thuisfront...
als er mensen zijn die tips hebben voor zo'n voorbereiding, laat ze maar komen
greets
Vanaf maart stillaan uw trainingen opvoeren naar duurtrainingen, dwz telkens een beetje langer trainen.
Dit hoeft zeker niet intensiever te zijn hé, gewoon afstand vergroten zodat de beentjes het langere werk beginnen te proeven...
Af en toe al eens een VTT van 80km opzoeken bv...
Voor vele is de LCMT zelf hiervoor het ideale moment om zich stillaan voor te bereiden op 't marathon seisoen
4 dagen 100km is de perfecte opbouw voor wat allemaal nog (kan) komen. Als ge uzelf natuurlijk al ni direct in de prak rijdt en er total-loss uitkomt.
suc 6
Calvin
Dit hoeft zeker niet intensiever te zijn hé, gewoon afstand vergroten zodat de beentjes het langere werk beginnen te proeven...
Af en toe al eens een VTT van 80km opzoeken bv...
Voor vele is de LCMT zelf hiervoor het ideale moment om zich stillaan voor te bereiden op 't marathon seisoen
4 dagen 100km is de perfecte opbouw voor wat allemaal nog (kan) komen. Als ge uzelf natuurlijk al ni direct in de prak rijdt en er total-loss uitkomt.
suc 6
Calvin
- A d r i
- Mountainbiker
Voor een raketman moet dat toch lukken heerenaat wrote:moet men binnen een bepaalde tijd binnen zijn ook of houden ze daar geen rekening mee?
neen, ze houden er inderdaad geen rekening mee.. voor de chrono's moet je je wel binnen een bepaalde tijd achter de eerste aanmelden aan de start van de chrono , enfin, zo was het toch 2 jaar geleden maar ik heb daar toen fel tegen geprotesteerd...